Jump to content

Alege-ti stilul de joc.


Regenesis
 Share

Recommended Posts

Sunt mai mult ca sigur ca multi intre voi cand a-ti intrat prima data in joc si a-ti vazut cate tancuri se afla intr-o natiune, probabil v-ati intrebat cu ce sa jucati si cum.

 

 

Iata ca vin cu raspunsurile:

 

 

 

Tancuri de tip: Tancurile usoare

 

Acestea sunt primele vehicule pe care le incercam in World of Tanks si cele ce ne ajuta sa facem cele mai "basic" tactici ce ne vor fi de folos mai tarziu la tancurile medii. In acest sens, primele sunt folosite pentru inceput drept cobai si cu greu in primele batalii un jucator nou distruge un inamic si supravietuieste bataliei. Pe masura ce le experimentam, aceste tancuri devin din ce in ce mai rapide. Practic fiecare natie detine cel putin un tank usor ce serveste drept scout. Desi la prime vedere par inofensive, cei ce nu iau in serios prezenta unui scout, in majoritatea cazurilor sfarseste tragic.

 

 

 

 

Tancurile de tip: Tancuri medii.

 

Tancurile medii reprezinta cel mai diversificat tartip prezent in World of Tanks. Ele sunt caracterizate de o mobilitate buna, view range excelent, armura medie si putere de foc mare (in special tier 9-10). Printre medii putem usor distinge categoriile importante cam ar fi: Tancuri de linia I (M4A3E2), tancuri de tir (Panther), scouti (T20) precum si cele multitasking (T-54). In functie de harta si de tancurile prezente in cele doua echipe, rolul nostru atunci cand conducem un astfel de tanc variaza extrem de mult de la o lupta la alta.

Una din sarcinile principale pe orice harta este de a securiza cat mai repede rutele si pozitiile tiristilor si de a elimina scouti sau de a-i determina sa se retraga. Motivul pentru care facem asta este acela de a pregati terenul pentru tancurile grele si anti-tancuri care reprezinte principala forta de atac in fazele urmatoare ale bataliei. Un exemplu de situatie in care mediile pot determina victoria sau infrangerea echipei intr-o batalie este dealul centrat de pe harta "Mines" sau rutele de pe harta "Mountain Pass". In bataliile de tier 8-10 mediile adesea, singure sau insotite de tancurile usoare (in functie de tancurile disponibile in acea batalie), indeplinesc si rolul de scout.
Alt rol pe care mediile il impart cu tancurile usoare este nevoia de a oferi suport unui tanc greu. La fel ca scoutii, mediile trebuie sa cauta lupta cu tancuri grele, pe care le pot flanca de fiecare data cand este posibil. In ultima instanta, daca nu putem ajunge in spatele lor, putem ataca frontal, tintind locurile cu armura scazuta si incercand sa ne miscam cat mai mult. Multe dintre medii au tunuri atat de puternice incat pot penetra armura frontala a unui tanc greu de acelasi tier. Datorita unui RoF foarte bun, mediile pot distruge tancuri grele si sa sparga linia I inamica pentru a deschide drumul catre liniile inamice apropiate de baza.
O manevra care se foloseste de aceasta putere de foc se numeste "Wolfpack". In timpul celui de-al doilea Razboi Mondial, aceasta era denumirea unei tactici folosita de submarine insa, in World of Tanks este folosita pentru a denumi un grup de medii din aceasi echipa. Este una dintre cele mai greu de oprit formatii de atac, datorita puterii de foc imense si datorita faptului ca are suficienta mobilitate pentru a ataca orice punct de pe harta. Una din cele doua metode de atac impotriva "Wolfpack" este de a forta inimicii sa lupte frontal cu tancurile grele, preferabil in stramtori unde mediile nu ne pot flanca. Alta posibilitate este de a descoperii din vreme o posibila formare a unui "Wolfpack" si atacarea zonei cu un numar mare de tancuri pentru a sparge rapid grupul si a elimina amenintarea.

 

Tancurile de tip: Tancuri grele
 
Ele formeaza "pumnul de otel" al echipei noastre si depinde de aceste tancuri daca inamicii sparg linia I sau vor fi blocati si distrusi. Tancurile grele au cea mai groasa armura medie dintre toate unitatile si de asemenea, tunuri de calibru mare. Din acest motiv, sunt ideale pentru a bloca pasaje sau chiar parti intregi ale campului de lupta – ele pot chiar impinge usor inamicii din pozitia pe care o ocupa. Acestea sunt singurele vehicule ce pot primi un damage foarte mare dar sa isi pastreze utilitatea in pozitia in care se afla.
Tancurile se impart in doua categorii: giganti cu armuri puternice, dar lenti (IS-4, E-75, Maus) si tancuri cu armura mai subtire, dar mai rapide (IS-8, M103). Prima categorie creaza intotdeauna centrul campului de lupta - ei decid cand se va ataca, ori cand se suna retragerea. Echipa ar trebui sa sustina deciziile pe care tancurile grele le iau. Cine nu se supune, duce echipa la pierzanie. O echipa fara suportul tancurilor grele, este ca o echipa de fotbal fara varf de atac. Conflictul dintre doua tancuri grele poate fi asemanat cu duelul unor nave de lupta: tiruri de la distanta in care nu orice foc face damage. Astfel, pentru a sparge o linie aparata de cateva astfel de tancuri, ai nevoie de ajutorul unor medii sau tancuri usoare pentru a-i flanca sau de ajutorul artileriilor. Atacul frontal al pozitiilor aparate de tancuri grele, fara nici un fel de suport, in general sfarsesc tragic.
 
