Jump to content

Test drive noul Mercedes-Benz S-Class


South Mathiew
 Share

Recommended Posts

Mercedes-Benz S-Class


Am testat în România a şasea generaţie Mercedes-Benz S-Class, care marchează 40 de ani de existenţă a modelului pe care oficialii din Stuttgart îl descriu drept „cel mai bun automobil din lume”. În rândurile de mai jos aflaţi cum am pus la încercare această afirmaţie.


test-mercedes-benz-s-class-front.jpg?wid


Design exterior:


După o suită de teasere foto-video care au împânzit mediul online şi o prezenţă distinsă la Salonul Auto de la Frankfurt 2013, noul Mercedes-Benz S-Class (W222 după denumirea internă) e gata să intre în competiţia din clasa premium, unde mai evoluează europenele Audi A8, BMW Seria 7 şi Jaguar XJ, dar şi japonezul Lexus LS. Fiecare cu atuurile şi slăbiciunile sale, însă prezentul test îi este dedicat exclusiv noului S-Class.


test-mercedes-benz-s-class-02.jpg?width=


Situat printre limuzinele zonei premium cu aspect sobru, noul S-Class îşi păstrează forma uşor de recunoscut, designerii alegând în continuare ca look-ul maşinii să nu se îndepărteze prea mult de valorile mărcii.

Este pentru prima dată în istoria modelului S-Class când dezvoltarea caroseriei s-a făcut pornind de la versiunea cu ampatament lung, din care a fost derivată cea standard, iar acest lucru se observă vizual, dată fiind lungimea ampatamentului, cotată la 3.165 mm.

Dacă liniile blânde şi suprafeţele fluide ale caroseriei de care dispune noul S-Class merg pe principiul „less is more” şi continuă să te atragă fără să iasă în evidenţă prin artificii ţipătoare, lucrurile se schimbă în partea din faţă. Acolo, grila frontală supradimensionată şi emblema de pe capotă favorizează un aer semeţ, în vreme ce blocurile optice adaugă un vârf de cuţit de agresivitate.


test-mercedes-benz-s-class-12.jpg?width=


Faţă de precedesorul său, noul S-Class se laudă cu un coeficient aerodinamic Cd de 0,24, pesemne că mâinile care i-au desenat şi modelat caroseria au fost controlate de o minte care nu a uitat de coeficientul aerodinamic Cd de 0,22 imprimat caroseriei lui Mercedes-Benz CLA.

Conceptul-cheie rămâne însă eleganţa, iar dacă ar fi să-i găsesc un echivalent printre instrumentele muzicale, noul S-Class ar fi fără îndoială un pian Steinway, care în loc de corzi, claviatură şi placă de rezonanţă a primit circuite integrate, camere video, senzori şi LED-uri. Dar despre asta urmează să vă vorbesc la momentul potrivit.


test-mercedes-benz-s-class-13.jpg?width=


Design interior:


Dacă în pagina anterioară vă spuneam că noul S-Class şi-ar putea găsi corespondentul muzical într-un pian, raportat la imaginea creată de-a lungul istoriei, interiorul ar putea fi proiecţia în mediul auto a unui conac regal, decorat interior într-un stil Feng Shui luxos şi elegant. Dacă nu exista aşa ceva, tocmai a fost inventat.


test-mercedes-benz-s-class-37.jpg?width=


Să începem cu începutul, adică fix cu locurile din spate, pentru că acolo ar fi cel mai indicat loc pentru un client de S-Class. Din poziţia aşezat pe unul dintre cele două scaune individuale, câmpul vizual cuprinde o adevărată panoramă, care începe în habitaclu şi se continuă la exterior. Chiar dacă nu ai un volan în faţă, senzaţia predominantă este cea de control, combinat cu confort suprem. Scaunele individuale Luxury multicontur - acţionate electric, ventilate şi încălzite - tratează spatele impecabil şi dau impresia că cel care le-a proiectat a realizat cu succes un hibrid între un fotoliu, un tron şi un pat. Totodată, acestea deschid lista de opţionale, la fel ca multe dintre cele ce urmează.


Răsfăţul suprem îl reprezintă tetierele care îţi sprijină delicat capul şi te fac să te întrebi cu ce sunt umplute de sunt atât de moi. Pentru că locul destinat pasagerilor din spate este efectiv boieresc, nu contează că eşti Messi sau LeBron James, problema spaţiului pentru cap şi picioare nu te va încurca niciodată. Altfel spus, dacă eşti Jay-Z, cele „99 problems” se transformă în „98 problems”.

Pentru cei extrem de comozi, poziţionarea comenzilor pentru climatizare s-ar putea dovedi uşor neinspirată, pentru că solicită o aplecare mai pronunţată în faţă în cazul în care se doreşte acţionarea lor. Chiar şi aşa, mişcarea necesită doar câteva secunde şi nu ştirbeşte din confortul general.


test-mercedes-benz-s-class-43.jpg?width=


Chiar dacă dimensiunile habitaclului şi spaţiul interior poartă măsura XXL, vei fi încercat sporadic de un sentiment de intimitate, care te izolează parţial de ce se întâmplă în jurul tău. Odată mutat în partea din faţă, atmosfera şi materialele se menţin elegante şi de fineţe, îmbinate însă cu elementul tehnologie. Totul este minuţios asamblat şi ergonomic, aproape ca şi cum servitorii sunt cei care îţi întind volanul, cotiera şi restul comenzilor de pe uşi şi din zona consolei centrale. Mişcările prin care ajungi în poziţia de acţionare a oricărei comenzi sunt extrem de fireşti şi naturale, semn că la şcoala de design interior Mercedes-Benz anatomia corpului uman este curs obligatoriu, cu multe credite.


test-mercedes-benz-s-class-59.jpg?width=


Tratamentul pe care îl primeşti în faţă este asigurat de aceleaşi scaune Luxury ca şi în partea din spate, cărora li se adaugă cotiere încălzite şi şase funcţii de masaj, pe două intensităţi. Reglarea acestora se face electric şi este oferită memorarea a trei poziţii diferite. Ceva mai pronunţate faţă de partea din spate unde îşi fac loc doar pe interiorul portierelor, ornamentele din lemn lucios de nuc îmbracă volanul rafinat, consola centrală şi bordul, unde se îmbină cu pielea Nappa de înaltă calitate.

Poziţia la volan inspiră supremaţie, iar vizibilitatea este bună şi îţi oferă o perspectivă suficientă asupra extremităţilor maşinii, lucru esenţial când ai de manevrat o limuzină. În plus, senzorii şi camerele sistemului activ de asistenţă la parcare, cu funcţie PARKTRONIC, te ajută în caz că nu te descurci cu orientarea în spaţiu.


Rafinamentul stă în detalii, iar cei de la Mercedes-Benz ştiu asta. Astfel, designerii au avut mână liberă în ceea ce priveşte iluminarea interioară, iar soluţia adoptată este una de senzaţie. Pentru că mai devreme vorbeam de infuzia de tehnologie aplicată stilului elegant şi rafinat, aproximativ 300 de LED-uri asigură iluminarea habitaclului pe timp de noapte, în şapte culori diferite, moment în care ai senzaţia că deşi afară e întuneric, soarele nu a apus încă în habitaclu. Nu veţi găsi nici un bec convenţinal pe noul S-Class, pentru că iluminarea – fie că vorbim de faruri, stopuri sau interior – este realizată exclusiv prin tehnologie LED.


test-mercedes-benz-s-class-42.jpg?width=


O altă dovadă a mixului dintre rafinament şi tehnologie o reprezintă sistemul de climatizare THERMOTRONIC cu funcţia AIR-BALANCE, care foloseşte arome discrete, furnizate de rezerva amplasată în torpedo, şi un proces de ionizare pentru asigurarea unui flux continuu de aer împrospătat în habitaclu.

Auditiv, pasagerii noului S-Class sunt trataţi de sistemul de sonorizare Burmester, care bifează şi la capitolul estetic, graţie difuzoarelor elegante inserate în portiere. Insonorizarea este de nivel înalt şi nu oferă nicio şansă zgomotelor venite din exterior, cu excepţia deplasării la viteze de autostradă, când sunetul palid cauzat de curenţii de aer îţi reaminteşte discret să nu-ţi iei totuşi ochii de la limita legală de viteză.


test-mercedes-benz-s-class-46.jpg?width=


Noul S-Class beneficiază de un bord mai special, care de fapt nu prea mai e bord convenţional, ci unul în stil Steve Jobs. Practic, două ecrane TFT cu diagonala de 12,3 inci (30,7 centimetri) domină peisajul: cel destinat şoferului afişează digital instrumentele de bord, iar cel amplasat central este desemnat cu afişajul sistemului de infotainment. Grafica este impecabilă, un pic cam scrobită în cazul cadranelor de bord, însă navigarea prin meniul complex se face extrem de uşor şi intuitiv, şi nu necesită cunoştinţe de expert în S-Class.

