Jump to content

Noul - Mitsubishi Outlander


uNder
 Share

Recommended Posts

Mitsubishi Outlander

 

•Noul Outlander arată mai japonez chiar decât fosta generaţie, însă asta nu e neapărat şi plăcut vizual. Abundenţa de crom de pe calandru mă face să regret renunţarea la „botul de avion de luptă” de pe precedentul Outlander. Dar atuurile acestui model sunt în altă parte.

mitsubishi-outlander-2013-001.jpg?width=610&height=343 TEST: Noul Mitsubishi Outlander 2012: confort înainte de toate

  • mitsubishi-outlander-2013-01.jpg?width=100&height=63
  • mitsubishi-outlander-2013-02.jpg?width=100&height=63
  • mitsubishi-outlander-2013-11.jpg?width=100&height=63
  • mitsubishi-outlander-2013-12.jpg?width=100&height=63
  • mitsubishi-outlander-2013-13.jpg?width=100&height=63
  • mitsubishi-outlander-2013-14.jpg?width=100&height=63


  • Înainte

Intră în galerie

 

blank.gifx0.gif?sdtrnd=0.9702255091699783&&snocache=1357402896746_96314039566196880&spgid=53404658920339040&sck=y&sfver=11&f1pgad=5&__x1ts=a79ae114&sww=1280&swh=932&sifr=0&pub=62&site=3221&section=135&zone=6229&size=0x0&xcrid=0&xgeo=RO%7C16%7C0%7CTargoviste%7C%7C0%7C&x1guid=645403105003764007

 

16458 Vizualizări joi 20 decembrie, 09:23

Lansat în 2012, noul Mitsubishi Outlander are o misiune clară: aceea de a atrage familiştii spre caroseria de tip SUV, iar pentru asta renunţă la (aproape) orice valenţe de off-road, în schimb îşi îmbunătăţeşte atât ţinuta de drum, cât mai ales confortul oferit la interior.

Dacă la exterior liniile pătrăţoase şi abundenţa de crom de pe calandru nu vor fi pe placul tuturor (mie în mod cert nu îmi plac), interiorului nu ai ce să-i reproşezi. Aici, noul Outlander are, cel puţin în echiparea de top, materiale premium şi o asamblare pe măsură. Dar şi echipările de intrare în gamă sunt bogate, aşadar maşina are o notă în plus la acest aspect. Pielea moale, bordul plăcut la atingere, designul elegant al bordului, toate acestea te fac să te simţi bine. Am apreciat şi luminozitatea materialelor deschise la culoare de pe maşina de test - lucru rar la o japoneză!

 

mitsubishi-outlander-2013-38.jpg?width=600&height=399

Să fie lumină! Şi a fost lumină. Japonezii învaţă în sfârşit de la europeni!

Este unul dintre puţinele SUV-uri din segment care oferă trei rânduri de scaune - pe ultimul vor încăpea însă doar nişte copii. Modularitatea interiorului este specifică mai degrabă monovolumelor, iar spaţiile de stocare sunt la superlativ. Practic, o maşină pregătită pentru familie – aceasta a fost ideea de bază la dezvoltarea noii generaţii.

Tocmai de aceea, deşi Outlander nu a crescut în dimensiuni, soluţiile de împărţire a interiorului îţi dau impresia de spaţiu mai mare decât înainte. Ai loc generos pentru umeri, coate şi genunchi, chiar şi atunci când pe bancheta din spate stau trei adulţi. Scaunele sunt comode, uşor reglabile şi oferă o susţinere laterală foarte bună pentru acest segment. Adăugaţi la asta şi modularitatea celor două banchete, precum şi posibilitatea încărcării de obiecte lungi de 1,7 metri şi aveţi o imagine completă.

 

mitsubishi-outlander-2013-42.jpg?width=600&height=399

Soluţii ingenioase de încărcare, specifice MPV-urilor. Schiuri, cărucioare, orice vrei intră aici!

