Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

FIFA 22 schimbă fața seriei după ani buni de eșecuri (review)


RW DDonny
 Share

Recommended Posts

Review FIFA 22

 

 

Avem parte de un sistem nou de captare a mișcărilor numit HyperMotion, alături de modificări la comportamentul mingii, tactici noi și alte metode prin care FIFA 22 reușește să iasă în evidență printre ultimele lansări și se simte next-gen… dar și asta în anumite scenarii pentru că într-o manieră tipică, EA a dat-o în bară cu niște chestii. Dar pentru întreaga poveste a noului joc din serie, rămâneți alături de mine.

 

HyperMotion – Elefantul din încăpere

 

PlayStation 5, Xbox Series X și din ceva motiv, Google Stadia, sunt considerate platformele next-gen de către cei de la EA. Asta reiese din integrarea sistemului de motion capture de ultimă generație în versiunile acestor platforme. Iar dacă va întrebați unde este PC-ul, adică platforma slabă în viziunea dezvoltatorilor, sunteți în aceeași barcă cu mine.

 

Cu toate astea, fix HyperMotion este elementul cheie care diferențiază FIFA 22 de lansările precedente. Ca și context, am jucat FIFA 21 până în ultima zi dinaintea lansării noului joc, iar trecerea a fost evidentă încă de la primul meci. În primul rând, jucătorii se simt mai umani; se mișcă mai realist, animațiile au fost îmbunătățite masiv și în sfârșit, duelurile aeriene nu mai arată că două bucăți de carne de pui care se lovesc în aer.

 

Review FIFA 22

 

 

 

Astea se datorează tehnologiei HyperMotion care le-a permis dezvoltatorilor să captureze mișcările a 22 de jucători pe parcursul unui meci la intensitate maximă. În acest fel, au fost introduse peste 4000 de animații noi, iar diferența se va vedea încă de la primele pase. Per total, jocul se mișcă mai încet ceea ce modifică modul în care va trebui să abordezi meciurile. Asta e vizibil mai ales în online, unde jucătorii sunt obișnuiți să abuzeze de viteză, doar că FIFA 22 se bazează mai mult pe răbdare.

 

Un nou sistem de inteligență al portarilor este o altă schimbare care se va simți. Dacă înainte portarii aveau momente în care AI-ul dădea rateuri și ducea la niște gafe inexplicabile… istoria se repetă. Doar că aceste momente sunt mai rare, iar salvările spectaculoase au crescut ca număr. Nu destul cât să strice experiența, dar destul cât să fie o mișcare vizibilă.

 

Review FIFA 22

 

 

Așadar, dacă știi să driblezi și vezi bine spațiile deja ești cu un pas mai aproape de gol, iar un jucător precum Jack Grealish (hidden gem pe Ultimate Team) sau Marco Reus va putea să danseze printre alunecările fundașilor adverși dacă ai controlul necesar. Defensiva este și ea de temut, iar dacă stai bine pe reflexe și știi să citești cursul jocului, vei fi ca un perete de neclintit în fața unor adversari mai puțin experimentați.

Toate aceste schimbări aduc un aer nou care fac FIFA 22 să fie demn de titlul de joc de sine stătător, în comparație cu jocurile precedente care erau în mare parte DLC-uri la preț de joc full. Însă schimbările nu se opresc aici.

 

Nici cariera ca jucător nu este lipsită de schimbări. Chiar dacă nu sunt la fel de însemnate ca în cariera de manager, noutățile își fac simțită prezența și aici. Ai un nou sistem de progresie bazat pe niscavai elemente RPG cu diverse obiective pe care tre’ să le îndeplinești (dacă e), cu fiecare meci în care îți treci numele în primul unsprezece. Dar cel mai interesant mi se pare skill tree-ul care chiar oferă ceva profunzime și îți permite să evoluezi așa cum dorești.

 

Alte moduri single-player notabile? Ăăă, Kick-Off a devenit Quick Match, au apărut câteva finale noi de cupe și ăăă, da, Volta. Adică copilul rebel al seriei care nu știu ce încearcă să devină, dar pare că în FIFA 22 a băut apă din fântâna de la Cernobîl. Ți se părea SF până acum? Cum ai reacționa dacă ți-aș spune că mai nou ai super puteri?! Deși m-aș opri aici, amorul artei nu-mi permite să nu îmi dau (iarăși) cu părerea despre un mod de joc.

