Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

Mercedes renunta la motoarele V6. Anuntul a fost facut cu putin timp in urma de un oficial al companiei


Maschinengewehr42
 Share

Recommended Posts

Potrivit celor mai recente informatii, constructorul german de automobile va renunta la motoarele V6 si le va inlocui cu noul agregat M256 cu sase cilindri in linie. Desigur, acest proces va fi unul de durata, nu se va intampla peste noapte.

In timp ce unii constructori de automobile fac unele schimbari in gama de modele, nemtii de la Mercedes-Benz fac putina curatenie in gama de motoare. Ola Kallenius, seful diviziei de Cercetare si Dezvoltare din cadrul brand-ului din Stuttgart, a dezvaluit ca Mercedes va renunta definitiv la toate propulsoarele V6.

 

Motor M256 de 3.0 litri

 

In locul lor, marca germana va folosi noua unitate de 3.0 litri cu sase cilindri in linie, cunoscuta si sub numele de M256, cu care a debutat S-Class-ul facelift anul trecut la Salonul Auto de la Shanghai. Ce i-a facut pe oficialii Mercedes sa ia aceasta decizie? Ei bine, un motiv ar fi clasicul downsizing (la care au apelat extrem de multi constructori in ultimii ani), dar si reducerea costurilor de productie.

 

Motor M256 de 3.0 litri

 

Kallenius a explicat ca aceste unitati pot fi produse in acelasi loc ca si agregatele cu patru cilindri in linie, avand in vedere ca ambele sunt aproape identice. "In ceea ce priveste strategia noastra globala de productie a motoarelor, noile unitati cu patru cilindri si cele cu sase cilindri in linie sunt ramuri ale aceluiasi arbore. Camerele de ardere sunt in esenta aceleasi, distanta dintre cilindri de 90 de milimetri este identica, astfel ca cele doua motoare pot fi asamblate pe aceeasi linie de productie," sustine acesta.

 

Motor M256 de 3.0 litri

 

Propulsorul de 3.0 litri la care facem referire beneficiaza de cea mai noua tehnologie de la Mercedes, iar principala sa atractie este lipsa alternatorului sau a demarorului actionat de curea si inlocuirea lor cu o unitate electrica de 48 de volti, botezata "EQ Boost".

 

In plus, acesteia i se alatura un compresor electric care functioneaza impreuna cu turbina "twin-scroll" pentru a elimina lag-ul. Agregatul M256 are doua axe cu came, 24 de valve, injectie directa si nu in ultimul rand, blocul este turnat in totalitate din aliminiu. Pe scurt, vorbim despre un motor foarte eficient, compact, fiabil si desigur, puternic.

 

Asa cum spuneam la inceputul articolului, acest proces va fi unul de durata, nu se va intampla peste noapte. In ceea ce priveste modelele sub capota carora vom regasi acest propulsor, oficialul brand-ului din Stuttgart a dat de inteles ca pe lista s-ar afla printre altele si E-Class-ul, insa nu si C-Class-ul.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.