În ceea ce priveşte spaţiile de depozitare, acestea sunt destul de încăpătoare în cazul buzunarelor interioare ale portierelor şi ceva mai generoase în cazul cotierei centrale faţă, cât şi spate. Mai mult, a şasea generaţie S-Class oferă un portbagaj cu volumul de 510 l, ce poate face faţă mai multor bagaje de dimensiuni medii.


test-mercedes-benz-s-class-66.jpg?width=


Tehnologie si tinuta de drum:


Modelul S-Class testat a venit în versiunea S350 L BlueTEC, echipat cu un propulsor diesel V6 de trei litri, ce dezvoltă o putere maximă de 258 CP şi un cuplu maxim de 620 Nm, livrat devreme, între 1.600 şi 2.400 rpm.

Propulsorul s-a dovedit a fi unul rafinat, extrem de silenţios pentru un diesel, până în dreptul zonei de 3.000 rpm, de unde începea să trimită subtil către habitaclu un sunet specific, dar surprinzător de plăcut. Cuplat cu transmisia automată 7G-TRONIC PLUS cu şapte rapoarte, acesta se dovedeşte abil în condiţiile în care sarcina sa este să urnească din loc şi să propulseze o limuzină cu greutatea de aproape două tone, mai exact 1.975 kg.


test-mercedes-benz-s-class-09.jpg?width=


Maşina nu va ţâşni ca din puşcă, pentru că această caracteristică a fost schimbată cu o plecare promptă de pe loc, însă extrem de lină şi echilibrată. Este clar faptul că din moment ce ţi-ai achiziţionat un S-Class, nu eşti genul care să se bucure ori de câte ori bărbia i se duce spre piept sau creştetul capului pleacă în direcţia cefei, chiar dacă ai la dispoziţie cuplul necesar pentru asta.

În plus, cutia de viteze jonglează delicat cu treptele, însă la o călcare bruscă şi energică a pedalei de acceleraţie, aceasta va avea un răspuns uşor smucit. Chiar şi aşa, maşina va face ce i se cere şi se va comporta exemplar fie că e vorba de o depăşire în viteză sau de o plecare mai rapidă de pe loc. Accelerarea este liniară, destul de subtilă cât să nu te afunde în scaun, dar cu toate acestea, ea există, este acolo, chiar dacă nu o simţi. Astfel, poţi ajunge uşor la viteze ilegale, de aceea este recomandat să mai arunci câte un ochi pe indicatorul de viteză, pentru că pur şi simplu poţi fi foarte uşor înşelat şi luat prin surprindere de felul în care accelerează maşina.


test-mercedes-benz-s-class-24.jpg?width=


În versiunea S350 BlueTEC, noul S-Class parcurge intervalul 0-100 km/h în 6,8 secunde şi atinge o viteză maximă de 250 km/h. Pentru aceste performanţe, Mercedes-Benz specifică un consum mediu teoretic de 5,6-6 l/100 km. În practică, lucrurile stau altfel, pentru că valoarea obţinută a fost de 8 l/100 km, în condiţiile de trafic urban şi extra-urban de pe drumurile noastre şi prin adoptarea unui stil normal de condus.


În cazul ţinutei de drum, cuvintele de ordine sunt confortul şi subtilitatea. Direcţia este precisă, asistată impecabil, în vreme ce suspensia AIRMATIC îşi face treaba în aşa fel încât maşina pare o fortăreaţă izolată de asfalt printr-un strat gros de nori. Deşi modelul de test nu beneficiază de sistemul MAGIC BODY CONTROL, suspensia absoarbe orice denivelare şi imperfecţiune întâmpinată pe şosea, iar şocurile se transformă într-o oscilare uşoară pe verticală, senzaţia resimţită în interior fiind una de plutire.


test-mercedes-benz-s-class-26.jpg?width=


Maşina se comportă bine pe viraje largi, luate în viteză, unde ruliul este discret, aproape inexistent. Acesta îşi face însă prezenţa dacă se încearcă negocierea mai sportivă a virajelor mai sus menţionate şi în cazul curbelor mai strânse, însă nu pentru asta a fost construit S-Class. Doritorii de senzaţii tari şi comportament sportiv au alte două variante la alegere, şi anume versiunile S63 şi S65 AMG.

Comportamentul suspensiei poate fi schimbat prin comutarea în modul Sport, aşa cum se poate face şi în cazul cutiei de viteze. Maşina se va lipi şi mai mult de şosea, acea oscilare pe verticală va fi atenuată, dar confortul se va menţine la aceiaşi parametri, pentru că per total, maşina nu va căpăta abilităţi de atlet. În plus, masa maşinii va pune umărul la generarea unei inerţii pe măsură, iar acesta este unul din motivele pentru care noul S-Class vine ticsit cu sisteme de siguranţă şi asistenţă la condus.


