XES Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Puşi în faţa unei maşini fără logo pe ea, expusă într-un mall, britanicii cască ochii mari a surprindere atunci când îi află preţul, având în vedere dotările şi calitatea percepută a asamblării din maşina pe care tocmai au pipăit-o. Habar n-au că este maşina din România cea mai urâtă de români. Şi nici nu le pasă - lor, ca atâtor altor vestici, le place! De ce urâm noi Dacia? Am făcut un mic experiment - un test video acid la adresa noului venit în cadrul mărcii româneşti. Cum ne-am aşteptat, acesta a despărţit apele în două tabere cu vederi complet diferite. Unii ne-au acuzat că facem reclamă la Dacia. Ceilalţi, că ne batem joc de marca naţională. Interesant. Cele două tabere sunt - ca de atâtea ori în România - ireconciliabile. Unii, posesori de Logane, consideră că nu există maşină mai bună pe lume raportată la banii daţi pe ea. Mulţi dintre ei sunt abia la prima maşină sau au condus până acum Dacii vechi sau maşini second hand la fel de vechi. Pentru aceştia, faptul de a indica minusurile maşinii naţionale echivalează cu o insultă. Suntem plătiţi de concurenţă, sau ne-am născut în maşini germane, de-aia o criticăm (sau în căruţă, cum plastic se exprima un cititor). Ba încă cineva spunea că nu va mai citi ProMotor, dezamăgit probabil că am făcut mişto de unele dintre neajunsurile ciudate ale noului Logan. Alţii, îndeosebi cei care au maşini second-hand vechi de 4-5 ani, sau cei care şi-au luat maşini nemţeşti sau ceheşti noi, şi-au râs în barbă. Aceştia privesc cu un dispreţ suveran cumpărătorii de Dacii (şi de maşini franţuzeşti în special), considerând că numai posesorii de un IQ subunitar ar putea da atâţia bani pe o maşină nouă de 10.000 de euro, cu brandul Dacia pe ea. Unii dintre ei s-au bucurat la adresa testului acid, sau, dimpotrivă, au considerat că am spus prea multe lucruri bune despre maşină, drept pentru care suntem nişte vânduţi, nişte sclaveţi care sunt plătiţi să vorbească bine despre „un cazan”. În fine, sunt şi mulţi alţii, pe care îi salutăm cu această ocazie, care au înţeles ce am vrut noi să facem. Şi o să continuăm. Totuşi, brandul naţional este detestat atât de cei care nu posedă Dacia, cât şi de mulţi dintre clienţii săi. În România, căci în afară, el s-a impus ca un brand „deştept”, care oferă o mulţime de dotări şi maşini noi spaţioase la preţ de maşini de clasă mini. De ce această diferenţă? De ce urăsc românii Dacia cu atâta vehemenţă, încât peste 80% dintre participanţii la un sondaj pe contul nostru de Facebook au spus că ar prefera o Skoda Rapid cheală (maşină pe care n-au apucat nici măcar s-o pipăie), unei Dacia Logan full-options (cu o listă de dotări mult mai mare decât a Skodei)? Un motiv ar fi că brandul naţional are în mintea românilor rezonanţe negative, venite de pe timpul când Daciile se stricau mai repede decât le puteam noi repara. Apoi, francezii au venit cu aroganţe, de genul că nu poţi pleca cu jumătate de maşină la tine la finalul programului, sau că eşti plătit atât cât produci. Mai aproape de realitate, i s-a reproşat mărcii că produce maşini care nu au motorizări noi, nu au dotări de siguranţă, nu sunt bine asamblate şi arată ca naiba. Şi nu sunt fiabile. Căruţe, cum ar veni. Totuşi, priviţi la reacţia britanicilor. Şi a germanilor. Şi a francezilor. Şi a italienilor şi a altora din Vest. Se uită ei la designul maşinii? Noul Logan nu este vreun miss - dar în mod cert nu îi deranjează. Plasticele tari li se par normale dacă le spui cât costă maşina, ba chiar ar da cu 2000-4000 de euro mai mult pe ea fără a li se părea că sunt păcăliţi. Motorizările de acum sunt printre cele mai performante din segment - motor turbo de 900 cmc şi 90 CP, motor turbo de 1.5 litri, ambele cu consumuri medii care le permit să fie numite „motoare ecologice”. În fine, singurul reproş care i se poate aduce pe drept cuvânt Dacia