Jump to content

Conceptul Ford Ka schimbă foaia: devine concurent pentru Sandero


Conner Q
 Share

Recommended Posts

Conceptul Ford Ka schimbă foaia: devine concurent pentru Sandero

 

 

Dacă până acum Ford Ka era o citadină life-style, iată că oficialii Ford prezintă la chinezi un concept cu acelaşi nume, dar cu o filosofie total diferită, prefigurând un model low-cost care se pare că vrea să concureze direct Sandero. Vorbim de un pariu cu şanse?

ford-ka-concept-001.jpg?width=610&height

 

Prima generaţie Ford Ka, apărută în 1996, era bazată pe platforma lui Fiesta şi surprindea prin raportul foarte bun între preţul mic şi stilul funky, cam ca şi Renault Twingo. Prin urmare, nu e de mirare că a avut o carieră îndelungată, fiind produsă până în 2008.

După care a fost înlocuită de o generaţie fresh, care, de data aceasta, prelua platforma tehnică a lui Fiat 500, dar miza pe un stil ceva mai serios.

Se pare că pentru viitorul Ford Ka oficialii companiei americane au decis să abordeze o altă temă: cea low-cost. Prin urmare, cu ocazia Salonului Auto de la Guangzhou, din China, Ford prezintă noul concept Ka, maşina de serie fiind clar că va arăta similar.

La revedere stil nonconformist, bun venit pragmatismului: noul Ford Ka va avea 5 uşi, un aspect sobru (partea frontală e o mixtură între Fiesta şi B-Max), iar platforma tehnică va proveni de la actuala Ford Fiesta, însă cu modificări menite a reduce costurile de fabricaţie.

 

ford-ka-concept-004.jpg?width=600&height

Dimensiunile conceptului Ka nu au fost deocamdată dezvăluite, dar nu e dificil de intuit că viitorul model de serie îşi propune să concureze segmentul lui Sandero. Totuşi, faţă de modelul autohton, gabaritul lui Ka va fi mai compact, pentru o mai bună manevrabilitate în trafic urban.

Principalele pieţe vizate de viitorul Ford Ka, începând cu finalul lui 2014, sunt Brazilia, India, China şi Rusia, nefiind exclus ca din 2015 să aterizeze şi în Europa, ca alternativă mai ieftină la Fiesta.

 

ford-ka-concept-006.jpg?width=600&height

Motorizările vor varia în funcţie de piaţa de desfacere. În principal, vor consta din două propulsoare pe benzină (1.0 EcoBoost şi 1.5 cu etanol), dar şi dintr-un diesel TDCI de 1,5 litri.

Rămâne de văzut dacă noul Ford Ka se va bucura de succesul scontat, dar, pe de altă parte, celor de la Renault-Dacia ar trebui să le fie clar că, în sfârşit, concurenţa a început să se mişte.

 

sursa: http://www.promotor.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.