Jump to content

Prim contact cu Audi A3 Sportback, versiunea cu 5 uşi a noului A3


Zobar
 Share

Recommended Posts

  • Am luat cunoştinţă cu noul Audi A3 Sportback în împrejurimile cunoscutului Monte Carlo. Iată primele impresii de la volanul noului A3 Sportback, în cele mai puternice versiuni de motorizare ale momentului.

audi-a3-sportback-0.jpg?width=610&height=343

  • Noul Audi A3 Sportback a fost lansat oficial la Salonul Auto Paris 2012, la câteva luni după inaugurarea versiunii Audi A3 cu 3 uşi (la Salonul Auto Geneva 2012). Acum, pe final de toamnă, am avut ocazia să îl cunosc mai îndeaproape în primul test-drive internaţional pentru presa auto, pe drumurile din Monaco.

audi-a3-sportback-4-102.jpg?width=600&height=400

  • Noul A3 Sportback nu e doar versiunea în cinci uşi a lui A3 cu 3 uşi, aşa cum se întâmplă cu Golf-ul în 3 şi 5 uşi. Şi asta deoarece A3 Sportback este mai lung cu 7 cm, în timp ce ampatamentul este şi el crescut cu 3,5 cm.

  • Faţă de versiunea cu 3 uşi, noul A3 Sportback mi se pare aproape un semi-break - ceea ce mă face să mă întreb de ce A3-ul în 5 uşi nu a fost denumit de la început Avant...

audi-a3-sportback-4-105.jpg?width=600&height=400

  • Explicaţia ţine de marketing, dar un lucru e clar: A3 Sportback arată foarte serios (a nu se confunda cu sobrietatea pentru vârste înaintate) şi capabil să satisfacă exigenţele celor cu un stil de viaţă activ.

  • Iar pachetul S-Line îi accentuează maturitatea sportivă prin câteva detalii delicioase, cum ar fi micile fante din faţa roţilor în spoilerul frontal sau eleronul de pe hayon, în timp ce micile şine cromate de pe plafon aduc în peisaj o oarecare notă de... crossover (cred că lui A3 Sportback i-ar sta destul de bine cu suspensia înălţată şi o centură inferioară neagră).

audi-a3-sportback-4-101.jpg?width=600&height=400

  • Rezumând, A3 Sportback este, în acest moment, un hatch premium cu 5 uşi foarte diferit de rivalii BMW Seria 1 şi Mercedes-Benz A-Class, doar Volvo V40 mizând pe o reţetă asemănătoare, dar cu un stil complet diferit de muchiile lui A3.

  • În interior, A3 Sportback nu m-a surprins, planşa de bord fiind aceeaşi cu a versiunii în trei uşi: aceeaşi calitate exagerată a materialelor, acelaşi minimalism pe care îl apreciezi din plin când conduci, acelaşi spaţiu foarte bun pentru locurile din faţă şi aceeaşi interfaţă MMI care va fi pe gustul fanilor gadgeturilor din maşini.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-301.jpg?width=600&height=400

  • În spate, însă, lucrurile stau cu mult mai bine decât în A3-ul în trei uşi. În primul rând, portierele suplimentare asigură un acces foarte facil în interior, iar ampatamentul majorat asigură un spaţiu foarte bun pentru picioare.

  • Şi spaţiul la cap este foarte bun, la fel şi sprijinul lateral, dar m-a deranjat puţin spătarul cam vertical al banchetei, precum şi montantul din dreptul celui de-al treilea geam lateral, care obstrucţionează vederea dacă vrei să admiri peisajul.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-318.jpg?width=600&height=400

  • În privinţa portbagajului, A3 Sportback plusează cu numai 15 litri faţă de A3 în trei uşi, ajungând la o valoare de 380 de litri, foarte bună pentru o compactă. De apreciat câteva detalii: forma geometrică foarte bună, precum şi micile opritoare laterale, având lumini integrate, pentru fixarea plăcii inferioare.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-401.jpg?width=600&height=400

 

 

  • Una peste alta, noul Audi A3 Sporback nu văd cum ar putea să-i dezamăgească pe amatorii de compacte premium la capitolul look şi spirit practic.

Să vedem, însă, cum merge A3 Sportback.

  • În acest test în premieră cu Audi A3 Sportback am avut ocazia să conduc două versiuni de top, atât pe benzină, cât şi diesel: pe de o parte 1.8 TFSI quattro S-tronic, pe de altă parte 2.0 TDI 184 CP, având cutie manuală cu 6 trepte.

