Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/13/21 in all areas

  1. Inspirat din fapte reale. (cand zici ceva si iti spune cineva asta)
    9 points
  2. ce multa activitate pe forum de cateva zile =)))
    3 points
  3. De acum pentru fiecare invoire la activitati/sedinte, veti primi o zi in plus la rank up. Asta inseamna ca fiecare membru care face parte dintr-un departament, o factiune pasnica, o mafie primeste o zi de intarziere la rank daca a postat o invoire la sedinta/activitate. Exemplu : X este un membru de rank 2 in factiune, liderul a organizat o sedinta la care X a pus invoire pentru un anumit motiv. Bineinteles, liderul nu are voie sa respinga aceasta invoire. Asadar in 4 zile vine timpul de promovare a lui X la rank 3, in loc sa primeasca rank-up cand apare (P) pe website, liderul ii acorda rank-ul intarziat cu o zi din cauza invoirii pe care a avut-o. In legatura cu cei care detin rank 4/5, se aplica regula cu neaducere contributii necesare in factiune pentru ca tot timpul au facut doar minimul de raport/ore. Exemplu: X este un membru de rank 4 sau 5 intr-o factiune oarecare, acesta intra doar sa-si faca raportul, face caterinca si minimul de ore necesare. Nu ajuta colegii, nu acorda testele de intrare, nu participa la activitati etc. In acest caz liderul lui X merge la adminii de nivel 4+ si prezinta dovezi, iar X poate fi sanctionat. (depinde cat de inactiv este) Regula intra in vigoare incepand de luni, 18.01.2021.
    2 points
  4. 2 points
  5. Important announcement The rules for the Activities hosted by the Rank 3 members has been edited. You can click >>here<< and read those rules again. For each absent request the member will recieve +1 day for his Rank-up periode. (doesn't matter if it will be for a Weekly Activities or a Meeting). Example : TheWeeknd is a Rank 1 member, he has 1 Absent request for an Activites and 1 Absent request for a Meeting, so he will have to wait at least 16 days to get Rank 2 ( 14 days the minimum periode + 2 days because he has 2 Absent request ). In this way, the Rank-up will be granted in time only for those who are active and who deserve to advance in the rank. This rules has been added to the 'SF School Instructors - Absence Request' topic, click >>here<< for more details. Since we have Inactive members at Rank 4 & 5, new rules has been added for that issue. From the next week, we want to see our Rank 4+ members more active in the factions in the server in general, and in our faction specially. You have to help your colleagues, participate or supervise (if you are a Rank 5 member) the Weekly Activities etc... Otherwise you risk to get a punishment depending on how inactive you are. Example : TheWeeknd is a rank 4 or 5 member, he only comes in to make his report and the the minimum hours required. He doesn't help colleagues, he don't test new candidates (in case if he's a tester), he allways put absent requests at the activities/meetings, etc. In this case, the leader can punish him (depending on how inactive he is). Starting with the next week (18/01/2021) those rules will be applied. If you have any question feel free to ask me in PM/SMS. Good luck for everyone. This Friday 15/01/2021 at 19:00 Romanain time we have a Mandatory Activities.
    2 points
  6. Version 7.4

    7206 downloads

    - PDHelper V7.4 - Cel mai bun, mai eficient si mai simplu de folosit mod pentru PD Esti la inceput si iti este frica sa nu gresesti ceva? Esti vechi in PD si te-ai plictisit de raport? In orice situatie, modul acesta este ceea ce cauti! Dezvoltat de 4 ani pana in prezent, aceasta este cea mai buna versiune de PDHelper din toate timpurile, care te va ajuta mai mult ca niciodata la raport! Nu trebuie sa ma crezi pe mine, incearca! Nu esti sigur ca modul este exact ceea ce cauti.. ei bine, hai sa te conving, ai mai jos cateva imagini si explicatii: Sau daca nu ai timp de citit, ai aici un video unde poti vedea tot ce este nou: *click In prima poza este meniul principal de unde poti configura modul, care este mai simplu de folosit si mai detaliat decat te-ai astepta! Iar in a 2-a sunt comenzile modului, doar acestea. Mai avansate, mai simplu de folosit si mai folositoare ca niciodata! La echipa ROADS: - Aveti un sistem magic, la care va puteti seta orice tasta doriti, iar odata apasata, modul va da start/stopradar in functie de situatie + find pe jucatorul