Jump to content

Test Drive Dacia Bigster – Cel mai mare, mai puternic și mai scump model Dacia


Kristi72
 Share

Recommended Posts

https%3A%2F%2Fwww.promotor.ro%2Fwp-conte

 

Dacia intră cu avânt în segmentul SUV-urilor compacte odată cu lansarea noului Bigster. Am condus noul SUV al producătorului de la Mioveni, iar primele impresii ne arată că Dacia ar putea avea încă un model de succes în gamă.

 

Construind pe succesul pe care Duster l-a înregistrat până acum în Europa, Dacia a decis că are nevoie de un jucător în segmentul C-SUV. Astfel a luat naștere Bigster. Acesta, așa cum sugerează și numele, este mai mare decât Duster și, spre deosebire de fratele său mai mic, are câțiva ași în mânecă, cu care vrea să se facă remarcat în clasa SUV-urilor compacte.

 

Noua Dacia Bigster este prima mașină de clasă compactă a producătorului de la Mioveni. Însă, Bigster folosește aceeași platformă tehnică cu Duster, însă o versiune extinsă. Comparativ cu Duster, noul model este cu aproape 230 mm mai lung decât Duster, dar și puțin mai înalt. Totuși, lățimea este identică, iar ampatamentul a crescut cu doar 45 mm față de Duster.

 

Designul respectă noua filosofie Dacia

La fel ca fratele său mai mic, Bigster păstrează întocmai noua linie de design de la Dacia. Unii l-ar putea confunda ușor cu Duster, mai ales dacă nu sunt atenți la dimensiuni, dar există câteva diferențe subtile care poziționează Bigster într-o clasă superioară. Spre exemplu, Bigster primește o bară frontală diferită, cu o admisie mai mare în partea inferioară. Profilul alungit îl dă, de asemenea, de gol, plus că poți alege jante de până la 19 inch în diametru, una dintre premierele lansate de Bigster în gama Dacia.

O altă premieră este schema de culori, deoarece îți poți cumpăra Bigster cu un plafon vopsit în negru, pentru un plus de contrast. De asemenea, ai posibilitatea de a bifa și opțiunea unui hayon cu acționare electrică, o altă premieră pentru gama Dacia.

 

Partea din spate este foarte asemănătoare, aproape identică cu cea a lui Duster, însă poți distinge cele două mașini prin prisma faptului că Bigster are un ornament diferit, mai lung, aplicat deasupra numărului de înmatriculare.

Însă, la fel ca Duster, caracterul robust, care inspiră masivitate, a rămas neatins. Ornamentele din plastic negru mat, protecțiile pentru partea inferioară și barele longitudinale de pe plafon compun imaginea aventurieră a noului Bigster.

Mai mare, dar și mai silențios

Cred așa poți descrie cel mai bine interiorul noii Dacia Bigster. Cabina este mai mare, grație faptului că mașina este cu 20 cm mai lungă decât Duster, plus că are câteva soluții interesante. Spre exemplu, versiunile de top primesc o consolă centrală înaltă, cu cotieră refrigerată și încărcător wireless pentru telefon.

Versiunile Extreme sunt echipate în standard cu plafon panoramic, pe care îl poți cumpăra opțional pe restul nivelurilor de echipare. Este o dotare pe care niciun alt model Dacia nu o oferă și, având o suprafață mare, permite ca lumina să intre în cabină și să creeze un spațiu mai primitor.

Concluzii și prețuri

Misiunea noului SUV Dacia Bigster este să facă un „undercut” în acest segment, acolo unde va trebui să convingă clienții să migreze de la modele precum Ford Kuga, Volkswagen Tiguan sau Hyundai Tucson. Primul său avantaj este prețul, dar Bigster nu este doar o mașină ieftină pentru mărimea sa, ci un SUV care are multe de oferite, mai ales dacă nu te interesează prea tare conceptul de materiale moi și te axezi mai mult pe valorile practice.

Ai la dispoziție o gamă de motoare moderne, eficiente și îndeajuns de puternice, mai ales dacă vorbim despre hibridul de 1.8 litri. Lista de dotări și opționale ar trebui să satisfacă nevoile celor mai mulți consumatori, iar dimensiunile mai mari vor fi, cel mai probabil, un punct de vânzare pentru cei ce considerau că Duster era prea mic pentru ei.

 

Dar dotările superioare, motoarele mai puternice și mărimea vin cu un preț. Dacia Bigster are un preț de pornire de 23.000 de euro, fiind cu 4.300 de euro mai scumpă decât cel mai accesibil model Duster. Un Bigster complet echipat, în versiune full-hybrid, va avea un preț de listă de 32.800 de euro.

Dacă este mult sau puțin vor decide clienții, însă este clar că avem de-a face cu o propunere competitivă din partea Dacia pentru un segment în care nu a mai avut până acum o mașină.

 

sursa

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.