Printre acestea se remarcă sistemul Distronic Plus, acompaniat de asistentul activ pentru menţinerea benzii de rulare şi de asistenţa la frânare (BAS PLUS şi PRE-SAFE). Atunci când este activat, sistemul permite maşinii să păstreze singură distanţa faţă de automobilul din faţă, adaptând viteza şi încadrarea pe banda de mers. Cu toate acestea, sistemul nu este unul autonom şi, deşi nu presupune acţionarea volanului sau a pedalelor de către şofer, va avea grijă să-l atenţioneze pe conducătorul auto în legătură cu acest aspect.


test-mercedes-benz-s-class-64.jpg?width=


Dacă, de exemplu, pe banda de circulaţie este detectat un alt autovehicul, sistemul va frâna automat şi va adapta viteza pentru păstrarea unei distanţe de siguranţă. Şoferul poate interveni prin controlarea volanului şi schimbarea benzilor, caz în care computerul de bord va prelua iar controlul şi va accelera până la viteza setată, în cazul în care drumul în faţă este liber. Cu toate acestea, dată fiind lipsa marcajelor pe drumurile de la noi, este de preferat ca această opţiune să fie folosită doar pe porţiunile de autostradă.

Modelul de test venea echipat şi cu sistemul de asistenţă pentru vedere pe timp de noapte (Night View Assist PLUS), ce a primit o cameră cu senzori termali. Practic, dacă este activat, sistemul detectează şi alertează şoferul de prezenţa pietonilor sau a animalelor pe porţiunile întunecate de pe marginea drumului.


test-mercedes-benz-s-class-45.jpg?width=


Astfel, în special la rularea prin sate, dar şi pe drumuri inter-judeţene neiluminate, la detectarea unui pieton sau a unui animal, acesta va fi marcat într-un chenar roşu (asemănător ţintei unei arme dintr-un joc video) în timp ce camera va afişa imagini cu porţiunea respectivă de drum, în timp real, în spaţiul digital dintre vitezometru şi turometru. La o vizibilitate sporită în condiţii mai puţin prielnice contribuie din plin şi MAGIC VISION CONTROL, sistemul de ştergătoare care încălzeşte lichidul de parbriz şi îl dispersează pe suprafaţa vitrată fără stropire.


Pret, concluzii:


Preţurile pentru noul Mercedes-Benz S-Class pornesc de la 85.015 euro pentru versiunea S350 BlueTEC cu ampatament normal, respectiv 90.582 de euro pentru aceeaşi versiune de motorizare, dar cu ampatament lung.

Cel mai scump S-Class rămâne S500 4MATIC L, cu un preţ de pornire de 118.990 de euro, în vreme ce pentru mai sportivul S63 AMG clienţii vor trebui să scoată din cont cel puţin 161.584 de euro.

Preţul modelului testat este de 127.993 de euro, lucru datorat echipamentelor opţionale care în cazul unei limuzine precum S-Class pot dubla fără probleme valoarea maşinii. Printre cele mai scumpe opţionale amintesc pielea Nappa bej silk maro expresso (1.700 de euro), Night View Assist Plus (2.200 de euro) şi pachetul de asistenţă la conducere PLUS (2.250 de euro).


test-mercedes-benz-s-class-63.jpg?width=


În concluzie: este noul S-Class cu adevărat cea mai bună maşină din lume? Termenul lasă mult loc pentru subiectivitate, cert este însă că vârful de lance al Mercedes-Benz va dona tehnologiile noi de care dispune, în diferite doze, celorlalte modele din gamă. S-Class rămâne în continuare o maşină exclusivistă, destinată unei anumite pături sociale, şi cu un public-ţintă aparte, cel puţin teoretic.

Noul S-Class dă senzaţia că reuşeşte să fie cu doi paşi înaintea principalilor concurenţi şi se află cu un picior în zona limuzinelor de lux. Rămâne de văzut cum vor replica rivalii germani, britanici şi japonezi, însă singurii îndreptăţiţi să decidă dacă cea mai bună maşină din lume este S-Class sunt în continuare clienţii.


Fişa tehnică a modelului de test:


Mercedes-Bens S-Class S350 L BlueTEC

Motor - diesel, V6, 2.987 cmc

Putere maximă – 258 CP/3.600 rpm

Cuplu maxim – 620 Nm/1.600-2.400 rpm

Cutie de viteze – automată, 7G-TRONIC, cu şapte rapoarte

Accelerare 0-100 km/h – 6,8 secunde

Viteza maximă – 250 km/h

Volum portbagaj – 510 litri

Consum mixt teoretic – 5,6-6 l/100 km




Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.