Jump to content

Dezolant: vânzările de maşini noi în Europa la jumătatea lui 2013


DOMOCA
 Share

Recommended Posts

Dezolant: vânzările de maşini noi în Europa la jumătatea lui 2013

 

 

  • Piaţa auto din ţările Uniunii Europene nu dă semne de redresare, ci ne arată o decădere continuă a vânzărilor de maşini noi pe fondul unei crize auto prelungite. Atât luna iunie, cât şi perioada primelor 6 luni din 2013 sunt exemple concludente.

 

vanzari-masini-front.jpg?width=610&height=343

  • În iunie, numărul total al maşinilor noi vândute în UE a depăşit cu puţin 1,1 milioane de exemplare, ceea ce înseamnă un regres de 5,6% faţă de luna iunie din 2012. De asemenea, vânzările de maşini noi din UE în perioada ianuarie-iunie 2013 au fost de 6,2 milioane de unităţi, în scădere cu 6,6% faţă de aceeaşi perioadă din 2012.

  • Din nou, doar Marea Britanie înregistrează o creştere serioasă a vânzărilor în luna iunie (+13,4% faţă de iunie 2012), în timp ce marile pieţe din Europa continentală sunt pe minus: Germania cu 4,7%, Italia cu 5,5% şi Franţa cu 8,4%. Practic, cele 1.134.042 de maşini noi vândute în iunie 2013 înseamnă cel mai scăzut nivel din 1996 încoace!

  • Iată mai jos vânzările de maşini noi în UE ale mărcilor auto cele mai cunoscute, în iunie 2013, respectiv în prima jumătate a lui 2013:

 

 

1. Volkswagen: 139.420 (-5,8%) // 775.802 (-7,4%)

2. Ford: 87.894 (+8,1%) // 465.922 (-9,6%)

3. Renault: 85.679 (-3,1%) // 404.116 (-10,4)

4. Opel/Vauxhall: 82.138 (-6,9%) // 426.895 (-6,7%)

5. Peugeot: 70.684 (-9,3%) // 383.501 (-11,3%)

6. Audi: 61.175 (-8,2%) // 349.534 (-3.5%)

7. Citroen: 60.847 (-12,5%) // 317.427 (-15,%)

8. BMW: 57.349 (-7,9%) // 314.365 (-3,0%)

9.Mercedes-Benz: 56.995 (+2,7%) // 308.627 (+3,5%)

10. Fiat: 53.382 (-5,5%) // 312.541 (-2,9%)

11. Skoda: 44.168 (-5,0%) // 239.982 (-5,9%)

12. Toyota: 42.373 (-3,9%) // 244.879 (-6,7%)

13. Nissan: 37.784 (-12,1%) // 219.137 (-5,2%)

14. Hyundai: 34.499 (-7,2%) // 215.585 (-2,9%)

15. KIA: 31.261 (-3,4%) // 171.047 (+1,2%)

16. Dacia: 28.363 (+17,0%) // 141.278 (+17,6%)

17. Seat: 26.830 (+12,2%) // 147.487 (+10,3%)

18. Volvo: 18.075 (-12,3%) // 102.567 (-10,9%)

19. Mini: 16.047 (-8,0%) // 76.355 (-6,0%)

21. Chevrolet: 14.365 (-23,9%) // 72.045 (-30,0%)

22. Honda: 13.448 (-10,9%) // 72.979 (+6,4%)

23. Mazda: 12.356 (+3,9%) // 67.598 (+3,2%)

24. Suzuki: 12.120 (-11,4%) // 71.915 (-11,3%)

25. Land Rover: 8.427 (+1,3%) // 57.502 (+10,2%)

26. Lancia/Chrysler: 6.355 (-33,0%) // 40.626 (-26,6%)

27. Smart: 5.797 (-11,1%) // 35.347 (-8,8%)

28. Alfa Romeo: 5.653 (-34,3%) // 34.954 (-33,1%)

29. Mitsubishi: 4.898 (-6,1%) // 33.319 (-14,4%)

30. Jaguar: 2.207 (+2,8%) // 14.273 (+15,5%)

31. Jeep: 1.712 (-25,7%) // 10.427 (-23,6%)

32. Lexus: 1.694 (-31,4%) // 9.834 (-33,3%)

 

 

 

  • După cum era de aşteptat, Volkswagen rămâne brandul cel mai bine vândut, însă nemţii resimt criza cu o scădere de peste şapte procente în prima jumătate a lui 2013. Şi Ford sau Opel sunt pe minus, dar Ford recuperează terenul nesperat în luna iunie, devansând astfel Opel.

  • Dintre francezi, cea mai mică scădere o are Renault, în timp ce Peugeot şi, mai ales, Citroen coboară încet şi sigur în Top 10. În schimb, urcă producătorii germani premium, Audi stând mai bine decât BMW la o diferenţă de câteva zeci de mii de unităţi (pe primele şase luni). Mercedes-Benz, însă, este pe plus, suflându-le bavarezilor în ceafă.

  • Fiat ocupă ultima poziţie din Top 10, având o scădere destul de mică, în timp ce Skoda rămâne suficient de departe, cu o scădere mai mare. La ultima poziţie din Top 10 aspiră şi Toyota, cel mai bine plasat producător japonez pe plan european, în timp ce Nissan se vede ameninţat de Hyundai.

  • Din nou, românii au de ce să fie mândri, deoarece Dacia e pe val, având cea mai bună creştere: peste 17% în primele 6 luni ale lui 2013. Brandul românesc se situează la o distanţă suficientă de urmăritorul Seat, de asemenea pe plus. Mai mult, Dacia are şanse ca până la finalul lui 2013 să devanseze şi KIA, o altă marcă având vânzări în creştere în prima jumătate a lui 2013, dar cu o evoluţie mult mai lentă.

  • Alte mărci pe plus sunt Honda şi Mazda, care recuperează încet după o perioadă de restrişte (efectele accidentului nuclear din Japonia asupra producţiei nu au trecut încă), în timp ce Land Rover şi Jaguar şi-au mai domolit creşterea, dar e bine că rămân pe plus, faţă de alţi producători cu o evoluţie pesimistă, cum ar fi Chevrolet, Suzuki sau Volvo.

 

 

 

 

Sursa:

ProMotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.