Jump to content

BMW dă frâu liber prototipului M 1000 XR, la Isle of Man TT!


KOPPEN
 Share

Recommended Posts

P90507433_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot.thumb.jpg.413dd0c3c8b765cda678b446b00a92e9.jpg

 

 

Prototipul M 1000 XR este avanpremiera a ceea ce bavarezi văd ca fiind motocicleta sport omnipotentă. Se la drumuri de țară, la ture lungi și uz pe circuit, M 1000 XR este proiectat și construit să le facă pe toate cu același aplomb, la un nivel de performanţă necunoscut anterior în acest segment.

 

„Cu prototipul M 1000 XR, oferim o prim contact cu al treilea model M la BMW Motorrad, în anul nostru aniversar. Am dezvoltat M 1000 XR, M XR pe scurt, bazat pe actualele S 1000 XR, S 1000 RR și M 1000 RR, ca o motocicletă pentru distanțe lungi, cu dinamică super-sport pentru șosea, dar și pentru pista de curse”, spune Dominik Blass, manager de produs.

 

 

P90507435_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot.thumb.jpg.e7a05bab9d2289c9708cd8d4581d3b30.jpg

 

M 1000 XR folosește motorul cu patru cilindri al BMW S 1000 RR, dotat cu tehnologie ShiftCam pentru modificarea timpului de deschidere al supapelor de admisie. Cu o putere de peste 200 de cai, o greutate de numai 223 kg, cu plinul făcut, noul M XR deschide o nouă dimensiune în segmentul motocicletelor crossover.

 

 

P90507436_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot.thumb.jpg.6c45fbaea959bbe45c6e2f144d003732.jpg

 

O reducere suplimentară a greutății și chiar o dinamică mai extremă a pilotajului pot fi obținute cu Pachetul M Competition, care este disponibil ca opțiune. Viteza maximă a prototipului M XR este de aproximativ 280 km/h, iar poziția de pilotaj este una care încarcă roata față, pentru un control mai bun. Aici bavarezii se dau puțin de gol în ce privește modurile de pilotaj, menționând modul „supersport”, în care această poziție este tocmai potrivită.

 

 

P90507438_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot-1.thumb.jpg.af5367af03d27be5ae4309acee05279e.jpg

 

Grație wingleturilor M, motocicleta este mai stabilă, are tendință mai mică de wheelie și poate fi accelerată mai devreme datorită efectului de apăsare la sol creat de acestea. Deși sunt deocamdată zgârciți cu detaliile, cei de la BMW spun că suspensiile inteligente și sistemele electronice au un rol cheie în comportamentul viitorului model, insistându-se pe ideea de prototip. Dar, este clar că ne putem aștepta la riding modes, funcția Brake Slide Assist și la o variantă a suspensiei active DDC prezentă pe M 1000 R.

 

 

P90507439_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot.thumb.jpg.379208915781e7c960f5e4623fb0158e.jpg

 

Bavarezii menționează însă Frâna M cu pompă radială, dezvoltată pe baza experienței dobândită de echipa de uzină BMW Motorrad în Campionatul Mondial de Superbike. Totodată, etrierii sunt anodizati albastru, purtând faimosul logo „M”.

Un prototip pilotat de Peter Hickman a fost observat zilele trecute la Isle of Man, făcând senzație. Lăsat „întâmplător” în paddock, acesta a atras privirile și grație roților din carbon, dar și a mai multor elemente de carenaj din același materiale, ceea ce indică faptul că motocicleta era echipată cu pachetul de competiție M.

BMW Motorrad spune că va reveni cu detalii în a doua jumătate a anului, modelul de serie fiind așteptat să devină disponibil din 2024.

 

 

P90507440_lowRes_bmw-m-1000-xr-protot.thumb.jpg.1138bd914ab773f947be4d572c5730ff.jpg

 

 

SURSA: click

Link to comment
Share on other sites

  • KOPPEN locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.