este că nu oferă dotări de siguranţă la nivel similar cu celelalte maşini Renault - deşi Logan şi Sandero s-ar putea să scoată 4 stele la EuroNCAP, datorită ESP-ului în standard. Comparate, plasticele din Logan şi Skoda Rapid, Peugeot 301, Citroen C-Elysee şi alte maşini situate imediat deasupra Loganului ca preţ (noi le spunem concurenţi aparenţi, pentru că deşi nu sunt concurenţi pentru Logan, publicul tinde să îi compare), sunt similare, cu doar un pic mai bine la maşinile străine. Ţinuta de drum, pe testatealea, este similară sau chiar mai bună la noul Logan. Consumul mediu anunţat este similar! Lista de dotări a unei echipări medii este mai mare la Logan decât la echipările de intrare în gamă ale acestor maşini „low-cost” mai scumpe. Singura, dar absolut singura diferenţă veritabilă este dată de nivelul mai mic de securitate activă şi pasivă din Logan, dar chiar şi acolo ţineţi cont că aveţi 4 airbaguri, ABS şi ESP în standard! Deci motoare avem, calitatea asamblării este similară, materialele sunt doar puţin mai slabe, dotările sunt mai multe, ţinuta de drum este la fel sau mai bună (am apucat să îi testăm aproape toate maşinile aparent concurente cu cel mai scump Logan)... Şi atunci? Vreun motiv real pentru care să detestăm şi să ne batem joc atât de rău de marca naţională, considerând că tot ce face e prost? Sincer acum, toate motivele vin din mentalitatea noastră - care se aplică şi în multe alte domenii - conform căreia ceea ce e făcut în Vest e bun, iar ceea ce e făcut în România este câh. O să facem în lunile care urmează şi alte teste acide cu multe alte maşini. Să vedeţi şi acolo scăpări, ciudăţenii, diferenţe majore între ce spun producătorii că oferă şi ce oferă ei de fapt. Asta nu înseamnă că maşinile respective sunt proaste, tot aşa cum nu înseamnă că noile maşini Dacia sunt proaste. Asta înseamnă însă că, deşi ne vom focusa mai mult pe ceea ce nu e la locul lui, vă vom oferi suficiente motive să apreciaţi lucrurile cu adevărat bune la respectivele maşini. Acele lucruri care vă fac să daţi banii pe ele, la urma-urmei. Dar şi să ţineţi cont că nu există maşina perfectă. Iar, în privinţa noului Logan, acestea sunt mult mai multe decât lucrurile rele - fie ele reale, fie ele inventate. Testaţi-l cu mâinile proprii dacă vreţi o maşină nouă de până în 11.000 de euro, şi apoi s-ar putea să ajungeţi chiar să o iubiţi! Sursa:www.ProMotor.ro Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpha287 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 (edited) Hmmm, oare de ce uram noi Dacia? In trecut Dacia era pe primul loc in Romania. Peste tot unde te uitai, vedeai Dacia 1300-1310 si inca alte cateva masini de epoca. Si .. pe vremea aceea daca aveai Dacia, erai mare boss pentru ca dadeai o caruta de bani. Acuma au aparut in Romania tot felul de masini mai "bengoase" si lumea s-a dus la ele, lasand Dacia pe ultimul loc sa zic asa. Scuzati-ma daca gresesc cumva, dar asa cred eu. Edited January 27, 2013 by Alpha287 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrYonutz Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 (edited) Stiu filmu' asta de ceva vreme. Si nu inteleg de ce au fost asa uimiti si surprinsi de masina, e tot un plastic ieftin si prost. Nu inteleg de ce nu vor si astia de la Dacia sa progreseze. S-au laudat cu nou' Logan ca au bagat, ATENTIE, amortizor la capota :|. Deci pana acum era cu carlig, ca la 1310, si acum, au avut minunata inovatie sa bage amortizor :O. Inauntru are aceleasi guri de aer de 8-9 ani, de cand a iesit Loganu'... Defapt, nu, de cand a iesit Solenza , deci de vreo 12-13 ani, gurile alea oribile de aer inca sunt in masina. Si de plasticu' ala oribil si ieftin de pe bord, nici nu mai zic. E plina masina de plasticu' ala ieftin, cand te urci in ea te simti ca intr-un scaun ieftin de plastic, specific unei terase ieftine de la mare. De scaune numai zic. Ma