Jump to content

Nicky Hayden, fost campion mondial: "Când zaci pe asfalt, MotoGP-ul e periculos!"


DOMOCA
 Share

Recommended Posts

Nicky Hayden, fost campion mondial: "Când zaci pe asfalt, MotoGP-ul e periculos!"

 

 

h-508540251.jpg?width=815

The Kentucky Kid, una dintre figurile marcante ale MotoGP-ului ultimilor ani, campion mondial cu Honda în 2006. Nicky Hayden a ajuns la 32 de ani, cu zece ani de experienţă în motomondialul de viteză, dar se află într-o perioadă nefastă la Ducati, fără victorie şi cu doar trei podiumuri în patru sezoane jumătate. Cu scurt timp în urmă, Nicky a fost informat că Ducati nu va mai conta pe serviciile sale din sezonul următor, iar viitorul în MotoGP îi este pus sub semnul întrebării. Ne-am întâlnit cu Nicky Hayden la GP-ul de la Brno, în Cehia, şi l-am provocat la o discuţie, chiar dacă în linii mari, despre problemele pe care i le-a făcut, de-a lungul timpului, prototipul Ducati Desmosedici. „Eşti din România? Vă place MotoGP-ul acolo?”, a deschis americanul conversaţia purtată în centrul de ospitalitate Ducati.

Nicky, e greu pentru tine să rămâi sută la sută concentrat având în vedere faptul că nu vei mai pilota pentru echipa de uzină Ducati în sezonul viitor?

Nu neapărat. (un zâmbet din colţul gurii sugerând că într-o discuţie purtată în afara paddock-ului, răspunsul ar fi fost altul). Sunt profesionist, mai este aproape jumătate de sezon şi nu sunt chiar aşa distrat de la obiectiv. Nu am observat nimic schimbat nici la cei din echipă, nici la mecanicii mei, aşa că sunt nerăbdător şi pentru ceea ce a mai rămas din sezon.

 

Vorbeşti despre partea a doua a sezonului. Sunt circuite pe care crezi că ai putea să obţii ceva mai mult decât ai obţinut până acum? Poate un podium?

Păi... Misano este o cursă importantă pentru noi, pentru Ducati (circuitul de la Misano Adriatico este circuitul de „casă” al constructorului italian). Mai e şi Silverstone, de fapt la Silverstone şi la Phillip Island îmi place cel mai mult să pilotez. Şi la Valencia e un circuit bun pentru Ducati. Poate în condiţii speciale, poate cu ploaie, putem reuşi să obţinem încă un rezultat bun până când se va termina totul între mine şi Ducati.

 

„Ducati a mers din rău în mai rău!”

 

Crezi că prototipul Desmosedici necesită un anume tip de pilot? De ce crezi că în ultimii ani numai Casey Stoner a reuşit să câştige curse cu Ducati?

Da! (pare mulţumit de faptul că a primit această întrebare) Sigur că această motocicletă oferă un alt feeling pilotului decât în mod normal şi cu toate astea Casey a reuşit să câştige titlul mondial. (Trece repede la partea pe care voia să o sublinieze) Dar eu cred că el a avut atunci o motocicletă mai bună decât avem noi acum. În ultimii ani noi chiar am mers din rău în mai rău, am pierdut mult faţă de băieţii din top.

 

220px-Wiki_Nicky.jpg

 

Uitându-te înapoi, crezi că ai fi putut face ceva diferit pentru a aduce mai mult succes la Ducati?

Hmmm... (nu-i convine întrebarea) Pentru a aduce mai mult succes...pfff. Să ştii că am încercat din greu... (nu îşi găseşte cuvintele) Nu o să spun că nu se putea mai bine, însă am încercat aproape orice în ultimii ani... am avut multe motociclete, şasiuri diferite, aluminiu, carbon, ingineri diferiţi, am schimbat aproape tot ce se putea schimba.

 

Ce le poţi promite fanilor tăi legat de viitorul tău în motociclism?

Viitorul meu e nesigur acum. Dar am nişte discuţii interesante, încă negociez câteva detalii, însă constat cu surprindere că am mai multe variante decât credeam că o să am atunci când am aflat că nu voi mai fi la Ducati la anul. E adevărat, World Superbike e o variantă, însă e mai probabil să rămân în MotoGP, voi vedea în săptămânile următoare.

 

„Marquez, the hottest guy in MotoGP”

 

Nicky Hayden l-a remarcat pe Marc Marquez drept unul dintre piloţii cu viitor mare în motomondialul de viteză

 

La capitolul lucruri amuzante, spune-mi care este cea mai mare viteză de la care căzut de pe motocicletă.

De la care am căzut? Credeam că vrei să mă întrebi care este cea mai mare viteză pe care am atins-o, că nu m-a intrebat nimeni şi am un record. (râde)

 

Reformulez. Nicky, care e cea mai mare viteză cu care ai mers în MotoGP?

(mândru) Anul ăsta, într-un antrenament de la Barcelona, cred că am atins 214 mile pe oră (344 km/h), la ora aia era în topul vitezelor. Dar viteza de la care am căzut... nu ştiu, nu sunt sigur.

 

Au existat momente când, după un accident, te-ai gândit că acest sport este prea periculos pentru tine?

Nu neapărat. Bine, poate chiar atunci când zăceam întins pe asfalt mă gândeam <Doamne, chiar mă doare!> Stăteam şi făceam inventarul să văd dacă sunt întreg, dacă mai pot mişca toate părţile corpului, poate doar atunci un pic. Dar în general nu, ştiu că e periculos, asta am ales să fac.

 

Dacă ai putea alege acum doi piloţi care să concureze pentru echipa ta privată de MotoGP, care ar fi ei?

Aaa, eu aş fi primul, normal. (râde) Mi-ar plăcea să pilotez pentru propria mea echipă. Celălalt ar fi Marquez, he’s the youngest, hottest guy in MotoGP. (descriere care nu mai necesită traducere).

 

 

Sursă:

ProMotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.