Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

Avancronică Singapore: ultima şansă pentru Red Bull în fumul dens al metropolei asiatice


Alextrem
 Share

Recommended Posts

641803l-610x390-b-682b49c3.jpg
896048l-610x390-b-3817287d.jpg
180438l-610x390-b-7a59abf1.jpg
788434l-610x390-b-3000e817.jpg
Lewis Hamilton şi Nico Rosberg continuă duelul pentru titlu, însă Singapore reprezintă ultima şansă pentru ca Red Bull să obţină un rezultat major. Cursa este însă în continuare incertă din cauza poluării generate de un fum dens provenit din Indonezia.

 

5 dintre cele sapte curse din Singapore au fost castigate de pilotul care a plecat din pole position
10este numarul de aparitii ale Safety Car-ului pe circuit in Marele Premiu al statului Singapore
Singapore a debutat în Formula 1 în sezonul 2008 şi a devenit prima cursă desfăşurată pe timp de noapte, iar în numai câţiva ani a început să fie comparată cu Marele Premiu al statului Monaco.

 

Ediţia din acest an este însă incertă ca urmare a faptului că un fum dens generat de incendiile controlate de pădure din Indonezia au ajuns până în Singapore. Poluarea aerului a atins niveluri care afectează sănătatea oamenilor, însă cel puţin pentru moment organizatorii susţin că Marele Premiu va avea loc conform planificării iniţiale, mai ales că nivelul poluării se poate modifica de la o oră la alta.

În cazul probabil în care va avea loc conform planificării iniţiale, cursa reprezintă ultima şansă pentru Red Bull Racing de a obţine o performanţă majoră, ca urmare a faptului că Singapore este al doilea cel mai lent circuit din calendar. Echipa mizează astfel pe o repetare a performanţelor din Ungaria, acolo unde a obţinut o dublă clasare pe podium prin Daniil Kvyat şi Daniel Ricciardo.

Austriecii vor avea însă de luptat pentru astfel de poziţii cu rivalii de la Ferrari şi Williams. De altfel, britanicii pregătesc un update semnficativ pentru monopost prin care speră să egaleze performanţele Scuderiei Ferrari.

 

469566l.jpg?ts=1442484644

 

Fumul dens ar putea pune probleme in desfasurarea cursei
Un nou episod în confruntarea Hamilton Rosberg

 

Lupta pentru titlu va cunoaşte un nou episod între Lewis Hamilton şi Noico Rosberg. Britanicul se bucură acum de un avans de 53 de puncte în fruntea clasamentului general după ce coechipierul său de la Mercedes a fost trădat de motoÄ

 

788434l-545x347-n-07eb4940.jpg
Lewis Hamilton mizeaza pe o noua victorie in Singapore
Circuitul din Singapore şi regulamentul DRS

Marina Bay este pe locul doi într-un clasament neoficial al celor mai lente circuite din calendarul competiţional, fiind "surclasat" doar de Monaco. Acest lucru este evidenţiat de faptul că doar patru dintre cele 23 de viraje ale circuitului sunt abordate într-o treaptă de viteze mai mare de 2, dar şi pentru că în cele şapte ediţii de până acum cursa nu s-a încheiat niciodată în mai puţin de o oră şi 56 de minute.

Principala preocupare va fi consumul de carburant, în condiţiile în care circuitul este foarte solicitant din acest punct de vedere, motiv pentru care raţionalizarea celor 100 de kilograme de benzină va fi foarte importantă.

 

180438l-545x375-n-c7f17b56.jpg

 

Până acum, niciuna dintre curse nu a fost spectaculoasă (deşi putem menţiona ediţia inaugurală din 2008, când Alonso a câştigat cu ajutorul accidentului deliberat provocat de Nelson Piquet Jr), astfel că toate speranţele pentru depăşiri se leagă de eficienţa sistemului DRS. Ca de obicei, piloţii vor avea la dispoziţie două zone DRS pe circuit. Prima zonă DRS este cuprinsă între virajele cinci şi şase, cu punctul de detecţie înainte de virajul cinci, în timp ce a doua zonă de activare este pe linia dreaptă de start-sosire, cu punctul de detecţie amplasat înainte de intrarea în ultimul viraj.

