Jump to content

Audi prezintă noul R18 e-tron quattro, gata pentru Le Mans


Alex Aka Show
 Share

Recommended Posts

Uite, în sfârșit, un Audi despre care nici cel mai mare troll al mărcii n-ar putea spune că l-a confundat cu vreun alt model din gamă. Sau, de fapt, să nu subestimăm trollii.... Dacă stai mai bine să te uiți, paaaarcăă ar aduce un pic cu A1 din față...



Lăsând gluma la o parte și, odată cu ea, și trollii, acesta este R18 e-tron quattro, vehiculul pe care Audi l-a pregătit pentru noul sezon în concordanță cu modificările aduse clasei LMP1. R18 e-tron quattro se folosește în continuare de un motor diesel - mai exact, un V6 TDI amplasat central - care angrenează roțile din spate, în timp ce puntea față este acționată de un sistem hibrid e-quattro.


„Noul Audi R18 e-tron quattro reprezintă o generație cu totul nouă pentru prototipurile Le Mans”, declară directorul Audi Motorsport, Dr.


Wolfgang Ulrich. „Principiile de la baza regulamentului LMP1 s-au schimbat complet. Ideea de bază este aceea de a obține timpi similari cu cei de până acum, însă folosind mai puțină energie. Să obținem mai mult din mai puțin, ceea ce este o gândire progresistă”.

audi-prezintaf-noul-r18-e-tron-quattro-g

R-18 e-tron quattro folosește un sistem de recuperare și stocare a energiei kinetice ERS-K, un alt sistem care se numește ERS-Heat și care transformă căldura degajată în energie și o turbosuflantă electrică montată pe motorul TDI. Toate aceste inovații au la bază nevoia ca mașina să funcționeze cu până la 30% mai puțin carburant decât până acum, deci și consumul trebuie redus în concordanță.


Restricțiile noului regulament nu se rezumă doar la componenta tehnică, ci și la aerodinamică, astfel că noul R18 trebuie să fie cu 20 de milimetri mai înalt decât predecesorul său și cu 100 mm mai îngust; totuși, există cineva care se bucură de aceste noi reglementări și aceia sunt piloții, pentru că pentru ei este prevăzut un cockpit ceva mai spațios. De asmenea, anvelopele sunt și ele mai înguste, lucru care ajută aerodinamica (nu și aderența, însă).

audi-r18-e-tron-quattro-hybrid-race-car-

Scopul declarat al echipei Audi pentru 2014 este acela de a reuși hat-trick-ul în FIA World Endurance Championship (Campionatul Mondial de Anduranță) și să repete succesul în cadrul cursei de 24 de ore de la Le Mans. Prima cursă în care-l vom vedea la treabă va avea loc pe 6 aprilie, la Silverstone.



Edited by AlexShow
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.