Jump to content

Recrutăm designeri audio și video. Aplicați aici

Sign in to follow this  
Tupi

Hyundai a lansat noul Ioniq 5: SUV compact cu până la 306 CP și autonomie de 480 kilometri

Recommended Posts

536308l-1000x640-b-7c5a690e.jpg

 

După o campanie lungă de promovare, Hyundai a lansat oficial noul Ioniq 5. SUV-ul cu zero emisii este așteptat să debuteze pe piață pe parcursul acestui an.

 

Conceptul Hyundai 45 a debutat în 2019, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. Prototipul făcea trimitere la chiar primul model Hyundai de serie, Pony, și anunța un SUV compact, sau chiar mediu, cu zero emisii.

 

Momentul debutului comercial a sosit. Însă versiunea de serie nu mai poartă numele Hyundai, întrucât mașinile electrice ale brandului sud-coreean vor fi regăsite sub titulatura Ioniq. Așadar, numele său este Ioniq 5 și tocmai a debutat oficial, după o perioadă lungă de promovare, presărată cu multe imagini și clipuri video teaser.

 

Ioniq 5 este construit pe noua arhitectură avansată G-EMP și măsoară 4.635 milimetri în lungime (+13 mm comparativ cu Tucson), 1.890 mm lățime, 1.605 mm în înălțime, iar ampatamentul este de 3.000 de milimetri (mai mare cu 32 mm decât Tucson). De aici și descrierea de SUV compact, cu dimensiuni de clasă medie.

 

866448l-1000x0-w-2bbb00f5.jpg

 

DESIGN PRELUAT ÎN MARE PARTE DE LA CONCEPT

De cele mai multe ori, designul conceptului se reflectă într-o mică masură în versiunea de serie. Nu este și cazul noului Ioniq 5, care a păstrat liniile angulare, mânerele ușilor care se retrag în caroserie, camerele video care înlocuiesc oglinzile exterioare (pe anumite piețe), jantele cu diametrul de 20 de inch și farurile sau stopurile cu LED de la conceptul 45.

 

Pentru interior, SUV-ul cu zero emisii propune două ecrane de 12 inch pentru instrumentarul de bord digital și pentru sistemul multimedia, plafon panoramic, panouri solare opționale și foarte multe elemente confecționate din materiale reciclate.

 

SPAȚIU INTERIOR URIAȘ

Ampatamentul de 3.000 mm se traduce printr-un spațiu interior mai mult decât generos.

 

Tot pentru confortul pasagerilor, scaunele sunt cu 30% mai subțiri decât în mod obișnuit, iar consola centrală culisează pe o distanță de 140 milimetri.

 

Cu toate scaunele în poziție normală, volumul portbagajului este de 531 litri, însă prin rabatarea locurilor din spate se obțin 1.591 de litri.

 

826383l-1000x0-w-762b2547.jpg

 

Fiind gândit de la început ca o mașină electrică, noul Hyundai Ioniq 5 are un spațiu de depozitare și în partea frontală. În funcție de versiunea aleasă, volumul acestuia este de 57 sau 24 litri.

 

TRACȚIUNE INTEGRALĂ ȘI PÂNĂ LA 306 CAI PUTERE

Clienții au la dispoziție două baterii: 58 kWh sau 72.6 kWh. Versiunea de bază vine echipată cu un singur motor, poziționat pe puntea spate, și bateria de 58 kWh. În acest caz, cel de la volan dispune de 170 CP și 350 Nm, suficient pentru un sprint până la 100 de km/h în 8.5 secunde.

 

Același acumulator poate fi alăturat unei tracțiuni integrale, deci, implicit, avem două motoare electrice care dezvoltă 235 CP și 605 Nm cuplu pentru o repriză 0-100 km/h în 6.5 secunde.

 

Dacă optezi pentru bateria de 72.6 kWh și un singur motor electric, Hyundai Ioniq 5 îți pune la dispoziție 218 CP, 350 Nm și are nevoie de 7.4 secunde pentru a ajunge la 100 de km/h.

 

523359l-1000x0-w-3f1141ec.jpg

 

Cel mai puternic Ioniq 5 pe care îl poți achiziționa este cel cu bateria de capacitate mare, două motoare și tractiune integrală.

 

În această configurație, SUV-ul dezvoltă 306 CP, 605 Nm cuplu, iar suta de kilometri pe oră este atinsă în 5.3 secunde.

 

ÎNCĂRCARE LA STAȚII RAPIDE CU PÂNĂ LA 350 kWh

 

Mulțumită arhitecturii avansate, cu infrastructură de încărcare la 800 V (al doilea model de serie din lume, după Porsche Taycan) și putere de încărcare de până la 350 kWh, repriza 10 % - 80 % durează doar 18 minute. Pentru o autonomie de 100 de kilometri este suficient să petreci 5 minute la o stație cu încărcare rapidă.

 

În ceea ce privește autonomia maximă, Hyundai declară 480 de kilometri (calculați în regim WLTP) pentru versiunea cu roți motrice spate și baterie de 72.6 kWh.

 

În 2022, constructorul asiatic este așteptat să extindă gama Ioniq cu un nou model (Ioniq 6), iar în 2024 va debuta pe piață și Ioniq 7, un SUV cu zero emisii, de dimensiuni mai mari.

 

 

Sursa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.