Jump to content

Au început evenimentele de iarnă. Detalii aici

Amaroq

[PAWN] Tutorial sistem de job pe MySQL

Recommended Posts

Salut! Astazi va voi arata cum sa faceti un sistem de Job pe MySQL.

Atentie: Nu voi arata cum se fac job-urile, doar cum se salveaza si cum poate ajuta.

 

  • Tutorialul se va imparti in 2 parti:
    • In gamemode
    • In baza de date

 

  • In gamemode

 

Acum sa incepem.  Unde aveti in gamemode enumeratiile (enum) adaugati:

enum jInfo {
	jID,
  	jName[32],
  	Float:jPosX,
  	Float:jPosY,
  	Float:jPosZ,
  	jLevel,
  	jLegal,
  	Text3D:jLabel,
  	jPickup
};
new JobInfo[MAX_JOBS][jInfo]; // MAX_JOBS definiti voi ori puneti in loc de MAX_JOBS un numar (exemplu 7) sau la definitii(#define) adaugati #define MAX_JOBS (7) 

La enum pInfo unde aveti pLevel, pAdmin, etc, adaugati:

pJob,

Acum ce mai trebuie facut e sa incarcam job-urile. Pentru a lucra mai usor vom defini (daca nu avem deja definit)

#define script%0(%1) forward%0(%1); public%0(%1)
script LoadJobs() {
  	jobss = cahce_num_rows(); // adaugati new jobss = 0; unde aveti new-urile daca nu aveti deja
  	for(new i = 0; i <= jobss; i++) {
      	f = i - 1;
      	cache_get_value_name_int(f, "ID", JobInfo[i][jID]);
      	cache_get_value_name(f, "Name", JobInfo[i][jName], 32);
        cache_get_value_name_float(f, "X", JobInfo[i][jPosX]);
      	cache_get_value_name_float(f, "Y", JobInfo[i][jPosY]);
      	cache_get_value_name_float(f, "Z", JobInfo[i][jPosZ]);
        cache_get_value_name_int(f, "Level", JobInfo[i][jLevel]);
      	cache_get_value_name_int(f, "Legal", JobInfo[i][jLegal]);
      	cache_get_value_name_int(f, "Pickup", JobInfo[i][jPickup]);
      	
      	JobInfo[i][jLabel] = Create3DTextLabel("%s job\nType [/getjob] to employ", 0xFFFFFF, JobInfo[i][jPosX], JobInfo[i][jPosY], JobInfo[i][jPosZ],300.0, 0, 0);
    }
	return 1;
}

Acum sa explic.

script LoadJobs() {
	return 1;
}

Aici creem functia care va incarca job-urile.

jobss = cache_num_rows()

jobss este o variabila care indica toate job-urile din baza de date, iar cache_num_rows(); numara job-urile.

for(new i = 0; i <= jobss; i++) {

}

Folosim aceasta bucla pentru a cauta job-urile. Aici intra in actiune jobss, care are valoarea x (x fiind toate job-urile din baza de date) si i = 0, job-ul incarcat. Bucla cauta toate job-urile ca sa explic mai simplu.

f = i - 1;
cache_get_value_name_int(f, "ID", JobInfo[i][jID]);
cache_get_value_name(f, "Name", JobInfo[i][jName], 32);
cache_get_value_name_float(f, "X", JobInfo[i][jPosX]);
cache_get_value_name_float(f, "Y", JobInfo[i][jPosY]);
cache_get_value_name_float(f, "Z", JobInfo[i][jPosZ]);
cache_get_value_name_int(f, "Level", JobInfo[i][jLevel]);
cache_get_value_name_int(f, "Legal", JobInfo[i][jLegal]);
cache_get_value_name_int(f, "Pickup", JobInfo[i][jPickup]);

f = i - 1; indica index-ul de unde sa incarce job-urile, iar celelalte linii incarca efectiv job-urile. 

Atentie! Cand incarcati string-uri (nume de exemplu) dupa destinatie adaugati al treilea argument numarul de caractere. Ca sa explic, daca aveti jName[32], 32 este numarul de caractere maxim al numelui.

 

Iar pentru a termina in gamemode adaugati la public OnGameModeInit()

new query[128]; // daca nu aveti deja
mysql_format(g_handle, query, sizeof(query), "SELECT * FROM `jobs`");
mysql_tquery(g_handle, query, "", "");

g_handle este "manerul", handle in engleza, aici nu pot explica prea bine ca nici eu nu stiu asta, dar tot ce stiu este ca este un lucru care ajuta la conexiune.

 

  • In baza de date.

 

Vom creea un nou tabel numit "jobs" cu 7 randuri.

tutorial1.thumb.png.6cb3efb8d63b5997d330116f01b38ef9.png

 

Dupa asta completati randurile cum dupa urmatoarea poza.

tutorial2.thumb.png.25f57f02abd8a6092e955b49263fa974.png

La final acolo unde este PRIMARY  urmati urmatoarele poze. La ID la length puneti 11, am uitat eu sa pun.

tutorial3.png.0946a413fd396eb3bac1c2cecd85113c.png

Iar apoi

tutorial4.png.6765619cb39d4236af1a6b92cf97be13.png

 

Iar acum tot ce mai ramane de facut este sa compilati gamemode-ul, sa apasati pe Save in josul paginii in tabel si apoi sa adaugati job-uri.

Adaugarea job-urilor este foarte simpla,

tutorial5.thumb.png.56f7530f14cbfaf5d12aa04977e497ac.png

Iar apoi de la insert este simpla treaba, doar aveti grija sa lasati la ID gol, in rest X, Y, Z sunt coordonatele, level - nivelul minim, legal - daca este legal sau ilegal ( 0 - legal, 1 - ilegal) si pickup - id pickup-ului (acel i care se invarte este 1239).

 

Am ajuns la finalul tutorialului. Sper ca v-am ajutat si va doresc o zi frumoasa!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cât timp ai stat sa scrii?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, EL BIG BOSS VLAD OWN said:

Cât timp ai stat sa scrii?

Cred ca in jur de 40 de minute.

Edited by Wolfie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic inactiv, consider ca il pot inchide.

:topic_closed:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.