Jump to content

Service - Totul despre baterii


M4Ms
 Share

Recommended Posts

Totul despre bateriile auto

şi moto

  • Alegeti corect tipul de acumulator potrivit masinii sau motocicletei dumneavoastra (amperaj,dimensiuni). Intotdeauna este binevenit un plus de capacitate pentru automobilul sau motocicletadumneavoastra, dar nu mai mult de 30% decat cea prescrisa de fabricantul de baterii auto.Nuachizitionati niciodata o baterie auto/moto sub necesitatile automobilului sau motocicleteidumneavoastra!Cititi cu atentie certificatul de garantie al acumulatorului auto / moto si tineti cont de indicatiilereferitoare la montarea, intretinerea, regimul de incarcare si conditiile garantiei.Efectuati verificarea tehnica obligatorie a bateriei auto / moto impusa la cumparare sau in termende 5 zile lucratoare, respectand in totalitate instructiunile de montaj si exploatare.

Depozitarea

  • Bateriile auto / moto livrate sunt fie formate si incarcate cu electrolit (acumulatorii auto, detractiune, speciali), uscate, cu electrolitul atasat in recipiente speciale, fie sub forma de gel(bateriile moto cu gel). Bateriile auto / moto se depoziteaza in incaperi inchise si uscate, cutemperaturi intre +5 si +30 grade C, ferite de caldura, radiatii solare, acizi, baze, saruri, uleiuri, siavand dopurile bine stranse (unde este cazul).Este indicat a nu se depozita bateriile auto / moto mai mult de aproximativ 6 luni, pentru a le pastra in parametrii functionali (bateriile se descarca in timp) dar si pentru a nu pierde o perioadaconsiderabila de timp din termenul de garantie. Acest lucru nu este valabil in cazul bateriilor moto cu electrolit atasat, a celor cu gel sau a bateriilor auto care au specificat in caracteristicilelor tehnice ca perioada de depozitare este de un anumit interval de timp.

Incarcarea

  • Pentru incarcare, polul (+) se leaga la polul (+) al sursei de curent continu (redresor), iar polul (-)al bateriei se leaga la polul (-) al sursei de curent, dupa care redresorul se conecteaza la reteauaelectrica.La sfarsitul incarcarii acumulatorilor se procedeaza in ordine inversa. Incarcarea se efectueaza cudopurile scoase la bateriile cu busoane. Bateriile capsulate nu necesita scoaterea dopurilor.Timpul de incarcare al acumulatorilor auto / moto variaza in functie de capacitatea in Ah a bateriei si de gradul acesteia de descarcare. Acesta este cuprins intre 36-48 ore pentru o bateriecomplet descarcata. Curentul de incarcare I(A)=0,1x (capcitatea nominala a bateriei, in Ah).Daca este cazul dupa incarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si secompleteaza numai cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat pe bacul bateriei. Nu estenecesar la bateriile capsulate.

Montarea

  • Va recomandam sa montati acumulatorul auto / moto intr-un service autorizat! Defectele datoratemontarii defectuoase duc la pierderea dreptului la garantie.Bateria se fixeaza pe suport astfel incat sa nu existe jocuri. Inainte de a monta (demonta)acumulatorul pe (de pe) autovehicul sau motocicleta, se deconecteaza tot echipamentul electric pentru a evita scurtcircuitele accidentale . La montare, daca minusul instalatiei este la masa se valega intai cablul (+) la polul (+) al acumulatorului si apoi cablul (-) la polul (-) al acumulatorului.La demontare se procedeaza in ordine inversa. In timpul exploatarii se verifica periodic nivelulelectrolitului din baterie, chiar daca bateria este de tipul "fara intretinere" orificiile de aerisire aledopurilor nu trebuie sa fie obturate.Daca nivelul acidului din baterie este sub semnul minim de pe bacul bateriei se completeazanumai cu apa distilata, niciodata cu acid sulfuric. Daca bateria este umezita si este necesaracompletarea cu apa distilata mai repede de o luna este semn ca plaja de tensiune a releuluiregulator este prea sus si bateria este supraincarcata.Daca densitatea electrolitului este scazuta sub 1,24 g/cmc inseamna ca plaja de tensiune areleului regulator este prea joasa si bateria se subincarca. Releul de tensiune al autovehiculuitrebuie sa fie reglat in plaga 13.6 - 14.4 V (cu si fara consumatori). Curentul in gol nu trebuie safie mare de 40 mA. In ambele cazuri, la supraincarcare sau la subincarcarea bateriei, trebuie sava adresati unui service auto pentru remedierea sistemului de incarcare a autovehiculului.La autovehiculele cu circuit electric de 24V este obligatoriu ca cele doua baterii inseriate sa fieidentice constructiv (de acelasi tip), cu grad de uzura apropiat si cu aceeasi stare de incarcare(aceeasi densitate si tensiune la borne). Se interzice cuplarea directa la bornele oricarei baterii aunor consumatori de 12V. Pentru alimentarea acestora se va recurge la utilizarea unui convertor 24V/12V. Va recomandam ca in cazul defectarii uneia dintre baterii sa fie inlocuite ambele.Functionarea bateriei in regim de subincarcare (bateria incarcata sub 75%) echivaleaza cu osubdimensionare tehnica, ce conduce in timp la defectarea prin suprasolicitare. Defectul desuprasolicitare este datorat exploatarii si duce la pierderea garantiei.Incarcarea acumulatorului cu peste 14,5 V conduce in timp la supraincarcare. Defectul desupraincarcare este unul de exploatare si conduce la pierderea garantiei.

Neutilizarea acumulatorilor

  • Inainte de a scoate bateria din folosinta pentru o perioada de timp, incarcati complet bateria. Incazul unei autodescarcari mici, nivelul electrolitului si densitatea trebuie sa fie controlate la 30zile. Daca densitatea este mai mica de 1,24 k/cmc este recomandabila reincarcarea bateriei.Va sfatuim sa evitati stationarea indelungata a masinii (peste 3-6 luni) sau a motocicletei, inspecial in timpul sezonului rece. De preferabil ar fi demontarea bateriei si depozitarea ei intr-unspatiu corespunzator, pana la reutilizare.

Protectia bateriei

  • Bateriile contin electrolit = acid sulfuric! Acesta este foarte coroziv, putand cauza rani grave!Daca acidul v-a atins ochii, spalati cu multa apa si consultati de urgenta un medic.Daca acidul v-a atins hainele, spalati imediat cu sapun si clatiti cu multa apa. Nu lasati niciodata bateriile sau acidul la mana copiilor. Gazul care se degaja in timpul incarcariiacumulatorului este exploziv!Este strict interzisa prezenta unor flacari deschise sau producerea de scantei in preajma baterieimontate sau supusa procesului de incarcare pe redresor. Pericol de explozie

W0UuLxb.jpg

7zc7QJh.jpg

 

 

Aici aveti cateva modele de baterii atat auto cat si moto.

Sursa 1.

Sursa 2.

Edited by ASKK1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.