Jump to content

Acestea sunt cele mai dese 5 probleme care pot aparea la franele masinii tale


Waffen SS
 Share

Recommended Posts

acestea-sunt-cele-mai-dese-5-probleme-ca

 

Asa cum spuneam si in articolele trecute, sistemul de franare al masinii tale este extrem de important. Chiar daca la prima vedere pare foarte simplu, acesta poate prezenta o serie de probleme care pot afecta tinuta de drum a masinii, siguranta, si confortul tau si al pasagerilor. Pentru a-ti fi mai usor, noi ne-am gandit sa adunam cele mai dese 5 probleme intalnite si sa le explicam pe scurt.
Prima dintre acestea este vibratia volanului. Nu ne referim aici la vibratiile cauzate de neechilibrarea corecta a rotilor, ci la tremuratul volanului in timpul franarii. Acest fenomen poate fi cauzat de trepidatiile franei, si se intampla atunci cand placuta atinge discul din cauza ca acesta are o grosime diferita in jurul circumferintei, sau este deformat din cauza supraincalzirii.
In acest caz, se verifica grosimea discului, iar daca aceasta este variabila, ambele discuri de frana de pe punte trebuie inlocuite.
O alta problema des-intalnita este zgomotul de la frane, care de obicei, este un scartait sau un zgomot de frecare. In primul rand, acesta poate fi cauzat de uzura completa a placutelor de frana; in acest caz, placa de baza a acestora sau senzorul de uzura freaca pe disc.
In al doilea rand, zgomotul poate aparea din cauza ca placuta amortizoare poate lipsi sau poate fi deteriorata, sau din cauza ca etrierul se blocheaza. In aceste cazuri, mecanicul inlocuieste placutele de frana, si discurile daca sunt deteriorate, sau repara etrierul.
Daca masina trage intr-o parte si-n alta la franare, asigura-te ca placutele de frana nu au fost conataminate cu ulei sau cu vaselina, caz in care franarea este ineficienta pe o parte. Daca acestea sunt in stare buna, uita-te ca etrierul sa nu fie blocat, iar placutele de pe o parte sa nu poata frana eficient.
In ambele cazuri, mecanicul verifica placutele si le inlocuieste daca este necesar, sau verifica functionarea corecta a etrierului, si il repara, daca situatia o cere.
Fenomenul de cursa lunga si pedala moale poate aparea atunci cand trebuie sa apesi pedala foarte mult pentru a decelera. Daca pedala da o senzatie mai moale ca de obicei sau de lipsa de fermitate, iar masina ta are un sistem cu tambur de frana, cel mai probabil sabotii acestuia sunt reglati gresit.
Aceasta problema mai poate interveni atunci cand exista aer pe circuitul lichidului de frana, scurgeri sau lichidul este degradat, senzorul sau supapa repartitorului de sarcina la franare s-a blocat, sau furtunurile de frana prezinta scurgeri sau umflaturi.
Cea de-a 5-a problema des-intalnita la sistemul de franare al masinii tale este exact opusul celei explicate mai devreme. Atunci cand apesi pedala de frana si simti elasticitate foarte redusa, cu alte cuvinte aceasta este efectiv greu de apasat, te poti confrunta cu una dintre urmatoarele situatii: placutele de frana sunt "lustruite" deoarece materialul de frecare nu poate face fata la solicitarile de franare, etrierul se blocheaza, mentinand placutele pe discul de frana sau servofrana prezinta scurgeri sau crearea de vid este defectuoasa.
Link to comment
Share on other sites

@@xAsi RPG4,

 

Este STRICT INTERZISĂ postarea de articole şi reply la articole care pot fi considerate OFF TOPIC (în afara subiectului). Va fi considerat OFF TOPIC orice mesaj care nu are legătură directa cu subiectul topic'ului sau mesaje scurte gen: "wow", "e tare", "felicitări", "îmi place", "lol", "ty" etc.

Prin urmare acumulezi 1 avertisment.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.