Jump to content

Franța pregătește încă de acum începutul de an școlar din 1 septembrie.


FROG ZEW
 Share

Recommended Posts

dreamstime_m_57591366.jpg?fit=820%2C543&ssl=1

 

O școală a excelenței și a cunoașterii de concepte fundamentale, o școală a egalității și a diversității; o școală pentru bunăstarea elevilor – acestea sunt cele trei paliere pe care va începe simultan școala în Franța, după cum se arată într-o circulară a Ministerului Educației din Republică. Autoritățile din Educația franceză își pregătesc încă de pe acum celebra “rentrée scolaire”, “întoarcerea” din septembrie.

De menționat: dacă închiderea școlilor în martie 2020 din cauza pandemiei de Covid-19 a creat un context special la începutul de an școlar din 2020, chiar și la cel din 2021, oficialii din Franța văd și în 2022 un context special care, de asemenea, trebuie pregătit cu luni dinainte. Este vorba despre probleme pe care noul ministru al Educației, Pap Ndiaye, le are de rezolvat: printre ele, introducerea matematicii în trunchiul comun la liceu și punerea accentului pe incluziune în școli.

 

Un obiectiv pentru “școala excelenței și a cunoașterii de concepte fundamentale” este acționarea încă de la grădiniță. “La grădiniță, copiii devin treptat elevi, își diversifică lexicul, descoperă învățarea matematicii și se pregătesc pentru succesul viitor. Rezultatele evaluărilor de la începutul clasei pregătitoare arată că decalajele în ceea ce privește stăpânirea competențelor fundamentale sunt observabile de la o vârstă foarte fragedă”, motivează oficialii.

 

De aceea, anul 2022-2023 trebuie să fie un an de maturizare și de o nouă investiție pedagogică, materială și umană în jurul grădiniței și a continuității între ciclurile 1 și 2, în special prin formarea cadrelor didactice. Se va continua să se acorde prioritate limbii franceze, în special stăpânirii cititului și scrisului, precum și matematicii: în predarea pentru elevii noștri; în formarea continuă a profesorilor noștri; și, în sfârșit, în evaluarea rezultatelor elevilor, care va fi extinsă la începutul anului școlar următor, în mod pilot, la o parte dintre elevii din CM1 (n. red. echivalentul clasei a III-a de la noi) și din quatrième (n. red. echivalentul clasei a VII-a de la noi), conform circularei.

Care e structura anului școlar 2022-2023 în Franța

Anul școlar 2022-2023 începe pe 1 septembrie în Republică, scrie LeFigaro. Prima vacanță școlară este cea de toamnă (22 octombrie – 7 noiembrie), de două săptămâni, ultima din octombrie și prima din noiembrie, vacanța de Toussaint, oficial în Franța.

Apoi este vacanța de Crăciun din 17 decembrie 2022 până pe 3 ianuarie 2023. Urmează vacanța de iarnă, descentralizată, pe trei zone, destinată sporturilor specifice, în februarie-martie. Vacanța de primăvară e de două săptămâni, la fel, descentralizată, în martie-aprilie sau aprilie-mai, iar anul școlar se încheie pe 8 iulie 2023, potrivit sursei citate.

 

Matematica, reintrodusă în trunchiul comun, în liceele generale

 

Ce mai prevede circulara este referitor și la predarea matematicii la liceele generale. Amintim că EduPedu.ro a documentat pe larg subiectul. Este vorba despre faptul că, în liceu, matematica nu este obligatorie și că poate fi aleasă de elevi, în anumiți ani, ca materie de “specialitate”, adică la alegere, la care să dea și examen de Bacalaureat. Acum, noul ministru Pap Ndiaye continuă schimbarea propusă de predecesorul Jean-Michel Blanquer.

 

Echilibrul general al reformei liceului general și tehnologic este acum stabilizat, chiar dacă anumite ajustări se pot dovedi necesare. Prin urmare, este important să se analizeze efectele pe termen lung ale unei reforme benefice pentru elevi, corectând în același timp dificultățile care ar fi putut apărea. Acesta este motivul pentru care s-a decis introducerea matematicii în trunchiul comun în primul an de învățământ liceal general, pentru a oferi tuturor elevilor o bază comună de cunoștințe și abilități în matematică, care le va fi utilă în viața socială și profesională. Pentru acest an, 2022-2023, matematica poate fi urmată ca și curs opțional de către acei dintre studenții noștri care nu au ales în mod special ‘specializarea’ matematică și va deschide ușile, dacă este cazul, către materia ‘Matematici complementare’ din ultimul an de liceu. La începutul anului școlar 2023 vor fi puse în aplicare măsuri definitive pentru a consolida locul matematicii în liceul general și pentru a se asigura că aceasta este predată tuturor, scrie în informarea oficială citată.

