Jump to content

Lasă c-o schimb eu! Să nu schimbi toată maşina ...


LDV Kahrun
 Share

Recommended Posts

VaO7rei.jpg

Revizii la 10, 15 mii de km, ITP la 2 ani şi totul e ok. Nu! Greşit. Mai e o componentă ieftină pe care dacă nu o schimbi, poţi s-o vinzi. Pe maşină! Nu în toate cazurile, dar dacă e veche, s-ar putea ca motorul să coste mai mult decât casarea maşinii. Cureaua de distribuţie este cea care sincronizează componentele motorului în funcţie de timpii motorului (pistoane, supape, came etc.).
Dacă se rupe, în cel mai rău caz se poate sparge blocul motor, se pot îndoi supapele, se rup bielele pistoanelor sau este alterat vibrochenul. Cureaua se rupe într-un termen de ani recomadat de către producător în cartea maşinii sau într-un număr de km, la fel, specificat de către producător. De obicei, în funcţie de marcă, ar trebui schimbate între 60 şi 80.000 de km. Dacă sunt curele. Dacă sunt lanţuri de distribuţie, producătorul recomandă de obicei schimbarea lui peste 150.000 de km.
Spuneam că maşinile vechi ar putea fi protejate de o eventuală rupere a curelei de distribuţie. Asta pentru că între supape şi pistoane există nişte ecarturi care le împiedică să se “încalece” în momentul în care cureaua nu mai antrenează componentele în timpii motorului.
Link to comment
Share on other sites

Daca faci revizii la fiecare 10-15.000 km, vei schimba si distributia cand trebuie. Iar cureaua de distributie oricum nu se rupe brusc, incepe sa faca cu cateva sute de km inainte zgomote ciudate, la masina mea a fost schimbata la 75.000 iar inainte sa fie schimbata, facea ca toti dracii. Tampit sa fii sa stai cu cureaua de distributie pana se rupe.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.