trecut prin radar. - De cate ori ai uitat sa dai /id inainte si i-ai luat permisul unui jucator cu nivel sub 8? Ei bine, modul va detecta nivelul jucatorului si va sanctiona in functie de acesta! - Greu de scris toate explicatiile pentru civili pe chat, nu..? Nicio problema, modul va face asta pentru voi, mai bine decat v-ati astepta! ... si multe altele pe care va las pe voi sa le descoperiti La FBI, NG si Echipa SWAT: - auto-arrest la orice zona de arrest si cuff doar cu o apasare de tasta. - wanted & nearwanted pe tasta, fara a mai scrie nimic pe chat, fara timp pierdut! - comenzi pentru a sanctiona jucatorii, sistem de auto-frisk si multe altele care te vor face invincibil in fata civililor! ... si multe altele pe care va las pe voi sa le descoperiti Alte sisteme: - Sistemul de GOV: Puteti seta un text scriind /pdc, iar dupa aceea folosind comanda /PDgov, modul va da cele 2 randuri setate de voi pe /gov, cat de simplu, nu? - Sistemul de FVR: Puteti seta si edita toate textele legate de FVR scriind /pdc, iar cu o singura comanda modul va face tot ce este nevoie, tu doar continui ce aveai de facut. - Sistemul de Somare & Tazer & altele: Cand apesi pe tasta setata de tine modul va executa actiunea dorita. ... si multe altele pe care va las pe voi sa le descoperiti Dar hei, esti ADMIN? ai nevoie de btrack? Iti e teama ca nu va functiona modul versiunea veche de sampfuncs? Nicio problema, V7 functioneaza fara probleme, testat pe sampfuncs 5.3.1, astfel va puteti bucura si de suport din partea modului si va puteti face si treaba la admin fara nicio problema! [Ro] Instructiuni de instalare: - Se instaleaza cleo - Se pune sampfuncs in folderul principal al jocului (acolo unde este si gta_sa.exe) - Selectati versiunea in romana (Ro) - Puneti fisierele "PDHelperV7.4.cs" si "PDHelperV7.ini" in cleo - (optional) se puncte sampgui.png in folderul principal pentru un aspect mai frumos la /pdc [En] Install instructions: - Install cleo - Put sampfuncs in principal game folder (where is gta_sa.exe) - Chose english version (En) - Put "PDHelperV7.4.cs" and "PDHelperV7.ini" in cleo - (optional) put sampgui.png in principal game folder for a better look of /pdc Iti este de folos modul? Cat de mult te-a ajutat pana acum? Impartaseste experienta ta si cu altii scriind un review mai jos! Vrei sa ma ajuti si mai mult? Nu vreau sa cer prea mult.. un +1 la post este de ajuns, mersi!
    1 point
  7. Uncharted este o serie de jocuri de acțiune-aventură americană creată de Amy Hennig, dezvoltată de Naughty Dog și publicată de Sony Interactive Entertainment pentru consolele PlayStation. Seria principală de jocuri îl urmează pe Nathan Drake, un vânător de comori care călătorește în întreaga lume pentru a descoperi diferite mistere istorice. Seria principală a început cu Uncharted: Drake's Fortune, lansat pe PlayStation 3 în 2007, urmat de continuările sale Uncharted 2: Among Thieves (2009), Uncharted 3: Drake's Deception (2011), cu ultima versiune, Uncharted 4: A Thief's End, lansat pe PlayStation 4 în 2016. Un prequel, Uncharted: Golden Abyss, a fost lansat pentru sistemul portabil Sony PlayStation Vita în 2011, urmat de spin-off-ul jocului de cărți Uncharted: Fight for Fortune în 2012. Un joc independent pentru serialul, Uncharted: The Lost Legacy, a fost lansat în 2017, alături de Chloe Frazer ca protagonist jucabil al jocului. Seria a fost apreciată de toată lumea și a avut succes comercial, după ce a livrat peste 41 de milioane de unități, făcându-l una dintre cele mai bine vândute francize de jocuri video din toate timpurile. Seria principală a fost larg creditată de critici și publicații de jocuri video pentru ridicarea standardelor jocurilor video pentru un singur jucător, lăudându-l pentru valorile ridicate ale producției, calitatea în povestiri, designul și animația personajelor, actorie vocală, grafică realistă, inovație tehnică, muzical scor, mecanica jocului și oferirea unei experiențe de joc cinematografice plăcute jucătorilor. Seria a fost adesea asemănată cu filmele de aventură de acțiune produse de Hollywood. Potrivit fostului dezvoltator al lui Naughty Dog, Lucas Pope, franciza s-a inspirat din seria Gears of War, primul joc Uncharted fiind întârziat după primul joc Gears of War lansat pentru ca diversele elemente de joc și elemente tehnice să se asemene și să se simtă mai mult ca cea a acestuia din urmă. Succesul