Jump to content

Giant Full-E pe traseul Ciucas X3


Madalin
 Share

Recommended Posts

Giant Full E

 

Weekendul ce tocmai a trecut, care a marcat mijlocul lunii august, a fost primul in ceva vreme de cand nu am avut o excursie planificata, undeva sa evadez din oras si sa ma bucur de natura. Veneam dupa o mica vacanta de 5 zile in Apuseni la Endurace Belis Triatlon, despre care puteti sa cititi aici.

Eram inca marcat de drumul lung de intoarcere de Sf. Maria si de trafic, asa ca am decis ca ar fi bine sa mai stau prin Bucuresti. Insa, la fel ca de multe ori in aceasta vara, am avut noroc, iar zeii pedalelor nu m-au lasat sa stau prea mult pe acasa.

 

Dupa o seara foarte faina la Greensounds, unde i-am ascultat in concert acustic pe baietii de la Subcarpati, am primit o oferta irezistibila pentru sambata: o tura de test cu noul model Giant Full E. Trebuia ales doar traseul, iar dat fiind timpul scurt pe care il aveam la dispozitie, doar pana seara la 7pm, am decis ca optiunea ideala ar fi sa mergem la Cheia, pe traseul de la Ciucas X3, pe care fusesem la pas cu doar 2 saptamani inainte. Zis si facut! Sambata dimineata, la 8 am eram in fata la Giant Shop, pe Str. Traian, urcand cele doua bijuterii Giant Full E in masina, gata de drum. Am alimentat la iesirea din oras, am luat un senvis si o cafea, iar pana la Cheia nu ne-am oprit. Dimineata era racoroasa, fara nici macar un nor pe cer, perfecta parca pentru tura. La Cheia ne-am intalnit si cu gasca de la Ciucas X3, care se pregateau sa plece pe traseu pentru marcaj si igienizare. Cat eu am descarcat biclele, am pus pedalele si am pregatit rucsacul, Dan a luat o mica gustare, iar la 11am eram pe sei, la intrarea in padure. Evident, am pus harta traseului, descarcata de pe siteul Ciucas X3 si am urcat-o pe ceasul Garmin Forerunner 235, prin aplicatia dwMap. Astfel, oriunde eram in padure, trebuia doar sa urmez linia rosie pe pe ceas si stiam ca voi ajunge cu bine.

 

Pentru cei ce nu cunosc zona, muntele si traseul de la Ciucas X3, haideti sa va dau cateva detalii despre unde am mers. Am ales traseul de maraton, pe care cu 2 saptamani inainte il faceam la pas si aproape la fiecare poteca ma gandeam cat de bine ar fi mers pe acolo un mtb. In afara de zona de chei, restul traseului poate fi comparat usor cu probele mai grele de la cursele clasice de mtb din zona. Era exact testul pe care il cautam pentru e-bikes.

 

Am urmat fix traseul de concurs, astfel ca am plecat de la Hotel La Rosa, luand drumul spre padure. Imediat ce am intrat intre brazi, temperatura a scazut si linistea a fost desavarsita. Tin minte primul lucru pe care l-am remarcat, bazaitul in surdina al motorului, ce ne acompania pe urcare. Ne-am folosit de aceasta portiune pentru a ne acomoda cu biclele. Avand motoare de 500w, echipate cu linia full XT (de la frane, la shiftere, la deraioare), cu furca Fox 34 si shock spate Fox Factory Float pe sistem Maestro, biclele parca pluteau peste denivelari. Sentimentul era asemanator cu acela cand te dai jos din masina sedan si te urci intr-un 4×4 masiv: te dai prin orice hartoapa, peste orice obstacol, cu incredere si putere pentru ca nu simti mai nimic. Cam asa si cu biclele noastre Giant Full E. Rotile +size de 27.5, cu balon de 2.6, treceau usor peste crengi, radacini sau noroi.

 

Am traversat soseaua nationala si la drumul de Cabana Ciucas am facut usor dreapta, intrand pe traseul turistic ce marcheaza inceputul concursului de alergare. Prima urcare, pentru cunoscatori, e destul de pieptis, greu de crezut ca cineva o poate aborda pe bike. Insa motoarele de 500w de pe Giant Full E au facut munca mult mai usoara. Era umed si plin de urme de turme de oi, dar rotile late pluteau peste noroi si frunze. Aveam 5 setari de putere: Eco, Basic, Active, Sport si Power. Combinate cu cele 11 pinioane din spate, iti ofereau efectiv 55 de viteze, ca sa zic asa, de distractie pura.

 

Dupa prima urcare pieptis a urmat o zona foarte fun, tip roller coaster, se vede si din imagini. Am urcat pe poteca larga pana la bifurcatia dintre traseul de semi si cele de maraton si ultra. Pana acolo am vazut ce poate bicla pe urcari: putere si incredere. Insa mare ne-a fost supriza pe coborarile ce urmau. Combinatia de greutate mai mare, cauciucuri late, suspensia Fox si sistemul Maestro a tinut bicla parca lipita de poteca, chiar si la unghiuri imposibile. Giant-urile cu sistem Maestro sunt renumite, de fapt, pentru ca sunt gandite ca ofere cea mai buna tractiune din toata gama de modele cross country. Aveam si dropper post pe sa, astfel ca am coborat-o la maxim si m-am putut juca cu franele XT excelente, in special cea spate, pentru derapaje foarte faine.

 

La iesirea din chei am fost intampinati de poiana de creasta si iarba mereu rascolita de vaci. Am bagat iar pe modul Active, iar ajutorul la pedalat a fost mai mult decat suficient pentru a urca pana aproape de Cabana Ciucas. Ultima portiune, acea curba de nivel spre stanga, cu Tigaile si Vf. Ciucas in fata au fost de vis. La cabana ne-am oprit doar pentru o bere rece, fiind aglomerat, nu era de mancat. Am sunat La Rosa, am comandat in prealabil si le-am zis ca vom fi acolo in maxim 30 minute. Am terminat berea privind vf. Gropsoarele (cu 2 saptamani inainte petreceam noaptea acolo, privind Perseidele), ca apoi sa coboram vijelios pe drumul de acces, pana la DN, iar de acolo pe sosea pana inapoi in Cheia. Suprinzator, soseaua era gol goluta, asa ca ne-am bucurat de coborare si am putut chiar sta la taclale. La final, pe masa ne astepta o ciorba, bulz si o bere rece, toate la timp pentru a ajunge inapoi in Bucuresti la ora 7pm.

 

Va las cu amintirea unei experiente faine rau. Un e-bike bun merita pe un traseu montan, iar aceste Giant Full E s-au dovedit perfecte pentru tura de aproape 40 de km cu aprox 1500m diferenta de nivel. Abuzand e baterie la maxim, eu am terminat ziua cu 25% inca ramase, deci mai mergea pret de vreo 10km.

 

In concluzie, pot spune ca astept cu nerabdare urmatoarea tura pe e-bike, pe poteci abrupte si tehnice, pentru imi este foarte clar ca aceste bicle pot merge acolo unde un Mountain Bike normal deja isi atinge limitele.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.