 

Formarea profesorilor, după nevoi, cu bugete descentralizate

Toate aceste priorități pedagogice [n. red. enumerate în circulară] implică faptul că profesorii și întregul personal beneficiază de o formare inițială și continuă de înaltă calitate. Înființarea ‘școlilor academice’ pentru formarea continuă de la începutul anului constituie o pârghie inedită. Pentru prima dată, autoritățile academice sunt capabile să reunească toate resursele bugetare și umane pentru a pune în aplicare planuri de formare bazate pe nevoile exprimate de personal și pe prioritățile ministeriale. Înființarea acestor școli și utilizarea integrală a resurselor acestora, care nu pot fi folosite în alte scopuri, vor constitui un element structurant al politicii educaționale în academii, mai menționează oficialii.

Alte măsuri mai privesc “intrarea în cultura evaluării pentru a răspunde mai bine nevoilor elevilor”, adică analizarea raporturilor de la evaluările naționale pentru ca, în teritoriu, instituțiile de monitorizare a educației să poată lua măsuri descentralizate astfel încât “să se asigure succesul elevilor”.

 

În ceea ce privește liceele profesionale, autoritățile simt nevoia să acorde mai multă atenție acestui “univers prea des neglijat și subestimat”. În acest sens, se pregătesc sesiuni de informare privind calea profesională, perioade de practică mai serioasă – întreruptă parțial în pandemie -, formări în parteneriat cu agenți economici locali.

 

Pe partea de școală incluzivă se numără drept obiective “O școală complet incluzivă”, lupta împotriva diferențierii sociale și teritoriale, eforturile pentru combaterea abandonului școlar. Pe partea de școală a bunăstării elevilor se numără ca obiective “O școală bazată pe respectul față de ceilalți”, o atenție sporită acordată sănătății mintale a elevilor, dar și dezvoltarea Educației Artistice și Culturale a elevilor, materie la liceu, pentru reușita acestora, se mai arată în circulară.

 

Iată introducerea din circulară. În școli se anunță dezbateri pentru personalul didactic

Criza din domeniul sănătății ne-a pus la încercare școala, personalul și elevii săi și a demonstrat, dacă mai era nevoie, caracterul esențial și ireductibil al instituției școlare și al serviciului public de educație din țara noastră. Relația unică dintre școli și Republică se bazează pe contractul nostru social: să permitem fiecărui copil, fiecărui tânăr, să își dezvolte întregul potențial, indiferent de mediul geografic, familial sau social. Școala nu este doar inima care bate a societății noastre, ci și principalul vehicul de unitate. La adăpost de certurile ideologice, [ea] trebuie să devină din nou locul reconcilierii naționale.

 

Școala oferă copiilor din toate mediile un timp și un spațiu comun pentru a învăța, a înțelege, a acționa și a deveni cetățeni liberi, luminați, egali și fraternali. Acest timp, acest spațiu, această oportunitate trebuie să fie păstrate și promovate în acest nou an școlar, ascultându-ne personalul de la fiecare nivel al instituției noastre.

 

În toamnă, în cadrul școlilor se vor desfășura reflecții colective la care vor participa partenerii noștri, pe baza proiectului școlii sau al instituției lor, pentru ca acestea să își poată identifica atuurile, dificultățile și nevoile. Fiecare academie [n. red. centre regionale însărcinate cu formarea profesorilor și parcursul pedagogic] va fi responsabilă de organizarea generală a acestor dezbateri, care vor avea loc la nivel local în școli și unități, pentru a încuraja și susține inițiativele cele mai potrivite pentru succesul elevilor, dezvoltarea lor și reducerea inegalităților educaționale.

 

Ca urmare a experienței de la Marsilia [n. red. școli renovate și îmbunătățite – sursa] și în vederea generalizării treptate a metodei, ministerul pune în aplicare un mecanism de sprijin pentru inovațiile locale în materie de succes al elevilor. Aceste resurse suplimentare vor face posibilă susținerea proiectelor și ambițiilor echipelor didactice, cu un sprijin sporit din partea academiilor, pentru a construi școala viitorului.

 

Excelența, egalitatea și bunăstarea sunt obiectivele majore ale acestui an școlar. Excelența este promisiunea pe care o facem fiecărui elev, de la grădiniță până la liceul general, tehnologic sau profesional. Egalitatea înseamnă compensarea dificultăților și a diferențelor de situație prin creșterea resurselor alocate elevilor cei mai defavorizați. Bunăstarea implică o atenție susținută pentru fiecare dintre elevii noștri, într-o deschidere către ceilalți și către lume, este introducerea circularei.

 

Sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.