mir ca au facut cat de cat scaune in spate si nu au lasat bancheta aia dintr-o bucata ca in 1310. Guvernu' zice ca vrea sa cumpere masini pentru parlamentari, dar vrea sa fie Dacia, ceea ce mi se pare normal. Daca nici noi nu ne cumparam masinile, e clar. Dar ce sa faci cu Loganu in coloana oficiala? Ce sa faci cu 1.6 de 90cp? Nu inteleg de ce nu vor sa scoata si ei un motor mai mare, un 1.8 de 150-160 cp, macar. Inteleg ca se merge pe consum, da' nu consuma enorm un 1.8. Nu inteleg de ce nu vor sa progreseze si ei, sa bage ceva mai frumos, mai scump in masina. Sa scoata o masina de 15-20k euro, da' sa fie buna. Ca doar au de unde sa ia si motoare, si sasiuri, si idei, si tehnologii, au la Renault atatea... Hai, sariti pe mine. Edit: @Alpha, te asigur ca daca Dacia ar scoate niste masini mai bune, care sa poata concura cu astea mai "bengoase" de la noi din tara, ar recapata teren. Dar asa? De ce sa cumperi Dacia? Doar ca e ieftina? Mai bine iti iei ceva din 2007, 2008 la mana a doua, cu aceeasi bani, dar calitate de 15 ori mai buna. Edited January 27, 2013 by MrYonutz 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RubbY Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Mdeah, Dacia a scazut mult, mult sub minim, insa, in toate parcarile, pe toate strazile, oriunde te duci, e imposibil sa nu vezi cate o Dacie, fie ea 1300 sau Logan / Sandero, si toate rasele lor de Dacie. Cand ii aud, vezii doamne, mi-am luat Logan, e tipic . Ce tipic ma ? Ca, consuma 5-7 litrii ? Degeaba, nicio performanta nu are. Scaune, plastic, motor, caroserie proasta. Ma mir ca la loganu asta 2, au schimbat si ei casetofonu', si putin fata ce arata mai bine, ca spatele e groaznic. Mdeah, asteptam, poate pe viitor, o sa scoata si ei ceva mai revolutionat, cu klima, motor mai mare cu cai mai multi, alta interfata... sa speram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alpha287 Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Edit: @Alpha, te asigur ca daca Dacia ar scoate niste masini mai bune, care sa poata concura cu astea mai "bengoase" de la noi din tara, ar recapata teren. Dar asa? De ce sa cumperi Dacia? Doar ca e ieftina? Mai bine iti iei ceva din 2007, 2008 la mana a doua, cu aceeasi bani, dar calitate de 15 ori mai buna. Dacia este ieftina, are un consum bun (am un logan care consuma 4,9 L/100km). In privinta masinilor la mana a doua, nu ma pot pronunta asa bine. Eu de exemplu nu mi-as lua. Am mai multa incredere in cele luate de la reprezentanta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrYonutz Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Dacia este ieftina, are un consum bun (am un logan care consuma 4,9 L/100km). In privinta masinilor la mana a doua, nu ma pot pronunta asa bine. Eu de exemplu nu mi-as lua. Am mai multa incredere in cele luate de la reprezentanta. Da, am zis. Consuma putin si e ieftina, da' nu numai asta conteaza la o masina... Uita-te cata lumea din Romania isi ia masina la mana a doua. Crezi ca daca n-ar fi incredere, si-ar mai lua cineva? Daca te pricepi, gasesti ceva foarte bun si ieftin. Si daca nu te pricepi, iei pe unu' priceput cu tine. De exemplu, din simpla detalii poti sa-ti dai seama daca o masina a fost lovita sau nu. Cum ar fi daca are un stop fumuriu, si unu clar, s-ar putea sa fi fost lovita, si stopu' clar sa fie nou, dar nu e neaparat sigur. Poate i l-a spart careva si l-a schimbat. Oricum, e bine sa te uiti si pe sub ea, sa vezi sa nu fie sudata sau "carpita" pe undeva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