 

Cifrele circuitului Lungime tur 5065 metri Cea mai lunga linie dreapta 823 metri Viteza de top 323 km/h Consum de carburant 1.59 kg/tur

 

Cifrele cursei Numar de tururi 61 Distanta cursei 308.828 km Strategie tipica 2 opriri Lungime pitlane 404 metri Safety Car 100% sanse
Strategiile schimburilor de pneuri

Circuitul din Singapore este mai abraziv decât alte circuite stradale, însă pe parcursul unui weekend de cursă acesta evoluează destul de lent. În acest context, Pirelli a decis să furnizeze, la fel ca în fiecare an, pneuri supersoft şi soft pentru etapa de la sfârşitul acestei săptămâni, adică cele mai moi compoziţii din gamă.

Prin urmare, cel mai probabil piloţii vor opta pentru strategii cu câte două opriri la boxe, însă acestea ar putea fi influenţate şi de şansele mari ca Safety Car-ul să-şi facă apariţia pe circuit. Diferenţa dintre cele două compoziţii este estimată de Pirelli la 1.8 - 2.2 secunde pe tur.

 

896048l-545x340-n-835b556e.jpg

 

Informaţii meteo: posibile ploi în antrenamente

Vremea se anunţă neobişnuit de capricioasă pentru Marele Premiu al statului Singapore din acest an. Până în prezent, niciuna dintre cursele de pe Marina Bay nu a fost afectată de ploaie, însă lucrurile s-ar putea schimba: meteorologii anunţă ploi sporadice în fiecare dintre cele trei zile de concurs, cele mai puternice urmând să se înregistreze vineri.

Temperatua maximă a aerului va fi de 32 de grade Celsius, însă calificările şi cursa vor avea loc la temperaturi de circa 38 de grade, întrucât se desfăşoară după lăsarea întunericului.

 

780700l.jpg?ts=1442484644

 

Statistici pentru Marele Premiu al statului Singapore

▶ Cinci dintre cele şapte curse din Singapore au fost câştigate de pilotul care a plecat din pole position;

▶ Fernando Alonso a câştigat cursa inaugurală din 2008 după ce a plecat de pe locul al 15-lea al grilei, însă numai datorită unui accident deliberat provocat de coechipierul său, Nelson Piquet Jr;

▶ Safety Car-ul a intrat pe circuit cel puţin o dată în fiecare cursă desfăşurată în Singapore. În total, maşina de siguranţă şi-a făcut apariţia de 10 ori;

▶ Singapore este cea mai lungă cursă din calendar: cea mai scurtă cursă din acest oraş-stat a durat 1 oră şi 56 de minute;

▶ Echipa cu cel mai mare succes în Singapore este Red Bull Racing, cu patru victorii şi opt podiumuri;

▶ Cea mai mică diferenţă între primii doi clasaţi în Singapore a fost în 2010, când Alonso l-a învins pe Vettel cu numai 0.239 secunde. Cea mai mare diferenţă a fost în 2013, când Vettel a câştigat cu 32.627 secunde în detrimentul lui Alonso;

▶ Hamilton poate egală în Singapore palmaresul de 41 de victorii în 161 de curse deţinut de Ayrton Senna.

Sezon Castigator 2014 Lewis Hamilton (Mercedes) 2013 Sebastian Vettel (Red Bull) 2012 Sebastian Vettel (Red Bull) 2011 Sebastian Vettel (Red Bull) 2010 Fernando Alonso (Ferrari)
Marele Premiu al statului Singapore la TV

Drepturile TV ale Formulei 1 pentru România sunt deţinute de postul Dolce Sport, care poate fi recepţionat şi pe internet prin intermediul platformei TelekomTV. Calificările şi cursele pot fi urmărite în ţara noastră şi pe postul de televiziune RTL (limba germană).

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet Antrenamente 1 vineri, 18 septembrie 13:00 - Antrenamente 2 vineri, 18 septembrie 16:30 - Antrenamente 3 sambata, 19 septembriet 13:00 - Calificari sambata, 19 septembrie 16:00 DolceSport, RTL Telekom TV Cursa duminica, 20 septembrie 15:00 DolceSport, RTL Telekom TV

 

 

SURSA

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.