RzR MariuS Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 (edited) Starul circuitelor de viteză Descriere Motor puternic şi compact de 999 cmc, cu 4 cilindri în linie. Ciclistică agilă, cu suspensii sportive. Masă proprie redusă, dar şi un design cu linii dinamice. Ultima generaţie GSX-R 1000 invită, cu noi argumente, la cucerirea circuitelor de viteză. Motor cu patru cilindri în linie de 999 cmc (alezaj x cursă 74,5 x 57,3 mm), răcit cu lichid, alimentat prin injecţie, cu o putere apreciabilă pentru acceleraţii şi reprize fenomenale pe stradă sau circuit. Propulsorul compact a permis obţinerea unui ampatament redus, care împreună cu bascula lungă asigură o tracţiune remarcabilă. Supapele ultrauşoare sunt fabricate din titan, bujiile au electrozi din iridium, iar pistoanele din aluminiu sunt forjate. Suprafaţa interioară a cilindrilor este acoperită electrolitic conform tehnicii Suzuki Composite Electrochemical Material (SCEM) ce reduce frecările interne, menţine etanşarea segmenţilor şi măreşte durabilitatea motorului. Injectoarele cu diuze dispunând de câte 12 orificii permit dispersarea fină şi arderea completă a benzinei, reducând astfel nivelul noxelor şi consumul mediu. Sistemul de presetare a motormanagementului Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) este amplasat pe semighidonul din stânga şi permite pilotului alegerea între trei moduri diferite ale dezvoltării puterii motorului. Radiatorul de mari dimensiuni, cu formă trapezoidală, dar şi radiatorul de ulei au fost dezvoltate în competiţiile de viteză şi asigură menţinerea unui regim termic stabil al propulsorului în orice condiţii. Ambreiajul multidisc în ulei acţionat mecanic, cu sistem antihopping, permite limitarea forţelor torsionale parazite şi implicit retrogradări rapide. Cadrul-pod din aluminiu este format din cinci secţiuni sudate ultrauşoare, iar bascula - din trei profiluri de aluminiu sudate de un subcadru inferior. Furca upside-down de tip Big Piston Frontforks (BPF) este complet reglabilă, reduce fricţiunea dintre componentele în mişcare şi creşte astfel sensibilitatea reacţiilor suspensiei. Nu doar furca, ci şi amortizorul central dispun de posibilitatea reglării pretensionării, a amortizării în detensie şi a celei în compresie de tip high- şi low-speed. Cele două discuri de frână flotante cu diametrul de 310 mm ale roţii faţă, cu etriere fixe montate radial cu câte 4 pistonaşe asigură decelerări eficiente, pe stradă sau circuit. Designul atent studiat aerodinamic păstrează stilul GSX-R, reduce reduce indicele rezistenţei la înaintare şi asigură o bună protecţie la curenţii de aer. Confortul pilotului este favorizat de şaua comodă şi scăriţele reglabile. Capacul din materiale compozite al şeii spate (pentru rularea solo) este livrat de serie. Capacitatea rezervorului de benzină cu forme sculpturale este de 17,5 litri. Farul multi-reflector acoperit cu sticlă clară are un design distinct, cu becurile halogene ale fazei lungi şi de întălnire centrate vertical, între becurile amplasate lateral ale fazei de poziţie. Modelele pentru Europa au becurile de poziţie cu lentile de culoare albastră, pentru o optică sportivă accentuată. Becurile semnalizatoarelor cu acoperire incoloră sunt de culoarea ambrei. Bordul este de tip mixt, analogic/digital, cu turometru analogic, vitezometru digital şi afişaj LCD incluzând ceas, cronometru pentru timpii de tură pe circuit, indicator al treptei de viteză şi al setării sistemului S-DMS, kilometraj şi două kilometraje parţiale, indicator al temperaturii lichidului de răcire plus sistem bar-graph pentru reglarea intensităţii iluminării proprii. Date tehnice Model GSX-R1000 Tip motor Patru timpi, patru cilindri. Răcire cu lichid, DOHC Alezaj x cursă 74,5 x 57,3 mm Capacitate cilindrică 999 cmc Putere 185,0/12.000 (CP/rpm): Cuplu maxim 116,7/10.000 (Nm/rpm) Cutie de viteze 6 rapoarte, mecanic Suspensie față Furcă telescopică inversată, arc, amortizare pe ulei Suspensie spate Basculă, arc, amortizare pe ulei Frână față Două discuri/disc Frână spate Două discuri/disc Cauciuc față 120/70 17 Cauciuc spate 190/50 17 Capacitate rezervor combustibil 17,5 l Ampatament 1.405 mm Înălțime șa 810 mm Greutate proprie 203 kg Imagini : Edited April 20, 2011 by Razor Vercetty Link to comment Share on other sites More sharing options...
bvH Posted April 20, 2011 Share Posted April 20, 2011 Nush ce sa zic, e interesanta motocicleta desi nu sunt fan al "motoarelor pe 2 roti"...daca vrei sa fi mai "Safe" m-ai bine ramai la motoarele pe 4 roti (adica masini...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts