Jump to content

GameGAN de la NVIDIA ne arata cum a evoluat tehnologia in cei 40 de ani trecuti de la aparitia lui PAC-MAN


 Share

Recommended Posts

NVIDIA GameGAN PAC-MAN

 

PAC-MAN este o legenda in industria jocurilor video, iar saptamana trecuta acesta a implinit 40 de ani de la aparitie. Pentru a sarbatori aceasta ocazie, NVIDIA a colaborat cu Bandai Namco pentru ceva cu adevarat special. Au reconstruit PAC-MAN folosind inteligenta artificiala oferita de modelul AI numit NVIDIA GameGAN. Acesta a fost antrenat pe 50.000 de episoade ale jocului, iar la final a reprodus o versiune total functionala fara a avea nevoie de un game engine.

 

GameGAN este primul model AI din lume folosit drept game engine

 

Stim cu totii ca pentru a crea un joc avem nevoie de un motor grafic pe care sa-l folosim la baza. Ei bine, GameGAN elimina aceasta nevoie, fiind prima retea neurala care mimeaza un game engine folosind retele generative adversariale. Un model GAN este compus din doua retele neurale care concureaza intre ele, un generator si un discriminator. In acest fel, poate invata cum sa reproduca ceea ce vede incat sa fie la fel de convingator.

 

NVIDIA s-a mai jucat cu tehnologia asta si inainte, iar unii dintre voi poate va aminitit de GauGAN. Programul care lua simplele mazgaleli si le transforma in opere de arta, folosind inteligenta artificiala si minimul de talent al utilizatorului.

 

GameGAN ar putea sa accelereze procesul de creatie al dezvoltatorilor de jocuiri si ar putea sa genereze automat planuri pentru niveluri de jocuri. In plus, acesta poate fi folosint si de cercetatori AI pentru a dezvolta sisteme de simulare pentru a antrena masini autonome, unde AI-ul poate invata regulile unui mediu inainte de a interactiona cu obiecte in lumea reala.

 

Va puteti juca cu noile unelte create de NVIDIA pe AI Playground

 

NVIDIA va lansa versiunea de PAC-MAN recreata folosind GameGAN pe site-ul AI Playground in curand. Pana atunci, va puteti juca cu alte softuri si unelte create de inteligenta artificiala de la NVIDIA.

 

Eu am avut ocazia sa vad aceasta tehnologie in actiune si trebuie sa va spun: viitorul este infricosator de interesant. Da, poate filme precum Terminator ne-au speriat cand eram mici, dar ceea ce vedem aici este diferit. GameGAN de la NVIDIA ar putea deveni la fel de bine, una dintre cele mai puternice unelte ale dezvoltatorilor de jocuri, sau mai bine, ar putea deschide drumul pentru aceia care au idei, dar nu se pricep foarte bine sa le puna in practica.

 

Cum functioneaza acest sistem?

 

Indiferent de joc, GameGAN poate sa invete regulile acestuia prin simpla analiza a gameplay-ului. In cazul PAC-MAN, sistemul AI a folosit secventele in care un bot a jucat de cateva ori. A invatat de la acesta cam totul: design-ul nivelului, ce taste a apasat pentru a realiza anumite actiuni, etc. Dupa ce a memorat toate elementele, sistemul a inceput sa genereze elementele statice: harta, punctele si Power Pellets. Dupa aceea, a venit randul elementelor dinamice, adica fantomele si PAC-MAN. Odata recreate resursele, sistemul aplica regulile jocului. PAC-MAN nu trece prin pereti, ci mananaca puncte. Odata ce mananca un Power Pellet, fantomele devin albastre si zboara.

 

Sursa

Edited by Madalin
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.