Sistemul audio este peste medie, aşa cum ne-a obişnuit Mitsubishi – Rockford Fosgate pe echiparea medie şi de top, însă nu se aude la fel de bine ca pe Lancer, probabil ţine de mărimea habitaclului... Sistemul de navigaţie de pe Mitsubishi e decent, dar atât, iar în cazul că nu optaţi pentru versiunea de echipare Instyle (cea cu piele, navigaţie şi altele), va fi înlocuit tot de un ecran color, pe care veţi primi informaţii despre sistemul multimedia şi despre maşină, cât şi imagini de la camera video de marşarier. Preferabil să optaţi pentru versiunea fără navi...

 

mitsubishi-outlander-2013-31.jpg?width=600&height=399

Prea multe butoane pe volan strică!

Comenzile se află la locul la care trebuie, însă aici eu aş prefera în continuare un satelit de comandă fix pentru sistemul audio. Bordul este minimalist şi poţi găsi foarte rapid orice cauţi, noul Outlander fiind în această privinţă o maşină uşor de învăţat de către şofer. În fine, insonorizarea este la cote înalte, zgomotul propulsorului auzindu-se doar sus în ture – la drumuri lungi e o plăcere să fii în această maşină!

 

mitsubishi-outlander-2013-41.jpg?width=600&height=399

În spate intră doar copii sau pitici. Nu e chiar un MPV veritabil, da?

Pe scurt, interiorul noului Outlander reuşeşte cumva să arate chiar premium, în special în echiparea medie şi de top. Sunt puţine lucruri pe care le-aş schimba, chiar şi mai puţine care m-au deranjat. Ai practic tot ce ai putea dori de la o maşină de familie, la calitate japoneză şi cu confort aproape franţuzesc, semn al colaborării cu grupul PSA. Un salt calitativ sensibil faţă de precedenta generaţie, care oricum nu stătea rău la acest capitol.

 

Are o ţinută de drum exemplară pe asfalt, printre liderii segmentului

Benzinarul, în schimb, este penalizat puţin de cutia CVT, astfel încât nu simţi neapărat plăcerea lipirii în scaun atunci când accelerezi. 12,6 secunde pentru un 0-100 km/h, precum şi o senzaţie de lipsă de putere cauzată de cuplul maxim de doar 195 Nm disponibil integral între 4.100 şi 4.200 rpm, la un consum mixt de 7,1 litri/100 km – vorbim aşadar de performanţe mediocre în segment. Recomandarea mea ar fi, aşadar, să optaţi pentru turbodiesel dacă doriţi o cutie automată, sau pentru versiunea cu transmisie manuală a benzinarului (10,6 secunde pentru 0-100 km/h, însă doar cu 4x2).

 

mitsubishi-outlander-2013-34.jpg?width=600&height=399

Benzinarul e chinuit de cutia CVT. Turbodieselul e o opţiune mai bună

Pe şosea, Outlander se află printre liderii ţinutei de drum în cadrul segmentului SUV-urilor compacte de volum, fiind precis, destul de agil în mişcări şi fără a-ţi da senzaţia de maşină grea pe viraje. Toate astea se întâmplă pe asfalt, dar nici pe drumurile de ţară nu îţi va fi prea greu, în ciuda faptului că suspensiile sunt mai degrabă pregătite pentru şosea, motiv pentru care te vor zgâlţâi un pic. La nevoie, Outlander poate fi băgat şi la noroi, dar doar un pic şi cu butonul de 4x4 apăsat, OK?

 

mitsubishi-outlander-2013-03.jpg?width=600&height=400

Nu-ţi distruge rinichii, dar nici nu exagera dacă nu vrei să rupi maşina-n două!

Capitolul siguranţă este de cinci stele EuroNCAP, şoferul fiind asistat în standard de ABS, ESP (la Mitsubishi acesta cuprinde ASC+TCL+HSA, adică control activ al stabilităţii şi tracţiunii, precum şi asistenţă la plecarea din rampă), airbaguri frontale, laterale, pentru cap şi de tip cortină. Acestora li se adaugă în dotarea Intense airbagul pentru genunchii şoferului şi farurile cu Xenon cu reglare automată pe înălţime, iar pe echiparea de top Instyle sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare, cruise control cu comenzi pe volan şi un sistem de protecţie la impact frontal. Outlander are unul dintre cele mai bune scoruri înregistrate vreodată la EuroNCAP, fiind pe locul doi în segment, după Ford Kuga, dacă ţineţi morţiş să ştiţi...