critic și comercial al jocurilor Uncharted a fost esențial pentru succesul PlayStation în timpul celei de-a șaptea și a opta generație de console de jocuri video și a contribuit la ridicarea reputației lui Naughty Dog la un dezvoltator de jocuri video foarte respectat din industrie. Gameplay: Gameplay-ul din seria Uncharted este o combinație de elemente de acțiune-aventură și platforme 3D cu o perspectivă a terței persoane. Jucătorului i se atribuie diverse sarcini fizice care trebuie îndeplinite pentru a progresa prin poveste, cum ar fi sărituri, înot, apucare și mișcare de-a lungul cornișelor, urcare și leagăn de la corzi. Alte aspecte, inclusiv tragerea, lupta și rezolvarea puzzle-urilor, apar, de asemenea, în mod regulat. În titlurile ulterioare, au fost adăugate sau dezvoltate conducerea, călăria cu barca și alte acțiuni acrobatice. Jocurile Uncharted oferă o libertate rezonabilă prin proiectarea hărților. Jocurile ulterioare conțin elemente ale designului lumii deschise, pentru a încuraja roamingul liber pentru a asigura colecții sau stealth pentru a evita dușmanii. În A Thief's End, jocul de rol a fost extins pentru a include discuții secundare cu alte personaje. Seria Uncharted urmează structura jocurilor de acțiune tradiționale, în care jucătorii completează o serie de nivele cu o singură pistă, cu un joc liniar, și este navigat printr-o perspectivă a persoanei a treia. Fotografierea este esențială pentru funcția jocului, deoarece jucătorii trebuie, de asemenea, să ocolească un șir de inamici. Deși o mare varietate de arme sunt prezente în joc, jucătorul poate purta doar o armă laterală, cum ar fi un pistol, o armă primară, cum ar fi o pușcă, și o mână de grenade. Aceste arme sunt obținute prin ridicarea armelor aruncate de un dușman doborât sau din cele împrăștiate în jurul diferitelor hărți. Dacă jucătorul moare, acesta va reapărea la un punct de control de nivel specific. În A Thief's End, a fost dezvoltată utilizarea vehiculelor într-un mediu explorabil. Oferă jucătorului libertate neprevăzută de a lua vehicule oriunde doresc, deși trebuie să fie condus într-o anumită locație pentru a avansa povestea. În Among Thieves, a fost introdus multiplayer. Dispune de un joc atât competitiv, cât și cooperativ. Modul multiplayer cooperativ permite până la trei jucători să preia rolurile lui Drake și al altor doi însoțitori de „erou” și prezintă misiuni care implică lupte cu armele, platforme și obiective bazate pe lucrul în echipă. Jucătorii își pot asista tovarășii dacă sunt răniți în mod critic sau dacă sunt apucați de un inamic. Multiplayerul competitiv permite unui număr maxim de zece jucători să joace unul împotriva celuilalt în două echipe de câte cinci. Sunt prezentate șase moduri competitive, inclusiv meciuri de moarte simple sau bazate pe echipă și obiective bazate pe echipă. A fost introdus modul de supraviețuire a lui Thief's End, care prezintă o progresie bazată pe valuri pe roiurile de inamici din ce în ce mai puternici, precum și îndeplinirea altor obiective. În plus, multiplayerul permite jucătorilor să acumuleze puncte și să se claseze, care pot fi folosite pentru a achiziționa mai multe skinuri atât pentru eroi, cât și pentru răufăcători. Tilturi: Year Title Developer Home release 2007 Uncharted: Drake's Fortune Naughty Dog PlayStation 3 2009 Uncharted 2: Among Thieves Naughty Dog PlayStation 3 2011 Uncharted 3: Drake's Deception Naughty Dog PlayStation 3 Uncharted : Golden Abyss Bend Studio PlayStation Vita 2012 Uncharted: Fight for Fortune Bend Studio PlayStation Vita 2015 Uncharted: The Nathan Drake Collection1 Bluepoint Games PlayStation 4 2016 Uncharted 4: A Thief's End Naughty Dog PlayStation 4 Uncharted: Fortune Hunter Playspree Android, iOS 2017 Uncharted: The Lost Legacy2 Naughty Dog PlayStation 4 Pentru mai multe informatii faceti click aici. https://www.unchartedthegame.com/en-us/
    1 point
  8. @Daniel Negoi cererea ta de interviu a fost acceptată. Te rog să iei legătura cu orice membru de rang 3 sau superior, pentru a-ți susține interviul dorit. De asemenea, îți reamintesc că ai la dispoziție 5 zile începând de acum să duci la bun sfârșit interviul, altfel acesta va fi anulat automat. Numarul interviului tau este 608.
    1 point
  9. 1 point
  10. si eu sunt curios, te rog sa ne dezvalui aceste reguli
    1 point
  11. esti invitatul meu din punctul meu de vedere, bine.
