Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

CJUE: Dacă ultimul segment de zbor este anulat, pot fi cerute despăgubiri la locul de unde a decolat primul avion, în anumite condiții


uS DeviL
 Share

Recommended Posts

CJUE: Dacă ultimul segment de zbor este anulat, pot fi cerute despăgubiri la locul de unde a decolat primul avion, în anumite condiții

 

Imagini pentru poze cjue

 

ntr-o recentă speță analizată, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) a oferit o soluție importantă pentru cei care sunt confruntați cu anularea ultimului segment de zbor dintr-un traseu cu mai multe escale. Atâta vreme cât rezervarea a fost unică pentru toate segmentele de zbor și chiar dacă zborurile sunt asigurate de companii distincte, se pot cere despăgubiri chiar în țara de unde s-a început traseul.

 

În cazul zborurilor conexe (mai multe segmente de zbor pentru a ajunge la destinație) confirmate prin aceeași rezervare, dar realizate de companii de zbor diferite, despăgubirea pentru anularea ultimului segment de zbor poate fi cerută și instanțelor de la locul de plecare de la primul segment de zbor. Decizia recentă a CJUE în această materie poate fi consultată aici.

 

Practic, asta înseamnă că dacă s-a făcut o unică rezervare pentru o călătorie București - X (destinație finală), formată din trei segmente de zbor (pe primul se merge cu o companie, iar pe celelalte două cu o altă companie aeriană), dacă ultimul zbor e anulat de cea de-a doua companie, instanța din România e competentă pentru a tranșa problema despăgubirilor cu compania care a anulat zborul.

 

Decizia se înscrie într-un lung șir de soluții oferite de Curte în privința raportului călătorului cu compania aeriană. Alte câteva exemple din ultimii doi ani:

 

În cazul zborurilor anulate sau cu întârzieri prelungite, în cazul refuzului la îmbarcare sau declasării, pasagerii români pot folosi un formular special de plângere contra companiei aeriene, pe care, în cazul unei soluții întârziate sau uneia nesatisfăcătoare, îl pot trimite chiar Autorității Naționale de Protecția Consumatorului (ANPC), dacă incidentul a avut loc în țară. Formularul pus la dispoziție pe site-ul ANPC poate fi folosit pentru a trimite o plângere unei companii aeriene și/sau Autorității, atunci când există motive întemeiate pentru a reclama încălcarea drepturilor în situațiile de întârzieri prelungite, anulări de zboruri, refuz de îmbarcare sau declasare. Plângerea trebuie adresată însă, mai înainte, companiei.

 

 

Sursa: avocatnet.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.