Jump to content

Cum trebuie sa arate o lansare de produs auto-moto ne arata Indian Motorcycles


Conner Q
 Share

Recommended Posts

Cum trebuie sa arate o lansare de produs auto-moto ne arata Indian Motorcycles

cum-trebuie-sa-arate-o-lansare-de-produs-auto-dec62161db308b2321-940-0-1-95-1.jpg

 

 

Indian Motorcycles este prima companie de motociclete din SUA. In 1953, firma a dat faliment si a fost preluata abia in 2011 de Polaris, care, 2 ani mai tarziu, a prezentat lumii intregi zilele acestea noua gama de motociclete Indian. E vorba de gama Chief, care a fost dezvaluita in cadrul unui eveniment extrem de nationalist, dar care demonstreaza cat de uniti sunt americanii si din care restul lumii ar trebui sa invete sa se mandreasca cu propriile produse.

Indian este motocicleta care s-a nascut cu mult inaintea principalului competitor, Harley Davidson. Mai precis, in 1901, compania numita pe atunci Hendee Manufacturing CO ii apartinandu-i lui M. Hendee. Acesta producea inca din 1987 biciclete care purtau nume precum Silver King sau Silver Queen, pe care insa le-a redenumit ulterior in American Indian, si foarte repede, dupa 1890, doar Indian, pentru a fi recunoscute si vandute mai usor.

In 1900, in companie a venit un nou actionar numit Carl Oscar Hedstrom. Amandoi patronii, fosti participanti la curse cu bicicleta si fabricanti de biciclete, au decis sa faca o motocicleta. Aceasta avea o putere de 1,75 cp, motor cu un singur cilindru si se fabrica in Springifield. In 1901 insa au fost construite doua prototipuri numite Indian Single, cu un cadru de tip diamant. Acestea au fost testate cu succes si incepand cu 1902, primele motociclete cu transmisie pe lant ieseau pe usa fabricii.

 

 

 

indian-chief-9d494161db360d5f91-940-0-1-95-1.jpg

indian-chief-5ec67161db3a8e30e5-229-172-2-95-1.jpgindian-chief-9391b161db3c80519b-229-172-2-95-1.jpgindian-chief-cc759161db398d557b-229-172-2-95-1.jpgindian-chief-2f53b161db3b0308db-229-172-2-95-1.jpg

 

 

In 1903, Oscar Hedstrom a realizat unul din primele recorduri mondiale de viteza cu o motocicleta, atingand cu un produs propriu viteza de 56 de mile pe ora, in jur de 90 km/h. In 1904, compania a lansat pe piata culoarea proprie de rosu inchis care urma sa devina semnatura Indian. In anii urmatori, succesul motocicletelor Indian avea sa fie demonstrat de o crestere anuala de la 500 de exemplare vandute, la 32.000 in 1913.

 

indian-chief-948f5161db34015fac-940-0-1-95-1.jpg

 

Mike Wolfe, de la HISTORY, a fost si el prezent la lansarea motocicletei Indian Chief

Un secol mai tarziu, iata ca se lanseaza pe piata noul Indian Chief. In 3 variante distincte:

 

 

1. Chief Classic, o motocicleta cu design clasic si tehnologie moderna, care are un pret de la 18.999 dolari.

2. Chief Vintage, care are multe accesorii vintage facute de mana, dar un design asemanator cu modelul Classic. Acesta costa de la 20.999 dolari.

3. Chieftain, varful de gama, cu tehnologie kyeless, parbriz electric, Bluetooth si multe alte inovatii, care costa de la 22.999 dolari.

 

 

indian-chief-7a318161db3e86f470-308-231-2-95-1.jpgindian-chief-bdb0a161dc7387d003-308-231-2-95-1.jpgindian-chief-67ed5161db338035ee-308-231-2-95-1.jpg

 

Aceasta revenire la viata a marcii Indian, dupa mai multe incercari nereusite de-a lungul secolului trecut, este posibila datorita achizitionarii in 2011 a marcii de catre Polaris, un urias in industria ATV-urilor. Bani investiti in design si dezvoltare, dar si in realizarea unui motor complet nou, de la 0. E vorba de Thunde Stroke 111, care are o capacitate de 1.8 litri care produce un cuplu de 161,6 Nm. Tipic americanilor, acestia ofera puterea motocicletelor de croaziera in cuplu, nu in cai putere. Motorul are o transmisie in 6 trepte.

 

Motocicletele sunt interesante si sigur vor avea clienti. Insa ce este mai interesant e lansarea noii game Chief. Americanii formeaza probabil cel mai unit si nationalist popor. Cuvinte precum "aceasta natiune mareata" sau "locuri de munca pentru americani muncitori", impreuna cu arborarea steagului la fata locului, dar si intonarea imnului national inainte de dezvaluirea motocicletelor ne face sa realizam ca marketingul acesta e extrem de eficient. Indian fiind o marca americana, pentru a avea succes, trebuie sa apeleze la unitatea si spiritul patriot al cetatenilor. Adica daca vrei sa contribui la dezvoltarea tarii tale, daca vrei sa oferi locuri de munca, daca vrei sa fii patriot, ia-ti un Indian.

Asemenea strategie nu exista decat la americani. Chit ca vorbim de mancare, masini sau motociclete. Unde ai mai vazut tu asa ceva? La lansarea noii Dacii Logan, se vorbeste franceza si peste tot vezi doar Group Renault. Chiar daca in fabrica de la Mioveni lucreaza romani, iar numele a luat nastere in Romania, propus de un roman, care reprezinta numele pamantului pe care traim in ziua de azi. Dar nu doar Dacia, asa fac si restul. Poate ca daca am reusi sa fim mai mandrii de propriile produse, de propria munca si inovatie, am traii intr-o lume mai buna.

 

 

 

Edited by CNR
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.