    1 point
  12. Te las, mane, dar parca ma chemasesi. Veneam daca era XD
    1 point
  13. colegu, esti pe barbati? ma lasi sa ma vad singur cu ionut? daca vrea sa profite de corpul meu si nu-mi da parpalacul? de acord, platesc oricat pentru placerea mea
    1 point
  14. Vine ca turnat pe tine colegu, e foarte bun cand stai in cosciug, nu trece nimic de el, te mentii ani de zile =] Am si pentru tine daca vrei
    1 point
  15. sunt interesat de afacere, mai iau 2-3 membrii cu mine, sa-mi spui unde ne intalnim
    1 point
  16. Interviu organizat corespunzător! Mai multă atenție! ------------------------------------------------------------------------------ Interviuri realizate în săptămâna 11.01.2021 - 17.01.2021: HawkEagleJR - 11.01.2021 - interviu normal, nr. 603 HawkEagleJR - 11.01.2021 - interviu normal, nr. 602 Lebus - 12.01.2021 - interviu normal, nr. 606 Lebus - 13.01.2021 - interviu normal, nr. 607
    1 point
  17. Intern (1) members: 8 prenumele. - (0 pachete finalizate) [AIM]ChristmasFresh - (0 pachete finalizate) Kevin[VODA] - (0 pachete finalizate) [FBI]Daniel_Negoi - (0 pachete finalizate) _DeNiS_46 - (0 pachete finalizate) AIM.Switty - (0 pachete finalizate) Alexandrovsky - (0 pachete finalizate) [uV]Dan_Dilo - (0 pachete finalizate) Local Reporter (2) members: 4 [OG]Levels - (1 pachet finalizat) [uN](i)Awake - (1 pachet finalizat) [uV]andrei.ANTRENORU - (1 pachet finalizat) [uV]BlackSword - (0 pachete finalizate) Local Editor (3) members: 7 [low]Avocado - (0 pachete finalizate) [EkT]Fata_Shrek - (0 pachete finalizate) [AIM]Chronos[X] - (0 pachete finalizate) [FBI]tuser - (1 pachet finalizat) [FBI]MariusNg - (0 pachete finalizate) MoSuL.ReKSiO[S4F] - (1 pachet finalizat) GalipDrogatu[ZEW] - (0 pachete finalizate) [uV]Lebus - (0 pachete finalizate) Network Anchor (4) members: 3 Dl.Cartofar[ZEW] - (0 pachete finalizate) [VRBMW]Razvi - (0 pachete finalizate) [low]Keebler - (0 pachete finalizate) Network Editor (5) members: 4 [uS]BiRi - (0 pachete finalizate) Tendoi - (0 pachete finalizate) [AIM]LorenaRx - (0 pachete finalizate) [low]_Cortez - (0 pachete finalizate) Dacă doriți ca un anume reporter să se ocupe de cererea dumneavoastră, aveți atașată lista cu cei disponibili (cei ce au în fața numelui bulina verde)! Legendă: - reporter ce are la activ un pachet - reporter disponibil Reporteri cu pachete active (tipul și anunțul): [uS]BiRi, ai un pachet de tip 4 (40 /news) activ cu anuntul: Clanul Ultras North recruteaza jucatori de minim nivel 40, cat si rang 3 intr-o factiune. Aplicati pe site! - (cerere acceptată în data de 06.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 16.01.2021, ora 15:39) Tendoi, ai un pachet de tip 4 (40 /news) activ cu anuntul: Afacerea cu ID-ul 119 asteapta sa va cumparati cele mai noi haine de pe piata! - (cerere acceptată în data de 09.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 19.01.2021, ora 15:24) - client: LuciaNoNN [FBI]Daniel_Negoi, ai un pachet de tip 4 (40 /news) activ cu anuntul: AGN cumpara afacere productiva! Acesta detine bugetul de 65.000.000$. Ofertele se fac in joc. - (cerere acceptată în data de 11.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 21.01.2021, ora 17:31) - client: [RW]AGN prenumele., ai un pachet de tip 2 (20 /news) activ cu anuntul: WiZE cumpara afacere productiva, acesta detine bugetul de 12.000.000$! Ofertele se fac in joc. - (cerere acceptată în data de 11.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 21.01.2021, ora 18:02) - client: [uS]WiZE [AIM]ChristmasFresh, ai un pachet de tip 4 (40 /news) activ cu anunțul: Vrei o bautura de buna calitate? Barul cu ID-ul 139 din San Fierro te asteapta! - (cerere acceptată în data de 12.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 22.01.2021, ora 08:24) Kevin[VODA], ai un pachet de tip 4 (40 /news) activ cu anuntul: Tendoi cumpara vehicul de tip Manana! Ofertele se fac in joc. - (cerere acceptată în data de 12.01.2021 - termen până când poți termina pachetul - 22.01.2021, ora 13:20) - client: Tendoi _________________________________________________________ Total pachete active: 6 ATENȚIE! Data de mai sus variază! Dacă clientul transferă banii reporterului mai repede, termenul pentru finalizarea pachetului scade! De exemplu, luăm un pachet acceptat în data de 01.01.2100 Dacă respectivul client transferă banii reporterului desemnat în data de 01.01.2021, reporterul are timp până pe 08.01.2021 să finalizeze pachetul. Voi mai da încă o variantă. Clientul transferă banii reporterului în data de 02.01.2021, reporterul are timp până pe 09.01.2021 să ducă la bun sfârșit pachetul! Atenție cum vă calculați timpul! Fiecare reporter trebuie să finalizeze MĂCAR un pachet de anunțuri pe timpul șederii sale în facțiunea News Reporters. Așadar, în paranteză, am să scriu câte pachete a finalizat fiecare reporter. Atenție! Dacă anulați pachetul pe un motiv anume, nu îl voi lua în considerare, trebuie finalizat cap - coadă. Mai vin cu o rugăminte. Încercați să nu vedeți pachetele de anunțuri ca o metodă de sancționare, deoarece nu este.