  • În ce priveşte motorul pe benzină, acesta se arată vivace, iar cuplul bun chiar este disponibil de la turaţii foarte reduse - în teorie de la 1.350 rpm, iar în practică se simte de pe la 1.500 rpm revărsarea cavalcadei.

audi-a3-sportback-1-tfsi-quattro-203.jpg?width=600&height=400

  • Un lucru excelent pentru un regim sportiv este că poţi schimba treptele de la padelele de pe volan, bine plasate şi intuitive, elasticitatea motorului permiţând să sari chiar şi 3 trepte, fără emoţii.

  • Cutia DSG schimbă rapid, dar, în modul ”Dynamic”, comportamentul pe traseele virajate nu e chiar entuziasmant - din cauză că motorul este dus până în zona roşie, depăşind pragul cuplului maxim. În schimb, pe autostradă A3 Sportback 1.8 TFSI e ca un mic tren rapid, reprizele nepunând nici un fel de probleme.

audi-a3-sportback-1-tfsi-quattro-204.jpg?width=600&height=400

  • Apropo de trenuri, tracţiunea integrală quattro îşi face din plin datoria, maşina aproape conformându-se expresiei ”stă ca pe şine”. Nu am avut parte de carosabil alunecos, dar stabilitatea exemplară în curbe, la viteze măricele, mi-a demonstrat că vorbim de un sistem de tracţiune integrală foarte sofisticat.

  • În plus, repartiţia rapidă a cuplului motor între cele două punţi asigură şi un demaraj foarte eficient, volanul nefiind influenţat de torque-steering, în ciuda cuplului mare al motorului. Iar manevrabilitatea este la fel de bună ca la A3-ul în trei uşi, A3 Sportback fiind agil şi uşor de controlat.

audi-a3-sportback-1-tfsi-quattro-409.jpg?width=600&height=400

  • Totuşi, un mic amănunt care poate deveni agasant: în regim de forţă, sunetul motorului este sportiv la turaţiile medii, însă pe ”înalte” devine cam strident şi nu concordă cu feelingul de sportvitate. În rest, în regim normal, civilizat, insonorizarea este foarte bună.

  • Trecând la capitolul diesel, motorul 2.0 TDI de 184 CP demonstrează încă de la început un rafinament peste aşteptări. Dacă la pornire ronţăitul specific de TDI este clar, urcarea în ture duce la o diminuare considerabilă a zgomotului, insonorizarea fiind pur şi simplu premium.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-201.jpg?width=600&height=400

  • Apoi se observă foarte clar că sub capotă avem mulţi cai putere, iar cuplul maxim e respectabil, având o valoare de 380 Nm. Mă aşteptam ca, dată fiind cutia manuală, maşina să mă gratuleze cu bruscări, însă A3 Sportback s-a dovedit mai mult decât decent. E interesant amestecul de sportivitate şi relaxare în conducere pe care îl conferă această versiune diesel de top.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-206.jpg?width=600&height=400

  • În schimb, am fost surprins să constat că maneta schimbătorului necesită ceva mai multă bărbăţie decât credeam, aşa încât pe aceleaşi trasee virajate ca şi cu 1.8 TFSI quattro S-tronic m-am simţit mai antrenat cu acest diesel datorită cutiei manuale. În rest, însă, automata e de preferat pentru un condus lipsit de stres, mai ales în regim urban sau pe autostradă.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-201.jpg?width=600&height=400

  • Chiar dacă stabilitatea lui A3 Sportback 2.0 TDI este foarte bună în general, masa mai mare pe puntea faţă face vizibil caracterul subvirator şi eforturile electronicii de a ţine maşina pe traiectorie la limită. Aşa încât tracţiunea integrală quattro cred că ar îmbunătăţi serios comportamentul la limită.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-406.jpg?width=600&height=400

 

 

 

Concluziile mele despre noul Audi A3Sportback.

  • Mi-a mai plăcut şi nivelul de confort chiar foarte bun al suspensiei, dacă mă gândesc la faptul că A3 Sportback este o maşină germană veritabilă. A nu se înţelege că trece peste denivelări ca un covor zburător... Dar compromisul între confort şi stabilitate este unul foarte bun, contribuind din plin la plăcerea de a conduce.

