Jump to content

Honda o apucă pe calea cea dreaptă. Și turbo


Alex Aka Show
 Share

Recommended Posts


Vești bune din Japonia - Honda pare să fie primul producător nipon care înțelege că nu poate supraviețui doar cu vânzările din propria țară și alte câteva ocazionale în restul lumii. De fapt, mai exact și mai corect spus, este primul producător japonez care arată că i-ar păsa vreun pic și de piața din Europa, așa că micșorează cilindreea motoarelor pe benzină și le trece prin tratamentul turbo.

honda-o-apucaf-pe-calea-cea-dreaptaf-e-i

După ce a fost prima marcă japoneză care a produs un motor diesel de 1,6 litri, astăzi, Honda a anunțat o nouă gamă de motoare turbo pe benzină cu capacități ce pornesc de la un litru (trei cilindri), continuă cu 1,5 și culminează apoteotic cu un 2.0 de 280 cai putere.


Honda nu a comunicat niciun fel de date tehnice suplimentare ale celorlalte două motoare, însă a spus că vor fi folosite la nivel global în funcție de modele și de specificul pieței (niște motoare mici pe benzină sună destul de european în urechile noastre).



Chiar dacă succesul motorului Ford 1.0 EcoBoost ne face foarte curioși în legătură cu performanțele celui mai mic dintre propulsoarele Honda, totuși, principala atracție o reprezintă unitatea cu capacitatea de două ori mai mare. Nu în ultimul rând pentru că pare să vină învelită într-un Civic Typer-R vopsit negru mat, cu etriere roșii și un eleron pe care o gimnastă ar putea executa un întreg exercițiu la bârnă. Detaliile legate de Civic Type-R sunt vagi, însă niponii spun că vor să-l facă cel mai rapid hot-hatch din segment, ceea ce înseamnă detronarea lui Megane RS pe Nurburgring (în prezent, timpul scos de Megane este de 8:07:97, în timp ce cel mai rapid timp al vreunui model Honda de serie este de 7:56:73 realizat de... NSX-R). Însă oricât de ambițios ar suna, știm cu toții că japonezii vorbesc serios pentru că eșecurile nu sunt... digerate foarte bine la ei.


Dacă, la fel ca noi, păstrezi o nostalgie pentru vremurile când mașinile rapide japoneze erau visul oricărui copil, înseamnă că vestea unui Type-R cu 280 CP și promisiunea unui comportament sportiv impecabil ți-au schimbat ziua iremediabil în mai bine. Iar cum din partea celor de la Subaru nu ne mai așteptăm la prea multe acum că am văzut cum arată WRX în realitate (conceptul a fost doar un foc de paie), toată presiunea atârnă de gâtul celor de la Honda. Ah, tocmai ne-a trecut prin cap imaginea unui nou model Mazda3 MPS..



Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.