Jump to content

Cinci lucruri esențiale de care trebuie să ții cont dacă pleci la drum cu o mașină diesel, iarna


TheVirus
 Share

Recommended Posts

2-politia-rutiera-iarna-promotor-jpg.jpg

 

În România există foarte multe mașini diesel, iar foarte mulți șoferi se întreabă dacă ar putea întâmpina probleme la venirea sezonului rece.

 

Avantajul unei maşini diesel este puterea motorului, pentru că la acelaşi număr de cai putere ca la o maşină pe benzină un motor diesel livrează un cuplu mare obţinut la o turaţie scăzută şi un consum scăzut de combustibil. Totuși, se spune că la venirea frigului mașinile pe motorină au nevoie de o „extra” protecție când vine vorba de întreținere.

 

Iată la ce trebuie să fie atenți șoferii mașinilor diesel, iarna:

 

1. Iarna, este mai bine să ai rezervorul plin? Adevărat!

Cu cât este mai puțin combustibil în rezervor, cu atât sunt mai mari șansele să apară condens. De asemenea, atunci când realimentăm mașina des și turnăm doar puțin combustibil de fiecare dată, creștem riscul de a lăsa aerul în rezervor. Aerul produce condens, iar asta înseamnă apă care se transformă în gheață, astfel filtrul de combustibil sau conducta de combustibil se blochează. Aceasta provoacă probleme pentru pompa de combustibil și sistemul de injecție a combustibilului.

2. Interiorul unei mașini cu motor diesel se încălzește mai greu? Adevărat!

Motoarele diesel produc mai puțină căldură decât unitățile alimentate cu benzină. Rezultatul este că pe distanțe scurte, încălzirea pare a fi inutilă. Când temperatura este sub zero, durează 20 de minute sau chiar mai mult, până când aerul fierbinte începe să ajungă în interiorul vehiculului.

3. Iarna, bateria mașinii este expusă unui risc special? Adevărat!

Cu cât temperatura la care este pornit motorul este mai mică, cu atât combustibilul este mai dens. În condiții de frig, demarorul trebuie să lucreze mai intens pentru a porni motorul, iar acesta, la rândul său, este o provocare și pentru baterie. În plus, dacă mașina este echipată cu un încălzitor suplimentar, înseamnă și mai multe efort pentru baterie. Prin urmare, cei care au mașini diesel ar trebui să acorde o grijă mai mare la starea bateriei.

4. Filtrul de combustibil trebuie schimbat înainte de venirea iernii? Adevărat!

Dacă aveți o mașină cu motor diesel, ar fi bine să schimbați (sau cel puțin să curățați) filtrul de combustibil înainte de venirea iernii. Astfel puteți proteja mașina de probleme serioase. În acest fel, reduceți riscul ca reziduurile adunate în filtru să se amestece cu apă, și ulterior pot să înghețe.

5. Starea proastă a bujiilor incandescente va face imposibilă pornirea vehiculului iarna? Adevărat!

Bujiile incandescente, care au fost suficient de bune pentru a porni vehiculul atunci când temperatura exterioară era peste zero grade, se pot dovedi a fi prea slabe sub pragul de zero grade Celsius. Posibilele daune sunt indicate de obicei de un martor de bord. Pentru a evita astfel de situații, înainte de înghețurile puternice, trebuie să vă asigurați că bujiile incandescente sunt în stare bună.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Multumim pentru informatia oferita, dar imi permit sa completez putin post-ul zicand urmatoarele:

 

1. Atentie mare la filtrul de polen

Daca filtrul de polen este colmatat ( infundat ) geamurile nu se vor mai dezaburii, iar interiorul masinii se incalzeste mult mai greu.

 

2. Foarte important este sa protejati stergatoarele de parbriz, eu folosesc niste huse anti-inghet.

 

3. In functie de masina pe care o aveti, va recomand sa aveti grija la frana de mana, puteti avea surpriza inghetarii cablului. Cred ca este suficient sa lasi masina in treapta 1 sau a 2a.

 

Si in ultimult rand, fiti prudenti si aveti grija de voi, niciodata nu stiti ce se poate intampla.

Sanatate.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.