    1 point
  18. era un prost pe 2 cu asa cv parca
    1 point
  19. Nume: [TLG]DariusIstodor. Rank: 5 Data testului (DD/MM/AA): 13/01/2021 Numele candidatului: [LPH]Dragos.BanulRamane Rezultat (x/3): 0/3 Test practic (x/3) : - Alte precizări: Felicitari! Nume: [TLG]DariusIstodor. Rank: 5 Data testului (DD/MM/AA): 13/01/2021 Numele candidatului: [BB]Fratele.Codrin Rezultat (x/3): 0/3 Test practic (x/3) : - Alte precizări: Felicitari! Nume: [TLG]DariusIstodor. Rank: 5 Data testului (DD/MM/AA): 13/01/2021 Numele candidatului: [BB]Guby Rezultat (x/3): 3/3 Test practic (x/3) : - Alte precizări: Poate data viitoare.
    1 point
  20. 1 point
  21. 1 point
  22. Aprobat. ----------------------------------------------------------------------------------------------- Concursuri și emisiuni realizate în săptămâna 11.01.2021 - 17.01.2021: tuser - 12.01.2021 - concurs pe temă Chimie mosul.reksio - 12.01.2021 - concurs pe temă Automobile Lebus - 12.01.2021 - concurs pe temă Județe & Reședințe mosul.reksio - 13.01.2021 - concurs pe temă Capitale
    1 point
  23. Nume: mosul.RekSiO - Rang: 3 - Data săvârşirii emisiunii/concursului: 13.01.2021 - Tipul emisiunii/concursului: capitale - Numele celor care au participat la emisiune/concurs: IamGold., Namikaze123, SapcaMDFK si Fox. - Dovada (screenshot) pentru tipul concursului/emisiunii [/l]: HeRe - Dovada (screenshot) cu [/livemembers]: - HeRe - Alte precizări: daca nu e ok cv astept mesaj sau pm. bft.
    1 point
  24. Prea multa vorba pe aici, costy ma bucur ca esti sociabil.
    1 point
  25. Daca nu erati voi copii bagaciosi....
    1 point
  26. Salut si tie. Nimic special, tu ce zici?
    1 point
  27. Nick: Iulian Rank: Leader Data: 12.01.2021 Am dat test cu: Geopi. Rezultat regulament (x/3): 0/3 Rezultat traseu (x/6): 0/6 Rezultat final (Admis/Respins): Admis Alte precizări: Succes!
    1 point
  28. Atentie! A FOST ADAUGATA O REGULA NOUA : - De acum incolo pentru fiecare invoire postata membrul primeste o zi de intarziere la rank-up. Asta inseamna ca fiecare membru care pune o invoire la war are o zi in plus la rank-up, fiecare care face parte dintr-un departament, o factiune pasnica, o mafie primeste o zi de intarziere la rank daca a postat o invoire la sedinta/activitate. Exemplu 1: Ed[w]ard este un membru de rank 2 in factiunea LVPD, liderul a organizat o sedinta la care Ed[w]ard a pus invoire pentru un anumit motiv. Bineinteles, liderul nu are voie sa respinga aceasta invoire. Asadar in 4 zile vine timpul de promovare a lui Ed[w]ard la rank 3, in loc sa primeasca rank-up cand apare (P) pe website, liderul ii acorda rank-ul intarziat cu o zi din cauza invoirii pe care a avut-o. Exemplu 2: Ed[w]ard este un membru de rank 1 in Green Street Bloods, acesta s-a folosit de invoirile lui (are voie doua zile pe saptamana sa fie invoit la waruri). In loc sa primeasca rank-up cand face 14 zile, o sa primeasca cand face 16 zile (14 zile de perioada minima plus 2 zile pentru invoirile puse). Exemplu: Ed[w]ard este un membru de rank 4 sau 5 intr-o factiune oarecare, acesta intra doar sa-si faca raportul, face caterinca si minimul de ore necesare. Nu ajuta colegii, nu acorda testele de intrare, nu acorda atacuri, nu participa la activitati etc. In acest caz liderul lui Ed[w]ard merge la adminii de nivel 4+ de pe orasul unde este situata factiunea si prezinta dovezile, iar daca primeste aprobare il poate sanctiona (depinde cat de inactiv este) Regula intra in vigoare incepand de Luni 18.01.2021.
