Jump to content

Aproape 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate și se află în situația de risc de abandon școlar


Alucard ToV
 Share

Recommended Posts

barry-zhou-khjwIW9HH5s-unsplash-820x461.jpg.010e82d84ed6103f298b0794d3fc6dd2.jpg

 

Aproximativ 600 de elevi din județul Botoșani nu au mediile încheiate pe primul semestru al acestui an școlar 2021 – 2022, a declarat inspectorul general al Inspectoratului Şcolar Judeţean, Ada Macovei, potrivit Agerpres.

 

Sute de elevi au rămas cu situaţia şcolară neîncheiată pentru că nu au mai venit la școală, explică Inspectoratul Școlar Județean Botoșani. ‘Sunt cauze complexe, care trebuie în continuare monitorizate, dar care se încadrează în statisticile anilor precedenţi’, a afirmat Ada Macovei.

 

De asemenea, oficialul Inspectoratului Şcolar susţine că aproximativ 1.100 de elevi se află în risc de corigenţă. Dintre aceştia, 1.075 au rămas corigenţi la matematică, iar 542 la limba şi literatura română.

 

Reamintim că mâine, 21 ianuarie, este termenul limită până la care școlile care au risc de abandon școlar se pot înscrie în programul MATE Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație, finanțat cu fonduri europene, care să reducă abandonul școlar.

 

Școlile sunt astfel invitate de Ministerul Educației să se înscrie aici.

 

MATE face parte din Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS) care este primul proiect finanțat din PNRR, și care are o valoare de 543 milioane euro, nerambursabilă.

 

Pe lista publicată de ministerul Educației, 12 unități de învățământ în Botoșani apar cu risc de abandon școlar și ar putea să primească granturi de până la 200.000 de euro fiecare pentru a combate acest fenoment și a ajuta copiii să rămână la școală prin diverse programe, dacă depun cerere de înscriere. Până pe 19 ianuarie erau 3.700 de intenții de participare în platformă. Probabil până vineri vom ajunge aproape de 4000 de solicitări”, a declarat miercuri Simona Tănase, director monitorizare și evaluare Direcția Generală „România Educată”, referindu-se la numărul școlilor care au solicitat să fie incluse în Programului Național pentru Reducerea Abandonului școlar.

 

Inspectoarea școlară Ada Macovei a mai spus că “în ceea ce priveşte nevoia noastră de analiză şi centralizare a datelor, a reieşit foarte clar că elevii întâmpină probleme foarte mari la matematică, aşa cum ştiam. De aceea, oferta noastră educaţională pentru anul viitor a fost modificată”.

 

Cu o zi înainte, mai mulți profesori au protestat în curtea Colegiului Național Mihai Eminescu din Botoșani tocmai pentru că sunt nemulțumiți de faptul că Inspectoratul a decis să desființeze una dintre cele patru clase cu profil de matematică-informatică şi una din cele două clase de-a V-a. În schimb au fost înfiinţate două clase cu profil de ştiinţe sociale”.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.