H A R R I S O N Posted January 27, 2013 Share Posted January 27, 2013 Cum să urâm Dacia, mașina românească care a revoluționat piața română. Sincer, Dacia mi se pare cea mai bună mașina, nu o avea Logan-ul stabilitate dar consumul e bun pentru o asemenea mașină. Imediat ce voi lua carnetul aceasta va fi prima mea mașină pe care voi învăța cum trebuie să conduc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmyyn Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Incet incet o sa dispara Dacia 1300 sau 1310 de pe sosele o sa vina cu alte modele dar pacat ca le fac foarte ingramadite pe la motor.Loganul 2 este o masina frumoasa cel putin asa o vad eu mi se pare o masina cat de cat eleganta este ceva mai diferit de celelalte modele anterioase au bagat si ei un GPS dar nu asta conteaza la o masina incepand dela siguranta pana la confort si lux si nu prea cred eu ca o sa reuseasca ei sa scoata o Dacie care sa contina:siguranta,confort si lux.Dar o sa traim si o sa vedem . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shobo Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Stiu filmu' asta de ceva vreme. Si nu inteleg de ce au fost asa uimiti si surprinsi de masina, e tot un plastic ieftin si prost. Nu inteleg de ce nu vor si astia de la Dacia sa progreseze. S-au laudat cu nou' Logan ca au bagat, ATENTIE, amortizor la capota :|. Deci pana acum era cu carlig, ca la 1310, si acum, au avut minunata inovatie sa bage amortizor :O. Inauntru are aceleasi guri de aer de 8-9 ani, de cand a iesit Loganu'... Defapt, nu, de cand a iesit Solenza , deci de vreo 12-13 ani, gurile alea oribile de aer inca sunt in masina. Si de plasticu' ala oribil si ieftin de pe bord, nici nu mai zic. E plina masina de plasticu' ala ieftin, cand te urci in ea te simti ca intr-un scaun ieftin de plastic, specific unei terase ieftine de la mare. De scaune numai zic. Ma mir ca au facut cat de cat scaune in spate si nu au lasat bancheta aia dintr-o bucata ca in 1310. Guvernu' zice ca vrea sa cumpere masini pentru parlamentari, dar vrea sa fie Dacia, ceea ce mi se pare normal. Daca nici noi nu ne cumparam masinile, e clar. Dar ce sa faci cu Loganu in coloana oficiala? Ce sa faci cu 1.6 de 90cp? Nu inteleg de ce nu vor sa scoata si ei un motor mai mare, un 1.8 de 150-160 cp, macar. Inteleg ca se merge pe consum, da' nu consuma enorm un 1.8. Nu inteleg de ce nu vor sa progreseze si ei, sa bage ceva mai frumos, mai scump in masina. Sa scoata o masina de 15-20k euro, da' sa fie buna. Ca doar au de unde sa ia si motoare, si sasiuri, si idei, si tehnologii, au la Renault atatea... Hai, sariti pe mine. Edit: @Alpha, te asigur ca daca Dacia ar scoate niste masini mai bune, care sa poata concura cu astea mai "bengoase" de la noi din tara, ar recapata teren. Dar asa? De ce sa cumperi Dacia? Doar ca e ieftina? Mai bine iti iei ceva din 2007, 2008 la mana a doua, cu aceeasi bani, dar calitate de 15 ori mai buna. Pai de ce sa puna 1.8 150 de cai pe 1500kg cand mai bine scot un nou motor de 0.9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmyyn Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Pai de ce sa puna 1.8 150 de cai pe 1500kg cand mai bine scot un nou motor de 0.9 Stai linistit ca sunt Bmw-uri 330 benzina . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shobo Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Stai linistit ca sunt Bmw-uri 330 benzina . Nu inteleg ce vrei sa zici. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kosmyyn Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Nu inteleg ce vrei sa zici. Tu ai spus cum sa puna pe o caroserie de 1500kg 150 cai.Si eu ti-am spus ca sunt Bmw-uri cu motor de 3000 pe o caroserie de 1500kg.Acuma ai inteles? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shobo Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 (edited) Tu ai spus cum sa puna pe o caroserie de 1500kg 150 cai.Si eu ti-am spus ca sunt Bmw-uri cu motor de 3000 pe o caroserie de 1500kg.Acuma ai inteles? Ai inteles gresit. Am spus ca in loc sa puna un motor de 1.8 150 de cai pe o caroserie de 1500kg au preferat sa puna un motor de 0.9.Acum ai inteles? Edited January 30, 2013 by Shobo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts