Jump to content
Hostul a fost schimbat. Daca vedeti serverul offline readaugati rpg.b-zone.ro sau 141.95.124.78:7777 in clientul de sa-mp ×

Noi imagini cu lucrările la unul dintre cele mai mari viaducte de autostradă din România


Claude.
 Share

Recommended Posts

https%3A%2F%2Fwww.promotor.ro%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F07%2FViaduct1.jpg

 

Au apărut noi imagini cu cel mai spectaculos viaduct de autostradă care se construiește în prezent în România. Construcția se află pe prima secțiune din Autostrada A1 Sibiu-Pitești, tronsonul Sibiu-Boița. Există mari șanse ca lucrările la acest tronson să fie finalizate până la sfârșitul acestui an.  

 

Viaductul de la Tălmăcel este cel mai înalt viaduct aflat în construcție în momentul de față pe orice șantier de autostradă sau drum expres din România. Podul are o lungime de aproximativ 650 de metri și supratraversează drumul comunal DC61 ce leagă localitățile Armeni și Tălmăcel. Constructorul utilizează un cofraj cățărător pentru înălțarea pilelor care vor ajunge la o înălțime de 30 de metri, cam cât un bloc cu zece etaje.  O filmare realizată cu ajutorul unei drone surprinde stadiul lucrărilor.

 

Este posibil să putem circula pe viaductul Tălmăcel chiar în acest an

Viaduct5.jpg

 

Podul este unul casetat, are opt deschideri și a fost construit în consolă. În momentul de față este aproape complet, fiind realizat cu un singur modul care mai trebuie finalizat. Mai rămâne doar ca acesta să fie și unit la cele două capete cu restul construcției.

 

În ciuda dimensiunilor sale, viaductul Tălmăcel nu este cea mai mare construcție de acest gen din  rețeaua românească de autostrăzi. Recordul pentru cel mai înalt viaduct de autostradă din țara noastră este și va fi deținut în continuare de viaductul Aciliu. Acest pod este situat pe autostrada Sibiu-Orăștie, are o lungime de 1.100 de metri și ajunge la o înălțime de circa 80 de metri.

 

 Tronsonul Sibiu-Boița pe care se află viaductul Tălmăcel are o lungime totală de 13,17 kilometri. Lucrările pentru această porțiune au fost contractate în 2019 de firma Porr, iar lucrările au demarat în aprilie 2020.  

 

Valoarea totală a contractului este de 127 de milioane de euro. Deși are un termen de execuție de 3 ani, acest tronson are șanse mari să fie deschis traficului mai repede, adică până la sfârșitul anului curent.  Potrivit datelor CNAIR, centralizate de CESTRIN, avansul fizic al lucrărilor este în luna iulie de circa 74%.

 

Promotor

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.