Jump to content

Prima impresie: Audi S8 și A8 facelift


Alex Aka Show
 Share

Recommended Posts

În anul de grație 2013, anul în care Soarele se învârte după noua Clasă S de la Mercedes-Benz și toată lumea nu vorbește decât despre asta, Audi scoate la bătaie un A8 îmbunătățit, A8 care nu are nici o jenă sau reținere în a se arunca la gâtul Mercedesului.

prima-impresie-audi-s8-e-i-a8-facelift-4

A8 facelift aduce modificări minore designului exterior, caroseria păstrând în continuare o linie elegantă și fluidă. Singurele modificări notabile constau în contururile capotei motorului, a grilei radiatorului și a barei față, care sunt mai pronunțate și mai expresive. În contrapartidă, farurile sunt mai plate, atrăgând parcă și mai mult atenția asupra lor, și nu fără motiv: tehnologia Matrix LED dezvoltată de Audi este acum disponibilă, ca dotare opțională, pentru A8. Dar despre ce este vorba în acest Matrix LED vei afla puțin mai încolo, pentru că acum vorbim despre spate. Și aici au fost operate mici retușuri, începând cu lămpile LED și terminând cu ieșirile tobelor de eșapament, care sunt acum trapezoidale. Excepția de la regulă o constituie versiunea S8, care a primit patru ieșiri, ovale.

Și dacă tot am adus vorba de S8, atunci să-l și prezentăm. Primul lucru care ne atrage privirea sunt jantele uriașe, de 21 de inci (echipament opțional, roțile de serie fiind de 20 de inci). Urmează apoi partea inferioară a barei față, cu grilă fagure și proiector rotund. Emblema S8 este la locul ei pe grila radiatorului și la fel și cea V8T de pe aripa frontală. Din fericire, caroseria lui S8 va fi disponibilă doar în vesiune normală, nu și lungă - asta ne mai lipsea, un S8 de 5,27 metri.


Interiorul limuzinei Audi reprezintă o lucrare de artă în sine, cu fiecare cusătură și detaliu efectuate perfect. Noaptea, luminile LED interioare oferă posibilitatea reglării nuanței ambientale în trei tonuri diferite (Ivory, Polar și Ruby/Polar) precum și reglajul intensității în patru zone separate. Nouă pentru A8 este prezența HUD-ul (head-up display), care pare că plutește în fața parbrizului, la o distanță de 2,5 metri, într-o fereastră de 26x9 centimetri.


Lista echipamentelor de lux continuă cu scaunele cu 22 de reglaje, cu încălzire, răcire și cinci programe de masaj (prin intermediul a 10 perne pneumatice).

Despre calitatea materialelor dintr-un Audi nu mai este cazul să vorbim, știe toată lumea cât de fine și impecabile sunt, mai ales în cazul lui A8. În 2013 lucrurile au rămas neschimbate, singura modificare fiind procesul tehnic în care este tratată pielea: Audi a renunțat la solvenții chimici, folosind de acum înainte doar soluții cu bază vegetală. Mai bine pentru client, planetă și pentru toată lumea, mai puțin pentru vegetale.


Doar 231 de kilograme (241 pentru A8 L) cântărește cadrul ASF (Audi Space Frame), tehnologie dezvoltată de Audi încă de acum 20 de ani. Este cu 40% mai ușor decât oțelul și îmbină 13 feluri diferite de aluminiu. Singura excepție o constituie stâlpul central (B), care este din oțel. Cumva, din spatele volanului, simți că mașina este mai ușoară și mai agilă decât te aștepți de la o caroserie cu aceste dimensiuni. Desigur, s-ar putea să fie și un efect placebo, dar puțin probabil, mașina chiar este atletică.




Sub capotă, pot sălașlui diverse propulsoare, care mai de care mai atrăgător sau mai fioros:

3.0 TFSI (310 CP/440 Nm; + 20 CP față de versiunea anterioară)

4.0 TFSI (435 CP/600 Nm; + 15 CP față de versiunea anterioară)

3.0 TDI (258 CP/580 Nm; + 8 CP față de versiunea anterioară)

4.2 TDI (385 CP/850 Nm; + 34 CP față de versiunea anterioară)

W12 (500 CP/625 Nm; 6,3 litri)

S8 4.0 TFSI (520 CP/650 Nm + posibilitatea anulării a patru cilindri atunci când nu este nevoie de ei)


In ceeea ce privește dinamica, toate sunt foarte rapide în sprintul 0-100 km/h (valorile din paranteze sunt ale versiunilor L):


3.0 TFSI: 5,7 (5,9) secunde

4.0 TFSI: 4,5 (4,6) secunde

3.0 TDI: 5,9 (5,9) secunde

4.2 TDI: 4,7 (4,9) secunde

W12: 4,7 secunde - doar versiune L

S8 4.0 TFSI: 4,1 secunde


Audi S8 este diavolesc. Te lasă fără aer la accelerația 0-100 km/h (4,1 secunde), iar pentru a efectua depășiri extrem de rapide este o armă perfectă. Chiar și autostrăzile fără limită din Germania sunt prea mici pentru a-i putea dezlănțui potențialul maxim. Sunetul eșapamentului răzbate grav în habitaclu, cutia de viteze schimbă treptele fulgerător și astea se întâmplă fără niciun sacrificiu din partea confortului.

Puterea este disponibilă imediat, oricând și la orice viteză. Direcția transmite șoferului tot ce vrea să știe, dar fără a fi greoaie sau incomodă, în timp ce tracțiunea integrală adaugă un pic de liniște sufletească (dar și de performanță).


Indicatoarele de semnalizare sunt active și pe lângă indicația clasică intermitentă, ele se manifestă și într-o succesiune care arată direcția de deplasare a mașinii. Audi spune că sistemul este mai intuitiv pentru ceilalți participanți la trafic și că mărește astfel siguranța pe șosea. Noi zicem că este un moft, dar un moft care ne place.

Premiera absolută și marea inovație Audi o constituie sistemul de lumini Matrix LED, disponibil începând cu 2013 pe A8.

Farurile Matrix LED produc lumină puternică fără a-i deranja pe ceilalți participanți la trafic, prin împărțirea fazei lungi în 50 de subsegmente, acestea putând fi astfel stinse sau aprinse în funcție de comenzile computerului mașinii.

Când se optează pentru modul Automat, sistemul devine activ în zonele extraurbane și la viteze de peste 30 km/h.


În momentul în care radarul mașinii sesizează mașini în trafic, farurile Matrix opresc fasciculele corespunzătoare pozitiilor acestora, reușind astfel să creeze o pătură de lumină care parcă ocolește participanții la trafic, dar care este prezentă în zonele care au cu adevărat nevoie să fie luminate.


Matrix LED nu identifică doar luminile autovehiculelor ci și a celorlați participanți cu lumini, cum ar fi bicicliștii, alergătorii sau pietonii cu lanterne.

Sistemul este construit și funcționează fără a apela la pârghii sau motorașe, mărind astfel viteza și fiabilitatea în exploatare.


Verdict și preț:


Este greu de ales o motorizare favorită fără a simți că ai pierdut ceva din celelalte. Probabil că dacă citești TopGear și ai ajuns până aici cu lectura, cauți un motor care să-ți zburlească pielea la fiecare atingere a pedalei de accelerație. În acest caz, ai o singură soluție, adică S8-ul, adică o brută dresată să-ți fie supusă.

Cât despre Matrix LED, trebuie să recunoaștem că ne-am dat pălăria jos. De câteva ori.


Preț de pornire pentru Audi S8: 123.157 de euro




Edited by AlexShow
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.