Jump to content

The Bureau XCOM Declassified: invazia extraterestră începe


Adrian28
 Share

Recommended Posts

Jocul ce constituie subiectul acestui review este foarte special. Nu din cauză că ar fi vreo capodoperă a industriei de gaming, ci pentru că în primul rând este un nou joc XCOM, iar în al doilea rând… este un joc ce a stat în producţie vreme de peste 5 ani, timp în care de câteva ori echipa a decis să şteargă totul şi să repornească de la zero.

Aşadar, este interesant să vedem ce au reuşit să creeze până la urmă producătorii de la 2K Marin după atât de multă vreme de reflecţie, mai ales că The Bureau este un joc atipic pentru seria XCOM, în sensul că este un third-person shooter tactic, cu elemente de strategie.

 

thebureau-2013-09-12-22-17-47-14.jpg?height=400&width=640

 

Acţiunea jocului începe în anul 1962, în plin Război Rece.Jocul ne pune în pielea lui William Carter, un agent CIA care are misiunea de a înmâna un pachet de provenienţă extraterestră directorului organizaţiei nou-înfiinţate numităThe Bureau of Operations and Command, cunoscută şi drept XCOM.

Deşi această organizaţie fusese construită pentru a preveni o eventuală invazie sovietică a Statelor Unite, directorul Myron Faulke avea un cu totul alt inamic în minte: The Outsiders, adică nişte trupe extraterestre care dădeau semne că ar putea veni pe Pământ în forţă, după ce XCOM a descoperit pe planeta noastră un puternic element chimic extraterestru numit Elerium.

 

thebureau-2013-09-12-22-23-10-89.jpg?height=400&width=640

 

Nu durează mult şi lucrurile o iau razna – protagonistul Carter este atacat de o persoană din interiorul organizaţiei iar pachetul de înaltă importanţă se activează şi porneşte o invazie extraterestră de proporţii gigantice, un eveniment ce distruge o mulţime de baze militare, întrerupe reţelele de telecomunicaţii şi adaugă rase extraterestre în lista vieţuitoarelor de pe planeta noastră. Din acest punct, Carter trebuie să facă tot ce îi stă în putinţă pentru a opri puternica invazie.

De aici jucătorul preia controlul şi face pentru prima data cunoştinţă cu modul de a se lupta cu extratereştrii invadatori. Întreaga campanie se desfăşoară în echipă de trei, adică protagonistul şi încă două personaje ce pot fi alese dintr-o listă înaintea fiecărei misiuni. Fiecare personaj aparţine unei clase (Commando, Engineer, Support sau Recon), lucru ce permite schimbarea reţetei de joc în fiecare misiune.

 

thebureau-2013-09-12-22-26-32-02.jpg?height=400&width=640

 

Luptele cu extratereştri se desfăşoară în timp real, ca în cazul oricărui shooter third-person, însă prin apăsarea unui buton jocul intră în aşa-numitul Battle Focus Mode, un mod de vizualizare a împrejurimilor în slow motion care transformă lupta în ceva mai mult decât ne-am obişnuit în jocurile de tip shooter. În modul Battle Focus camera nu mai este lipită de Carter, iar toţi cei trei membri XCOM din luptă au în dreptul numelui lor anumite abilităţi ce pot fi executate la ordinul jucătorului.

De exemplu, un membru al echipei poate fi trimis după un cover pe flanc, în timp ce alt membru va dezlănţui un baraj de artilerie iar Carter îşi va folosi abilitatea de regenerare pentru a umple barele de viaţă ale tuturor membrilor. Apoi coechipierul de pe flanc poate instala o mitralieră automată. Abilităţile mai speciale au un timp de cooldown, adică nu pot fi folosite de mai multe ori în succesiune rapidă.

 

thebureau-2013-09-12-22-35-16-62.jpg?height=400&width=640

 

Acest mod de Battle Focus este de fapt atracţia principală a jocului şi singurul lucru care îi dă o personalitate şi un rost lui The Bureau: XCOM Declassified. Dimensiunea strategică pe care o oferă managementul abilităţilor şi poziţionarea fiecărui membru al echipei este una ce îi va tine ocupaţi pe cei care s-au plictisit de jocurile de tip shooter care se bazează doar pe ţintirea cu acurateţe. Abilităţile trupelor XCOM sunt puternice şi pot fi îmbunătăţite pe măsură ce personajele avansează în experienţă.

Extratereştrii sunt şi ei de diverse feluri iar anumite situaţii de luptă sunt chiar interesante. De exemplu există momente când poziţia de cover a membrilor XCOM devine o poziţie complet vulnerabilă dat fiind că un nou val de inamici vine de pe flanc sau din spate.

 

thebureau-2013-09-12-22-41-06-02.jpg?height=400&width=640

 

Din păcate AI-ul nu este foarte intelligent, ba este chiar incompetent uneori. Momentele în care nu este utilizat Battle Focus presupun folosirea de comenzi rapide pentru echipă, precum follow, hold sau attack. Problema este că partenerii lui Carter par că nu îşi doresc să trăiască, uneori aruncându-se direct în focul inamic sau pur şi simplu comportându-se stupid (să tragi gloanţe într-un perete sună stupid, nu-i aşa?).

Aceste probleme de inteligenţă artificială fac ca Battle Focus-ul să fie nu numai o opţiune care încurajează abordarea strategică a luptei, ci o adevărată necesitate – este singurul mod în care cei doi parteneri pot fi luaţi “de mânuţă” şi poziţionaţi în afara pericolului.

 

 

 

Grafica jocului este chiar interesantă, cu o paletă de culori bine aleasă şi un mediu de joc care arată într-adevăr a anii ’60. La începutul jocului am avut de mai multe ori senzaţia că de fapt am în faţă Mafia II, însă această bulă de frumuseţe se spărgea odată ce vedeam întoarcerile bruşte şi lipsite de naturaleţe ale AI-ului prieten şi inamic, sau glitch-urile de coliziune prin care Carter se teleporta pe o masă, înapoi pe sol şi din nou pe masă, de 10 ori pe secundă.

Nici voice acting-ul personajelor nu este strălucitor. În afara faptului că unele replici par să fi fost scrise de copii de grădiniţă, vocile ce interpretează personajele nu reuşesc să pară autentice şi să stârnească interesul. De menţionat aici este şi faptul că jocul conţine un sistem de dialoguri prin care Carter poate obţine informaţii de la alte personaje, iar uneori există probleme de continuitate ale dialogurilor.

 

thebureau-2013-09-13-00-53-20-27.jpg?height=400&width=640

 

Dincolo de toate neajunsurile legate de execuţia scenariului, luptele sunt de multe ori interesante şi pot capta atenţia jucătorului pentru câteva ore bune. Practic, The Bureau încearcă să îmbine acţiunea real-time cu elementele strategice din seria XCOM turn-based şi reuşeşte să creeze un rezultat interesant, dar care va fi trecut cu vederea de foarte mulţi jucători. Totuşi, am speranţa că un sequel va îmbunătăţi toate acele elemente la care acest joc a dezamăgit.

Pentru moment, când rostesc numele The Bureau: XCOM Declassified, mă gândesc în special la Battle Focus Mode, care este chiar un element interesant.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.