 

Review FIFA 22

Review FIFA 22

 

 

Volta a suferit câteva schimbări, dar cred că direcția este greșită. A fost eliminat modul de poveste de anul trecut, iar în schimb am primit un fel de poveste interactivă care e parte din meniu și e și în intro și… m-am pierdut. Cum am terminat tutorialul de dribbling din Paris am dat skip la intro și n-am mai revenit de atunci. Și nici prin Volta nu o să mai dau până la următoarele trei beri și aia trei prieteni care vor „s-o dăm pe bitum ca-n copilărie„.

 

 

Dacă ești creier pe statistici, EA are un cadou pentru tine

 

Am vorbit mai devreme de meciurile cu prietenii. De când cu pandemia asta, trebuie să recunosc că FIFA a devenit o activitate foarte populară pentru mine și o parte din grupul meu de prieteni. Dacă nu e safe afară, măcar pe virtual să mai dăm o miuță. Doar că de data asta jocul nu ține doar scorul, ci îți oferă statistici EXTREM de elaborate la finalul fiecărui meci: de la XG (Excepted Goals), până la ce fel de pase (scurte, lungi) ai dat și cât de bine le-ai ginit.

 

Review FIFA 22

 

 

Dacă ești un șobolan de bibliotecă în ale fotbalului, noile statistici din FIFA 22 or să îți ungă toate rotițele cu alifia potrivită. Pentru mine și al meu partener de crime cu care joc lejer 2-300 de meciuri de FIFA pe an, asta e o adiție numai bună și ne dă încă câteva motive pentru care să ne luăm la ceartă după fiecare meci… ori repriză.'

 

Mi-ar fi plăcut să văd aceeași profunzime și când vine vorba de statisticile 1 vs 1, unde îți este făcută o medie pe toate meciurile, în funcție de cum evoluezi. Așa puteam să comparăm evoluția odată la vreo 50 de meciuri: „Ia mă, câte offside-uri faci în medie? Aaa, păi te-am învățat, gata, ataci doar pe benzi!”

 

 

FIFA Online pentru oameni normali

 

Experiența online din FIFA 22 nu se oprește la Ultimate Team (Doamne ferește!) ci se extinde la Seasons și Pro Clubs. Primu’ nu are nimic nou, dar nici nu îi trebuie. Alegi echipa preferată (Chelsea tati) și te lupți pentru a promova cât mai multe divizii, ajungi în prima și te oprești ca să nu retrogradezi că nu mai ai cum să te lauzi la prieteni.

 

Review FIFA 22

 

 

FIFA 22 este cea mai bună lansare din ultimii cinci ani de zile (dacă nu mai mult) și în același timp cea mai importantă. De ce zic asta? Pentru că EA avea nevoie să dovedească că ține cont de părerile jucătorilor și chiar dacă durează ceva, poate oferi ceva incitant unei francize care părea că s-a culcat pe o ureche.

 

Review FIFA 22

 

Revoluția asta a picat fix când era cazul. Dacă nu știați până acum, rivalul direct, adică eFootball este cel mai prost cotat joc de pe Steam. Și nu din serie, ori din acest gen, ci în general. Cel mai prost joc de pe Steam… ce atrocitate au făcut japonezii când i-a luat foamea de bani. Fie-i țărână ușoară lui PES că m-a distrat bine în trecut. Iar acum FIFA 22 nu doar că și-a încălzit mai bine locul pe tron în postura de rege între simulatoare, dar a și eliminat competiția fără să miște un deget.

 

Konami s-a asigurat că își bate joc cum trebuie de PES și în loc să revoluționeze seria odată cu trecerea pe Unreal Engine 4, a lansat un joc prost, neterminat, care se vede de la o poștă că e făcut în, scuzați-mi franceză, durere la portbagaj și în acest fel a lăsat câteva rămășițe pe care EA le-a cules cu plăcere și le-a îngropat lângă defuncta serie. Iar FIFA 22 trebuia să ofere ceva ca să vindece conștiința colectivă, iar lansarea aceasta (pe orice în afară de PC și Switch) este „păste medie„, ca să citez un clasic.

 

 

Sursa: Zona IT

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.