 
 
 
Tancurile de tip: Anti-Tancuri
 
Daca in World of Tanks preferi sa joci de la distanta cu foscuri precise, sa-ti vanezi inamicii din tufisuri, atunci anti-tancurile sunt alegerea perfecta pentru tine. Cu dezavantajul unui HP mai scazut decat cel al tancurilor de acelasi tier, aceste masinarii au cele mai puternice tunuri din joc si de asemenea au si cei mai buni factori de camuflaj, ceea ce ii face sa "traga de nicaieri".
Anti-tancurile, asa cum indica si numele, sunt in pricipal folosite pentru a elimita tancurile. Cu toate astea, trebuie sa ne aducem aminte un lucru: Nu stau niciodata in prima linie. Chiar daca au armura frontala groasa, ele sunt facuta sa vaneze de la mare distanta, pentru ca altfel, risca sa fie flancate usor si distruse. In plus, descoperirea unui AT, de regula este o tinta tentanta pentru artilerie. Astfel, trebuie sa cautam locuri cat mai ferite, si departe de prima linie. Indata ce ne-am gasit locul, nu ne ramane altceva de facut decat sa intram in modul sniper si sa asteptam prada. AT-urile sunt fundatia unei aparari solide. Dispuse la 400-500 de metri in spatele frontului principal, sunt aproape imposibil de detectatsi pot elimina orice tentativa de pantrundere a frontului initiata de orice inamic suficient de curajos sa incerce. Multumita calibrului mare, cateva AT-uri ce coopereaza in aceasi zona, pot distruge un tanc greu dintr-o singura lovitura. Cum tacticile si modul de folosire a acestor tancuri sunt destul de previzibile si ofera rezultate tangibile in lupta, ramane totusi o intrebare: "Cum luptam impotriva lor?". Exista metode! Una dintre ele este o buna coordonare scout-artilerie. Din cauza armuri slabe, plafonul AT-urilor este vulnerabil, iar o lovitura buna, il poate transforma intr-o relicva in flacari.
Alta metoda este flancarea. In afara de cateva exceptii, AT-uri sufera de lipsa turelei, ceea ce ii pune in imposibilitatea de a ataca un inamic lipit de parte lor laterala. Cea de-a treia tactica si cea mai riscanta este atacul frontal. In acest caz, cea mai recomandata este lupta la distanta mica, pentru a ne asigura ca AT-ul nu se ascunde de loviturile noastre. Cel mai important este sa tragem sa foc dupa foc, deoarece tactica lovitura si contralovitura nu ne poate duce decat la infrangere.

http://youtu.be/ttWLEW1ME7o

 

 

Tancurile de tip: Artilerile

 

Artileriile iti dau sansa de a trage in inamici fiind ascuns in tufisuri undeva foarte departe de linia I. In cele mai multe cazuri, cel putin de la ultimele update-uri, putine astfel de tancuri apar in batalie, dar trebuie luat in calcul ca si un astfel de tanc poate schimba dintr-un foc soarta bataliei.

Prima si cea mai importanta caracteristica a artileriei este abilitatea de a trage asupra inamicilor de dincolo de dealuri sau ruine. Pentru a putea sa trageti, este suficient sa intrati in modul "Sniper" (tasta SHIFT), iar asa veti vedea campul de lupta asa cum il vad pasarile. De sus! Acest mod mai este numit si "Strategic view" si ne da posibilitatea de a lovi orice inamic, oriunde s-ar afla pe campul de lupta, singura conditie fiind aceea de a fi vizibil in acel moment. In plus, primim si un indicator nou ce ne ajuta sa tintim - o linie intre tancul nostru si mijlocul punctului de ochire. Depinzand de culoare, vom sti in orice moment daca lovitura noastra va fi blocata (rosu) sau daca va lovi direct inamicul (verde). Este mentionat inca o relatie: tinta isi schimba forma cu cat creste distanta pana la tinta. Daca este alungita, inseamna ca oponentul este destul de aproape si avem cele mai mari sanse sa il lovim. Tinta rotunda inseamna ca suntem aproape in afara razei de actiune si proiectilele pot cadea pe langa oponent. O tinta care se opreste cu linia continua gri, inseamna ca tina este in afara razei de actiune. Din acest motiv, chiar daca artileria poate tinti aproape in orice loc al hartii, este bine, din cand in cand, sa se repozitionam. pentru a ne imbunatati sansele de lovitura.

Copyright: www.wotromania.com

Edited by AT AdyWTF
Design topic.
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.