Jump to content

Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW


Conner Q
 Share

Recommended Posts

Condusă în România: Jaguar F-Type. Factorul WOW

 

 

 

Jaguar revine în centrul atenţiei, aruncând sub lumina soarelui şi a reflectoarelor un nou roadster: Jaguar F-Type. O adevărată divă, destinată în primul rând divelor. În testul de faţă, versiunea ”de bază”, care demonstrează că Jaguar nu are de ce să fie complexat în faţa puternicilor rivali teutoni.

 

jaguar-f-type-test-0.jpg?width=610&height=343

 

Istoria auto nu ar fi evoluat aşa cum o ştim azi dacă prin anii '60 nu ar fi apărut magnificul Jaguar E-Type, considerat de foarte mulţi specialişti şi pasionaţi auto drept cea mai frumoasă maşină din lumea auto. Chiar şi azi, un E-Type reuşeşte să le provoace multora sentimente puternice, ba chiar pot spune că se face ”vinovat” pentru imaginea de masculinitate pe care mulţi o caută la un automobil.

Ei bine, un urmaş al lui E-Type ar fi normal să se numească F-Type, numai că a fost nevoie să aşteptăm o jumătate de secol ca să vedem aşa ceva pe stradă. Iar acum, se naşte o mare întrebare: este noul F-Type urmaşul de drept al lui E-Type?

 

 

jaguar-f-type-test-106.jpg?width=600&height=400

 

Prima încercare de a aduce în atenţia publicului numele F-Type s-a petrecut în 2000, când Jaguar a prezentat publicului un concept de roaster purist, care inducea destul de bine ideea de urmaş al lui E-Type, dar adaptat noului mileniu.

Pentru Jaguar, însă, a urmat o perioadă de degringoladă, până la urmă compania britanică trecând de sub controlul Ford sub cel al indienilor de la Tata Motors. Care, din fericire, au dat undă verde proiectului F-Type, care aterizează pe şosele la peste un deceniu distanţă de la prezentarea conceptului cu acelaşi nume.

 

 

jaguar-f-type-test-101.jpg?width=600&height=326

 

Şi, foarte important, într-o formă destul de apropiată de a conceptului, cu excepţia unor detalii exterioare, dar având şi un interior total schimbat. Iar rezultatul impresionează de la primul contact vizual, deoarece roadsterul Jaguar F-Type cam fură inima oricui, doar fanii înfocaţi ai originalului E-Type având motive de a vocifera la adresa influenţelor epocii facebook şi a necesităţilor aerodinamice.

Per ansamblu, F-Type are o capotă lungă, cu suficient subînţeles falic, un spate scurt şi arcuit, o siluetă rasată, cu linii şi delimitări volumice clare, precum şi destule detalii care subliniază spiritul premium-sportiv al roadsterului. Cumva, designerii au reuşit să-i confere maşinii un look extravagant, din care răzbate o anumită sălbăticie (doar e ”felină”), dar şi mult glamour.

 

 

jaguar-f-type-test-104.jpg?width=600&height=357

 

Practic, e o maşină gândită special pentru vedete (sau pentru cei care au impresia că sunt vedete) şi sunt sigur că va face furori atât la Hollywood, cât şi în partea cealaltă a lumii, la Bollywood... Interesant, chiar şi cu acoperişul textil ridicat, F-Type tot reuşeşte să-ţi sucească gâtul, deci e perfect şi pentru zonele mai mult ploioase.

 

Accesul în noul Jaguar F-Type presupune o mică... ”magie” - mă rog, e o chestie care într-o primă fază e chiar cool şi sigur le va atrage prietenilor: la apăsarea butonului de deblocare de pe telecomandă, mânerele portierelor ies din locaşurile lor, o idee foarte rară în lumea auto.

Şi care aproape că te pregăteşte pentru ceva inedit în habitaclu. Numai că, odată aşezat în scaunul şoferului, am realizat că nu e nimic surprinzător, cockpitul arătând modern şi suficient de luxos, dar fără factorul WOW al exteriorului. Doar ”mânerul” de pe consolă, gândit pentru pasager, mai rupe puţin din simetria designului.