  • Personal, mi-a plăcut mai mult motorul diesel de top decât motorul pe benzină de top, în primul rând datorită nivelului scăzut de zgomot al TDI-ului, precum şi graţie comportamentului şi bunei elasticităţi în asociere cu manuala cu 6 trepte.

audi-a3-sportback-2-tdi-184-104.jpg?width=600&height=400

  • Interesant este faptul că, în România, cele două motorizări nu sunt disponibile în aceeaşi configuraţie ca a maşinilor testate: A3 Sportback 1.8 TFSI nu poate fi comandat la noi cu tracţiunea integrală quattro, iar A3 Sportback 2.0 TDI 184 CP vine doar cu tracţiunea quattro şi cutia automată S-tronic, varianta cu tracţiune faţă şi cutie manuală fiind rezervată doar versiunii 2.0 TDI de 150 CP.

audi-a3-sportback-1-tfsi-quattro-303.jpg?width=600&height=400

  • Un alt lucru demn de remarcat este că, o dată cu lansarea pe piaţă a lui A3 Sportback (adică din februarie 2013), cei interesaţi pot alege şi tracţiunea quattro, pe ambele versiuni de caroserie, diferenţa faţă de tracţiunea faţă fiind de 2.500 €.

audi-a3-sportback-1-tfsi-quattro-402.jpg?width=600&height=400

  • Prin urmare, noul Audi A3 Sportback perseverează şi reuşeşte să devină cea mai atractivă ofertă în segmentul său în acest moment. Atât de atractivă încât nu m-ar mira dacă ar fura din clienţii fratelui mai mare A4, deoarece plusează printr-un preţ mai atractiv şi un stil mai tineresc.

Preţurile noului Audi A3 Sportback.

  • După lansarea de la Salonul Auto Paris 2012, versiunea în cinci uşi a compactei germane, Audi A3 Sportback, ne relevă preţurile şi versiunile pentru piaţa românească, deşi maşina va putea fi cumpărată efectiv doar din luna februarie 2013.

  • Cea mai ieftină variantă Audi A3 Sportback costă 25.280 euro, fiind vorba despre motorizarea de bază 1.4 TFSI de 122 CP şi nivelul de echipare Attraction. Audi A3 cu aceeaşi motorizare şi acelaşi nivel de echipare are un preţ de pornire de 24.200 euro, diferenţa de 1.080 euro între cele două versiuni de caroserie justificând caracterul practic mai bun al lui A3 Sportback.

  • Cei mai pretenţioşi au la dispoziţie nivelurile superioare de echipare Ambition şi Ambiente, oferite la acelaşi preţ de pornire de 26.789 euro , dar diferenţiate prin dotările şi particularizările interioare. Pentru cutia automată S-Tronic mai trebuie scoşi din buzunar 2.500 euro în cazul motorizării 1.4 TFSI.

  • Noul Audi A3 Sportback vine şi cu motorizarea 1.4 TFSI CoD (Cylinder on Demand - sistem de decuplare a doi cilindri, pentru scăderea consumului şi a emisiilor de CO2), preţul acesteia fiind de 27.100 euro pentru cutia manuală, respectiv 29.600 pentru cutia automată S-tronic.

  • Cea mai puternică versiune pe benzină în acest moment este Audi A3 Sportback 1.8 TFSI, oferită doar cu automata S-tronic, având preţul de pornire de 31.200 euro în echiparea Attraction, în timp ce echipările Ambition şi Ambiente pornesc de la 32.690 euro.

  • În domeniul diesel, cea mai accesibilă versiune A3 Sportback este cea dotată cu motorul 1.6 TDI de 105 CP, care porneşte de la 25.900 euro - adică o diferenţă de numai 620 euro faţă de cel mai ieftin A3 Sportback pe benzină (1.4 TFSI).

  • Motorul mai mare, de 2,0 litri, este oferit în două versiuni de putere. Prima, 2.0 TDI de 150 CP, are un preţ de pornire de 28.400 euro pentru cutia manuală cu 6 trepte, respectiv 30.900 euro pentru cutia automată S-tronic. Pentru 2.0 TDI 150 CP este oferită şi tracţiunea integrală quattro, care costă tot 30.900 euro, dar vine doar cu o cutie manuală cu 6 trepte.

  • Cel mai puternic diesel de pe A3 Sportback este 2.0 TDI de 184 CP, preţul de pornire de 35.890 euro justificând un pachet tehnic complet, maşina fiind dotată standard cu tracţiune integrală quattro şi cutie automată S-tronic.

 

Galerie foto: Aici.

Sursă: ProMotor.ro

Edited by Zobar
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.