    1 point
  29. Nume: ReKSiO Rank: 2 Dovezi: https://imgur.com/a/ARTCAex Alte precizari: Saptamana frumoasa!
    1 point
  30. @Ryz https://imgur.com/a/AxEJnbd
    1 point
  31. APLICATIILE PENTRU FUNCTIA DE HELPER PENTRU RPG.B-ZONE.RO SUNT DESCHISE, SPORZ
    1 point
  32. Nume: LorenaRx Rang: Network Editor (5) Data săvârşirii emisiunii/concursului: 10.01.2021 Tipul emisiunii/concursului: Matematica Numele celor care au participat la emisiune/concurs: xJz, Mikkel și HawkEagleJr Dovada (screenshot) pentru tipul concursului/emisiunii [/l]: here Dovada (screenshot) cu [/livemembers]: here Alte precizări: @Mikkelcel mai tare Paramedic in Charge!❤️
    1 point
  33. Nu, dar era sa mi-o scada pentru ca sarisem odata gardul scolii pentru a ma duce sa imi procur hrana.
    1 point
  34. Tomb Raider este un nume care a trecut de mult graniţa jocurilor video, eroina acestuia - vestita Lara Croft - devenind o figură mainstream, ce şi-a făcut apariţia, de-a lungul anilor, în paginile revistelor, în show-uri TV şi chiar pe marele ecran. Totuşi, de unde a plecat toată această nebunie? În 1996, Core Design (un studio britanic mai puţin cunoscut) scotea capul în lume cu Tomb Raider, un joc de aventură şi acţiune care s-a făcut remarcat imediat. Motivele? Personajul feminin, grafica complet tridimensională, perspectiva third person, combinaţia ideală între puzzle-uri, platforming, explorare şi acţiune. O formulă care a funcţionat ani întregi, titlurile seriei devenind din ce în ce mai populare, Lara Croft transformându-se în veritabila icoană de care aminteam mai devreme. Şi totuşi, ca în mai toate cazurile unor poveşti de succes, reversul medaliei nu s-a lăsat aşteptat foarte mult. Publisher-ul Eidos a exploatat popularitatea seriei, forţând studioul producător să lanseze joc după joc, calitatea acestora scăzând vizibil. Inevitabilul s-a produs, Core Design s-a desfiinţat, franciza Tomb Raider fiind trecută în curtea celor de la Crystal Dynamics, unde s-a bucurat de o revenire sănătoasă, datorată trilogiei Tomb Raider Legend, Anniversary şi Underworld. Chiar şi aşa, Lara nu mai trăia gloria de altădată, anii de stagnare a seriei permiţându-le altor producători să iasă în faţă cu jocuri similiare mai bune decât Tomb Raider, un exemplu în acest sens fiind titlurile Uncharted, realizate de studioul Naughty Dog. Era nevoie de o schimbare radicală, iar publisher-ul Square Enix (noul deţinător al francizei, după achiziţia celor de la Eidos) nu s-a sfiit să o facă: veteranii de la Crystal Dynamics au fost însărcinaţi cu reboot-ul Tomb Raider, o rescriere completă a istoriei seriei şi a eroinei sale, Lara Croft. Într-un final, după câţiva ani buni de dezvoltare, noul Tomb Raider şi-a făcut în sfârşit apariţia. Păstrează însă acest joc farmecul vechilor titluri ale seriei sau, ca multe alte încercări din domeniu, cade victima unui procedeu forţat de modernizare? POVESTE Nu mai este un secret pentru nimeni faptul că Indiana Jones a servit drept model pentru primele aventuri ale Larei Croft, un accent deosebit fiind pus pe laturile narative ale acestor jocuri. Fie că vorbim despre redescoperirea Atlantidei sau de legenda unui pumnal chinezesc capabil să-şi transforme posesorul în dragon, scenariştii jocurilor Tomb Raider au ştiut cum să creeze intrigi credibile, capabile să atragă publicul. Din fericire, şi “misterul” de la care pleacă noul Tomb Raider, nu face excepţie de la această regulă. Este vorba despre regatul Yamatai şi împărăteasa Himiko, al cărei loc de veci face subiectul unui documentar realizat de o echipă de tineri exploratori, din rândurile căreia face parte şi Lara Croft. Uitaţi de experimentată aventurieră din precedentele titluri ale seriei: noua Lara Croft este naivă şi cât se poate de “verde” în ceea ce priveşte “lucrul pe teren”. Aici cred că apare şi poate cea mai mare problemă a jocului: dezvoltarea personajului Larei Croft, care, într-un timp foarte scurt, se transformă dintr-o studentă credulă, nevinovată şi sensibilă într-o veritabilă maşină de