 

 

jaguar-f-type-test-201.jpg?width=600&height=398

 

Principial, ergonomia generală mi se pare bine gândită, fiind foarte uşor să te obişnuieşti cu toate comenzile (merci, Mercedes-Benz, pentru comenzile scaunului electric, plasate pe portieră...). De asemenea, tapiţeria din piele omniprezentă, asociată cu inserţiile dintr-un plastic având o textură plăcută, te flatează, iar centrul de comandă din jurul manetei schimbătorului e foarte logic.

 

 

jaguar-f-type-test-206.jpg?width=500&height=750

 

Totuşi, la o privire mai atentă, câteva elemente şi butoane nu par la înălţime în privinţa plasticului din care sunt realizate. Iar volanul atrage atenţia cel mai mult, dar nu în mod pozitiv: deşi butucul central e rotund, sportiv, impresia generală e afectată de diametrul prea mare şi de îngrămădirea butoanelor pe el, ca într-un hatchback mult mai ieftin...

 

 

jaguar-f-type-test-204.jpg?width=500&height=589

 

În rest, scaunele sunt chiar generoase, iar forma lor promite o bună susţinere în viraje. M-a surprins spiritul practic, spaţiile de depozitare fiind mai multe şi chiar generoase pentru ce mă aşteptam de la un roadster de asemenea dimensiuni. Nici măcar portbagajul de doar 200 de litri nu e modic, fiind suficient pentru escapadele în doi.

 

 

jaguar-f-type-test-210.jpg?width=600&height=233

 

Şi încă o chestie ”magică”: în momentul când porneşti motorul, din partea superioară a consolei centrale se ridică încet gurile de ventilaţie, pe care de-abia acum am realizat că al meu cerebel le căuta oarecum nedumerit înainte de apăsarea butonului de start al propulsorului.

 

E interesant cum, în ciuda faptului că maşina e capabilă să-ţi confere doze serioase de adrenalină, sentimentul de siguranţă e şi el tot timpul resimţit. Pe lângă ”îngerii” electronici, aportul sistemului de frânare este şi el important, având discuri imense (de 18 inci pe faţă şi de 17 inci pe spate!) şi o rezistenţă chiar bună la oboseală în tempo ridicat pe viraje strânse.

Ca o concluzie, Jaguar F-Type demonstrează că poate fi o maşină foarte dinamică, nu doar pe hârtie - demarajul de 5,3 secunde pentru 0-100 km/h este foarte bun, fără discuţie, dar mai important este feelingul pe care le oferă maşina, în modul Dynamic devenind chiar năbădăioasă. Iar asta este exact ceea ce aşteptam de la un roadster Jaguar.

 

 

jaguar-f-type-test-404.jpg?width=600&height=333

jaguar-f-type-test-109.jpg?width=600&height=400

 

Apropo de pragmatism, că iar am ajuns la el, consumul e clar că nu i-a interesat prea mult pe britanici, singura concesie făcută vocilor ecologiste fiind sistemul de oprire/pornire automată a motorului, util pentru scăderea uşoară a consumului în regim urban. În rest, însă, cine scoate o medie de 10 litri/100 km cu motorul de 340 CP se poate considera econom, pentru că un consum mediu real este undeva în jurul a 12-13 litri/100 km.

În final, pot spune că noul Jaguar F-Type e un roadster reuşit şi probabil va fi considerat foarte reuşit în momentul în care vor fi rezolvate probleme precum conformaţia volanului sau raportul preţ/dotări. Până atunci, însă, e o divă capricioasă, care cred că va urma exemplul lui Range Rover Evoque: ochii văd, inima cere - iar, dacă bugetul chiar n-are treabă cu criza, ce mai contează diferenţa de preţ faţă de concurenţă?

 

 

 

 

 

Ce parere aveti despre acest F-TYPE? Atat pe partea de design, cat si pe cea de motorizari.

Edited by Crew
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.