 

 

mitsubishi-outlander-2013-22.jpg?width=600&height=400

Locul preferat al lui Outlander e şoseaua, dar nu ezitaţi să-l scoateţi şi la un picnic

Am apreciat şi vizibilitatea bună pe toate direcţiile, precum şi faptul că direcţia este destul de uşoară, fapt care ajută în oraş. Normal, acesta va fi un minus în offroad, dar aşa cum am spus, destinaţia principală a noului Outlander sunt familiştii, aşadar nu o pot trece la minusuri.

Pe scurt, o maşină orientată spre un bun compromis între ţinuta pe şosea şi în afara acesteia, cu accent pe comportamentul pe asfalt. Sincer, ar fi putut beneficia de acest lucru prin motorizări mai puternice, care să profite de şasiul foarte bun. Uitaţi de CVT, optaţi pentru automata de pe turbodiesel şi veţi avea o maşină cu o ţinută de drum excelentă pentru un SUV, situată în zona confortului.

 

Preţurile pentru noul Outlander încep de la 22.308 euro cu TVA inclus (versiunea 2.0 MIVEC Invite A01). Versiunea testată era un 2.0 MIVEC Intense + A04, adică echiparea de top pentru această motorizare pe benzină cu transmisie CVT. Preţul de bază al acestei echipări este de 32.228 euro cu TVA inclus.

Trebuie să spun că încă de la început maşina vine dotată cu tot ce-ţi trebuie la un SUV – aer condiţionat automat, aproape toate sistemele de siguranţă, bancheta spate rabatabilă 60/40 şi cu înclinare ajustabilă, cruise control cu comenzi pe volan, ecran monocrom pentru computerul de bord, geamuri faţă-spate electrice, oglinzi reglabile electric, RCD+MP3 cu 6 difuzoare, senzori de lumină şi volan reglabil cu comenzi audio integrate. La 22.308 euro şi un motor de 150 CP, oferta este foarte bună! Din păcate, la acest preţ ai o maşină 4x2.

 

mitsubishi-outlander-2013-39.jpg?width=600&height=399

Interior foarte bine dotat în echipările medii. Optaţi pentru ele.

Versiunea recomandată de mine ar fi totuşi turbodieselul de 2.2 litri, echipare Intense+ A04 şi transmisie automată în şase trepte. Faţă de cele mai sus, se adaugă aerul condiţionat pe două zone, ecranul color pentru sistemul multimedia şi camera de marşarier, faruri Xenon, sistem de operare fără cheie, geamuri fumurii spate, jante aliaj pe 18 inci, oglinzi retrovizoare încălzite şi rabatabile electric, proiectoare de ceaţă şi multe, multe altele. Totul pentru preţul de listă de 35.848 euro, preţ din care puteţi obţine un discount interesant dacă insistaţi (e criză...).

Dacă nu ţineţi musai la cutie automată şi aveţi un buget mai restrâns, atunci versiunea 2.2 DI-D Invite+ A02 la 29.376 euro este alegerea perfectă!

CONCLUZIE

 

Noul Outlander pune accentul pe confort, dotări multe şi consum mai mic. Foarte bun pe asfalt, se descurcă şi pe drumurile de ţară. Îl veţi alege dacă ceea ce contează cel mai mult pentru voi este confortul, urmat imediat de soluţiile inteligente de utilizare a spaţiului interior. De asemenea, dacă vreţi o maşină foarte stabilă pe asfalt şi cu consum OK de carburant.

 

mitsubishi-outlander-2013-07.jpg?width=600&height=400

Opriţi-l la iarbă verde!

Nu îl veţi alege însă dacă vreţi un offroader sau dacă vă gândiţi să ieşiţi mai des pe drumurile forestiere pline de noroi. Acolo aveţi alte oferte în gama Mitsubishi...

În fine, ca preţ este extrem de atractiv în echipările de intrare în gamă şi medii, dar pierde din competitivitate în cele superioare. Cu alte cuvinte, nu treceţi de 37.000 de euro pentru această maşină şi veţi face alegerea corectă!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.