ucis, care l-ar face invidios şi pe Rambo. Această tranziţie este bruscă şi confuză, Lara fiind prezentată drept o plângăcioasă în momentul X, urmând ca în scena X+1 aceasta să ucidă cu sânge rece tot ce-i stă în cale. Nu ajută nici vocea Camillei Luddington (noua actriţă ce-şi împrumută glasul eroinei), urletele şi onomatopeele acesteia stridente fiind cât se poate de nepotrivite cu gravitatea unor situaţii în care se regăseşte Lara pe parcursul noii sale aventuri. Trecând totuşi peste acest aspect, Tomb Raider se dovedeşte a fi o experienţă narativă decentă, care reuşeşte să menţină viu interesul jucătorului până la finalul aventurii. GAMEPLAY După cum era de aşteptat de la un reboot, gameplay-ul este capitolul la care Tomb Raider a suferit cele mai mari modificări, unele dintre acestea extrem de bine gândite. Este vorba în primul rând de modul în care se mişcă şi se controlează personajul principal, mult mai natural şi mai precis. De asemenea, s-a renunţat în sfârşit la autoaim-ul caracteristic seriei, jucătorul având libertatea de a ochi şi trage în ce direcţie doreşte. Acest aspect, combinat cu excelentul sistem de cover dinamic (Lara se ascunde automat după obstacole, nefiind necesară apăsarea unui buton pentru efectuarea acestei acţiuni), creează una dintre cele mai fluente experienţe de third person shooter de pe piaţă. Pe de altă parte, exact orientarea aproape exclusivă către genul shooter diminuează din feeling-ul clasic al seriei, noul Tomb Raider fiind bazat într-o foarte mare măsură doar pe scenele de acţiune non-stop. Chiar dacă aceste secvenţe funcţionează excelent, inamicii dovedindu-se a fi suficient de inteligenţi pentru a-i oferi Larei o adevărată provocare, lipsesc elementele care au consacrat titlurile Tomb Raider în trecut. Să luăm de pildă explorarea. Cei de la Crystal Dynamics s-au lăudat că noul Tomb Raider va fi un titlu open world, cu locaţii extinse unde Lara va avea ocazia să se deconecteze de la firul principal al poveştii şi să exploreze în cautare de tot felul de secrete. Fals. În ciuda unei înşelătoare impresii de libertate, majoritatea covârşitoare a jocului este cât se poate de liniară, prezenţa secretelor ce merită cu adevărat căutate fiind semnalizată prin avertismente cât se poate de vizibile. Pur şi simplu ai impresia că eşti ţinut de mână tot timpul, dispărând misterul atât de prezent în jocurile vechi ale seriei. De asemenea, producătorii se lăudau cu faptul că Lara va putea dobândi echipament nou pe parcursul aventurii sale, doblocând astfel noi rute, innacesibile până atunci. Acest lucru se întâmplă într-adevăr, însă mai tot timpul ruta nouă se află fix în vecinătatea locului în care Lara pune mână pe câte un item nou, decizie de design care accentuează senzaţia de liniaritate a jocului. Un alt aspect dezamăgitor este lipsa aproape completă a puzzle-urilor din joc. Mai ţineţi minte secvenţa când Lara era nevoită să găsească o serie de roţi dinţate într-o vale uitată de timp în primul Tomb Raider (sau remake-ul Anniversary)? Astfel de momente lipsesc cu desăvârşire din noul Tomb Raider, puzzle-urile fiind aproape inexistente în firul principal al poveştii. Cele care îşi fac totuşi apariţia sunt extrem de simpliste, jignitoare de-a dreptul în comparaţie cu ce ne-am obişnuit să întâlnim în astfel de jocuri (da, până şi un titlu mainstream precum Uncharted are parte de puzzle-uri mult mai bune decât Tomb Raider). Producătorii parcă s-au încăpăţanat să includă acest gen de enigme logice doar în porţiunile secrete ale jocului (nişte morminte ce pot fi explorate pentru bonusuri). Însă, până şi structura acestor secvenţe este extrem de previzibilă, toate aceste morminte fiind concepute după formula "intrare secretă -> rezolvarea unui puzzle banal -> recompensă". În schimb, s-a pus accentul pe ideea de evoluţiei a Larei, eroina acumulând experienţă în urma acţiunilor pe care le îndeplineşte. Astfel, fie că este vorba de vânatul animalelor (complet lipsit de sens, în afara primei astfel de experienţe), uciderea inamicilor