Jump to content

Un nou proiect de circuit auto-moto in Romania: Motor Park Adancata


Madalin
 Share

Recommended Posts

ot4Efx5.jpg

 

Nu știu câți dintre voi ați auzit de Adâncata, însă în această comună ialomițeană situată la 55 de kilometri de București cică se va construi un circuit de viteză auto-moto. Nu vă frecați mâinile de bucurie, asta o zice primarul localității, Gheorghe Marin. Nu e prima dată când se fac astfel de promisiuni în România.

 

Ceea ce mă miră e faptul că organizatorii campionatului de motociclism viteză „Dunlop Romanian Superbike” chiar au încredere în reușita proiectului. Ca dovadă, ei au programat deja o etapă pe acest circuit, în data de 30 septembrie. Sper că au și o variantă de rezervă…

 

Circuitul se va numi „Motor Park România”, iar sursele de finanțare sunt integral private, primăria din localitate punând la dispoziție doar terenul necesar. Aici e însă o problemă, întrucât prefectul județului Ialomița îl acuză pe primarul din Adâncata că ar fi obținut fraudulos semnăturile crescătorilor de animale pentru a scoate din circuitul agricol 54 de hectare din islazul comunal, cu scopul de a le concesiona firmei care va construi circuitul.

 

Dincolo de acest „mic” inconvenient, primarul din Adâncata spune că pista va costa 10 milioane de euro, din care 150.000 de euro vor merge către lucrări de refacere a mediului în apropierea Rezervaţiei naturale Lacul Rodeanu. Mai zice că ideea cu circuitul îi aparține și că astfel vor fi create 60 de locuri de muncă în comună.

 

Interesantă este și firma către care a fost concesionat terenul: se numește MRC Racing Solutions și a fost înființată în martie 2011, cu trei luni înainte de prima hotărâre de Consiliu Local privitoare la circuit. Conform unor articole din presa locală ialomițeană (aici și aici), în spatele acestei firme ar fi chiar Ion Țiriac…

 

Dacă optimismul vostru de pasionați auto v-a împins să citiți până aici, iată și date despre circuit. Conform proiectului, acesta va avea o lungime de 4.089 metri, iar lățimea pistei va fi de 14 metri în zona de start/finish și 11 metri în rest. Vor fi 16 viraje, împărțite frățește (8 de dreapta, 8 de stânga), iar circuitul se va putea parcurge în ambele sensuri.

 

PS: Data viitoare când merg la Buzău promit să fac un mic ocol și să văd minunea de șantier de la Adâncata cu ochii mei. Nu de alta, dar ca să fie gata în septembrie, acolo ar trebui să se lucreze la foc continuu în momentul ăsta.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.