Jump to content

Cât de eficientă este Şcoala Discovery?


Krysty
 Share

Recommended Posts

disc.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Studiul a fost implementat de compania de cercetare de piaţă Mercury Research, în perioada 9-18 martie, pe un eşantion naţional de 1386 de profesori, dintre cei peste 7500 de utilizatori care s-au inregistrat pe site-ul Scoala Discovery.

 

90% dintre profesori au folosit documentarele

Cadrele didactice care au luat parte la studiu predau la clasele V-XII.

 

Potrivit rezultatelor, aproape 90% dintre profesorii intervievaţi au folosit documentarele Şcoala Discovery la clasă cel putin o dată. 82% dintre profesori sunt de părere că proiectul Şcoala Discovery a dus la creşterea semnificativă a interesului elevilor pentru discipline precum matematică, chimie, biologie sau fizică datorită modului de prezentare a informaţiilor, a exemplelor folosite în emisiuni şi a materialelor didactice puse la dispoziţia profesorilor. Aproape toţi profesorii participanţi la studiu consideră că proiectul este "util" sau "foarte util" (91%) şi au declarat că îşi doresc ca acesta să continue (99%).

 

"Pe perioada mandatului meu am fost foarte atașat de proiectul Școala Discovery, tot așa cum am fost foarte atașat de modernizarea Învățământului Profesional și introducerea săptămânii Școala Altfel. Școala Discovery este fără îndoială un mare succes și sper ca acest program să fie întărit în continuare. Școala Discovery poate face diferența", a declarat consilierul prezidenţial pe probleme de educaţie, Daniel Funeri.

 

 

Ministrul Educaţiei: Ideea proiectului Școala Discovery este pe cât de simplă, pe atât de eficientă!

 

La rândul său, ministrul Educaţiei Cătălin Baba, a declarat că "ideea proiectului Școala Discovery este pe cât de simplă, pe atât de eficientă". "Folosirea forței imaginii pentru stârnirea apetitului pentru cunoaștere. Mă bucur că rețeta a avut efect în școala românească. Prin folosirea documentarelor Discovery la clasă, calitatea predării a crescut sensibil, fapt confirmat de interesul tot mai mare al copiilor pentru materii considerate până nu demult abstracte", a spus Cătălin Baba.

 

În urma studiului s-a constat că 1 din 4 profesori intervievaţi au urmărit programele la şcoală, cu elevii, dar şi că

resursele Şcoala Discovery sunt folosite deopotrivă la clasele 5-8 (52%), şi la clasele 9-12 (50%).

De asemenea, studiul arată că aproximativ 6 din 10 profesori intră pe site-ul scoala.discovery.ro cel puţin o dată pe săptămână pentru a vedea programul TV al proiectului Şcoala Discovery şi a descărca ghidurile profesorilor. 30% dintre profesorii intervievaţi consideră că principalul beneficiu pe care îl aduce proiectul Şcoala Discovery în sistemul educaţional din România este modul atractiv de prezentare a informaţiilor, care le stârneşte interesul şi curiozitatea elevilor.

De asemenea, 23% dintre ei apreciază faptul că acest proiect reprezintă un mod nou de abordare, utilizând mijloace modern (televiziunea si internetul), precum şi faptul că ilustrează felul în care teoria este aplicată în practică.

 

În ceea ce priveşte sugestiile de îmbunătăţire a proiectului, profesorii au menţionat modificarea orei de difuzare a emisiunilor, precum şi accesul la emisiunile TV pe site-ul scoala.discovery.ro pentru a le putea descărca sau viziona online.

În fiecare zi de la ora 15.00

 

În baza acestor sugestii, Discovery a decis modificarea orei de difuzare (în fiecare zi la ora 15.00 în loc de 14.00), precum şi reluarea, începând din 9 aprilie, a tuturor programelor difuzate până acum, în ordinea în care au fost difuzate, pentru a creşte accesul profesorilor şi elevilor la ele. De asemenea, compania va investiga varianta prin care, din septembrie, unele dintre programe să fie disponibile şi online pentru utilizatorii site-ului scoala.discovery.ro.

 

"Este o mare bucurie pentru noi să vedem că un numar atât de mare de profesori consideră Şcoala Discovery un instrument util, pe care îl folosesc cu succes la clasă. Intenţionăm să ţinem cont de sugestiile pe care ni le-au dat profesorii, începând cu ora de difuzare, pe care am decis deja să o modificăm începând cu 23 aprilie. Din studiile de audienţă pe care le avem, peste 30% din tinerii cu vârste între 10-18 ani au urmărit măcar o dată programele Şcoala Discovery acasă. Cumulat cu vizionarea la clasă, ne aşteptăm ca impactul asupra performanţelor elevilor să fie unul pozitiv", a declarat Ada Roseti, Director de Programe pentru Europa de Sud-Est la Discovery Networks.

 

 

Despre Şcoala Discovery

 

Pe 16 ianuarie 2012 Discovery Networks CEEMEA în parteneriat cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, a lansat proiectul "Şcoala Discovery", o iniţiativă destinată susţinerii învăţământului ştiinţific din şcolile şi liceele româneşti şi integrării resurselor audio-video şi new media în procesul de educaţie. Şcoala Discovery are două componente principale: o linie de programe educative pe teme legate de învăţământul ştiinţific difuzată pe Discovery Channel în România, şi o serie de materiale didactice disponibile online, care să ajute profesorii să integreze aceste programe în activităţile didactice curente.

 

 

 

 

 

 

Pentru a va exprima parerea, reply-ul trebuie sa contina macar un argument.

Edited by Krysty xD
Link to comment
Share on other sites

Nici n-ai idee cat ne-a putut ajuta acest program, la mine in scoala i-a scutit pe toti profesorii ( cu exceptii ) de predat, ne-au pus cate un film, in special la chimie sau fizica si gata nu a mai necesitat predare si bataii de cap..nota 10 pentru acest program educational !

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare un program bine realizat deoarece putem învăţa lucruri noi. Eu cred că are mai mare efect asupra elevilor un video despre o anumită temă decât atunci cand învăţam multe pagini de teorie, de exemplu la biologie.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.