Jump to content

Pandemia a schimbat şi piata asigurărilor. Cum se fac constatările online (P)


Bonnie.
 Share

Recommended Posts

Pandemia a schimbat şi piata asigurărilor. Cum se fac constatările online (P)

 

Digitalizarea reprezintă viitorul şi în cazul asigurărilor RCA. Tendinţa a început să se manifeste din perioada de debut a pandemiei şi va schimba piaţa de profil, ajutând-o să se mute în online, acolo unde este mai uşor pentru clienţi să obţină o poliţă. Practic, pentru o asigurare auto ieftină va fi necesară consultarea ofertelor de pe site-uri, eliminându-se drumuri şi interacţiuni cu reprezentantii societăţilor.

 

Omniasig a început digitalizarea înainte de pandemie

Unii dintre precursorii schimbărilor de acest tip pe piaţa din România sunt cei de la Omniasig – Vienna Insurance Group (VIG) care au inceput schimbările inca dinainte de pandemie, mergând pe premisa că generaţiile mai tinere nu vor mai fi consumatoare de asigurări clasice. Pentru toţi oamenii a fost lansată în acest an o aplicaţie care este transformată intr-o agenţie virtuală. Orice utilizator care se întreabă „se poate calcula preţul unei asigurări RCA” îşi va primi singur răspunsul şi va putea accesa poliţa care i se potriveşte.

 

Constatări online sau offline

Acum este practic mai uşor să se obţină o asigurare auto ieftină. Companiile afişează toate detaliile necesare pe site-uri. Datorită îmbunatăţirii constante a procesului de digitalizare, în timp oamenii vor ştii ce asigurări li se potrivesc, în funcţie de istoric, de daune, de diverse alte probleme, totodata putând consulta şi o listă a service-urilor unde îşi pot repara maşinile avariate în caz de accident.

 

Pentru VIG, automatizarea părţii de backoffice a contribuit la o nouă viziune şi în ceea ce priveste interacţiunea cu clienţii. În România, majoritatea oamenilor încă aleg calea clasică de a se prezenta la un birou al societăţii şi de a relaţiona direct cu asiguratorul, dar, conform specialiştilor, pandemia a contribuit şi încă va mai contribui la îndreptarea lor către mediul virtual, de unde îşi pot accesa serviciile dorite fără niciun impediment sau fără griji.

 

În cazul Omniasig, încă dinainte de criză medicală globală au fost puse la dispozitia clienţilor serviciul de inspecţie de risc pentru poliţele auto facultative – CASCO, ce puteau fi accesate electronic.

 

În ceea ce priveste constatările pentru daune şi acestea se pot face online, pentru locuinţe, CASCO, RCA sau sănătate. Acest din urmă sector a cunoscut o creştere semnificativă în ultimul an, din cauza pandemiei, contribuind la creşterea de 5%, până la 1.5 miliarde de lei, a primelor brute subscrise de Omniasig anul trecut.

 

Chiar dacă sistemul funcţionează eficient, în privinta constatărilor, sunt oameni sceptici cărora nu la surâde ideea de a trimite poze sau fotografii în aplicaţie, ci solicita prezenţa unui reprezentant al firmei de asigurări la faţa locului pentru a constata dăuna. Este cazul în special al oamenilor mai în vârstă, care nu sunt familiarizaţi şi nu au încredere în mediul online.

 

Pentru ceilalţi, cu ajutorul unui calculator RCA, pus la dispoziţie online pe site-ul asiguratorului, este mult mai simplu să beneficieze de asigurările auto pe care şi le doresc, în funcţie de necesităţi şi de buget. Sfatul celor de la https://www.romasig.ro este să se profite de această şansă oferită de evoluţia şi de tehnologiile actuale, pentru un confort sporit al tuturor oamenilor.

 

SURSA

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.