sau descoperirea secretelor, Lara poate avansa în nivel, primind nişte puncte pe care le poate investi în diferite skill-uri. Deşi unele dintre acestea se dovedesc utile, niciunul nu aduce un avantaj evident, indispensabil pentru terminarea jocului. Mai mult, în ciuda caracterului liniar, Lara poate câştiga suficiente astfel de puncte pentru a dobândi toate skill-urile şi toate upgrade-urile pentru arme dintr-o singura parcurgere a jocului. Aminteam mai sus de fluenţa controlului din Tomb Raider, atât secvenţele de acţiune, cât şi cele de platforming fiind realizate foarte bine din acest punct de vedere. Totuşi, recomand cu căldura un gamepad pentru a juca Tomb Raider, unele scene fiind bazate pe quick time events (apăsarea unor butoane într-o anumită ordine), mai greu de executat din bătrânele mouse şi tastatură. Înainte să încheiem acest capitol al review-ului, nu trebuie omis faptul că Tomb Raider este primul joc al seriei care oferă accesul la o componentă multiplayer. Din păcate, dacă în campania single player producătorii au reuşit să mascheze cât de cât acest aspect, în multiplayer-ul din Tomb Raider duhneşte de mirosul înţepător al unei clone nereuşite de Uncharted. Puţinele moduri de joc şi accentul deranjant pus pe capcane strică orice plăcere de joc, această latură a noului Tomb Raider putând fi lesne trecută cu vederea. GRAFICĂ ŞI OPTIMIZARE Putem spune fără rezerve că, atunci când vine vorba de grafică, Tomb Raider recâştigă tot ce a pierdut la alte capitole. Cei de la Crystal Dynamics s-au autodepăşit, realizând unele dintre cele mai impresionante jocuri din punct de vedere vizual. Peisajele superbe şi iluminarea dinamică scot în evidenţă atât scenele liniştite, cât şi secvenţele explozive de acţiune. Pur şi simplu ai senzaţia că unele instantanee din joc pot rivaliza cu imaginile retuşate în Photoshop, atât de des folosite de producători pentru a-şi lăuda cele mai noi creaţii. Cireaşa de pe tort este însă TressFX, tehnologie dezvoltată de AMD pentru reproducerea realistă a părului personajelor în jocuri. Implementarea din Tomb Raider, deşi încă lipsită de maturitate, impresionează, modul în care se mişcă şuviţele Larei aducând şi mai mult aminte de realismul filmelor generate pe computer, obiectiv spre care din ce în ce mai multe jocuri vor ţinti în viitorul apropiat. Bineînţeles, acest gen de efecte necesită o putere de calcul serioasă, TressFX fiind rezervat deţinătorilor de plăci video recente AMD, precum şi celor care “pilotează” sisteme de joc moderne. Totuşi, opţiunile grafice sunt numeroase, permiţând astfel şi celor care deţin computere mai vechi să se bucure de Tomb Raider. Spre exemplu, chiar şi un laptop de gaming de acum 2-3 ani poate face faţă jocului fără probleme la setări medium-high, cu un framerate mai mult decât mulţumitor. CONCLUZIE Cei care au citit întregul articol ar putea fi miraţi de relativa contradicţie dintre criticile aduse jocului pe parcursul review-ului şi nota de la final. Da, Tomb Raider nu se ridică la înălţimea tuturor aşteptărilor, neglijând porţiuni integrante ale seriei precum puzzle-urile şi explorarea. Chiar şi în aceaste condiţii însă, noul Tomb Raider rămâne unul dintre cele mai reuşite şi arătoase jocuri de acţiune (şi într-o mai mică măsura de aventură) lansate în ultimii ani şi singura alternativă viabilă la seria Uncharted de pe consolele PlayStation. Tomb Raider Minimum System Requirements OS: Windows XP Service Pack 3 CPU: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz or AMD Athlon 64 2.1GHz 4050+ RAM: 1GB System Memory GPU: Nvidia GeForce 8600 GT or ATI Radeon HD 2600 XT DX: DX 9 HDD: 12 Gb Free Hard Drive Space Tomb Raider Recommended System Requirements OS: Windows 7 64bit CPU: Intel Core i5-750 2.4GHz or AMD Phenom II X2 565 3.4GHz RAM: 4GB System Memory GPU: Nvidia GeForce GTX 480 or Radeon HD 4870 DX: DX 11 Sursa: http://www.go4games.ro/stiri-si-articole/shooter/tomb-raider-review-lara-croft-pentru-o-noua-generatie-10689106
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.