Jump to content

Noul MotoGP: 1,2 milioane de euro pentru 0,3 secunde în spatele granzilor


blaze it
 Share

Recommended Posts

Noul MotoGP: 1,2 milioane de euro pentru 0,3 secunde în spatele granzilor


marquez-afp111111-mediafax-foto-kazuhiro


Circuitul Losail din Qatar va găzdui debutul sezonului 2014 în MotoGP, competiţie care se anunţă mai imprevizibilă ca oricând din cauza schimbărilor operate de Dorna, compania care deţine drepturile comerciale ale competiţiei. Pentru a elimina diferenţele între piloţii cu motociclete de uzină şi cei de la fosta clasă CRT, Dorna a introdus în 2014 clasa Open şi, de câteva zile, clasa Factory 2. Practic, echipele de uzină dezvoltă prototipuri de serie limitată, derivate din motocicletele folosite de piloţii de top, acestea urmând să fie vândute sau închiriate echipelor care nu au susţinerea directă Honda, Yamaha sau Ducati. Clasa Factory 2 a fost introdusă special pentru încadrarea celor de la Ducati, constructor care a renunţat să aibă echipă de uzină pentru a putea continua, pe parcursul sezonului, dezvoltarea motorului.


Honda Racing Corporation a fost singura uzină care nu s-a ascuns în ceea ce priveşte costurile modelului RCV1000R. Shuhei Nakamoto, şeful Repsol Honda, a anunţat un preţ de 1,2 milioane de euro pentru achiziţionarea prototipului de serie limitată, sumă la care se vor adăuga alţi 550.000 de euro plătiţi de doritori pentru un pachet de upgrade pentru sezonul 2015. Ce vor obţine echipele contra acestei sume? O motocicletă Honda care se anunţa doar cu 0,3 secunde mai lentă pe tur decât modelul pilotat de Marquez şi Pedrosa. În plus, cumpărătorii vor avea parte de avantajele clasei Open, adică 24 de litri de benzină (cu 3 în plus faţă de echipele de uzină) şi, mai important, vor avea la dispoziţie 12 motoare pe parcursul sezonului (faţă de numai 5 pentru echipele de uzină).


Performanţa reală este cu 1,5 secunde mai slabă

În ciuda promisiunilor Honda, rezultatele de pe circuit în testele iernii arată altceva. Nicky Hayden de la Drive M7 Aspar a fost cel mai rapid pilot de pe modelul RCV1000R la Sepang, însă timpul său, 2:01.514 minute, a fost cu 1,981 secunde mai slab decât al celui mai rapid pilot, Marc Marquez de la Repsol Honda. Practic, o diferenţă de 1,5 secunde peste cea „anunţată“ de Honda în momentul în care a conceput modelul RCV1000R pentru vânzare. Americanul proaspăt ajuns la Aspar după mulţi ani de încercări nereuşite la Ducati şi-a făcut publică nemulţumirea. „ Nu mă aşteptam să fie atât de dificil. Am progresat la capitolul frânare şi intrarea în viraje, însă e deprimant atunci când încerc să mă ţin după ceilalţi şi îmi dau seama că îmi e imposibil din cauza lipsei de putere“, a spus Hayden, cel pe care clasamentul final al testelor de la Sepang l-a surprins cu abia al 13-lea timp de pe grilă.

moto-gp-mare-surpriza-marc-marquez-este-

Yamaha închiriază cu 800.000 de euro motociclete mult mai rapide

Replica iernii în MotoGP a venit de la acelaşi Shuhei Nakamoto, şef al Repsol Honda, atunci când a fost chestionat de către media cu privire la rezultatele mai bune obţinute de prototipul de serie limitată distribuit de Yamaha. „Nu ştiu detaliile, însă se pare că Yamaha furnizează la clasa Open motocicleta prototip cu care Lorenzo şi Rossi au concurat în sezonul 2013“, a spus Nakamoto, iar rezultatele din teste par să îi confirme bănuielile. Yamaha a anunţat că nu va vinde, ci va închiria cu 800.000 de euro pe sezon motocicleta, iar NGM Forward Racing este echipa care a beneficiat cel mai mult pe seama aceste strategii. Spaniolul Aleix Espargaro a uimit în testele de la Sepang acolo unde a obţinut un timp-reper de 1:59.998, cu 0,465 secunde mai slab decât liderul Marc Marquez. Chiar şi aşa, Espargaro l-a depăşit, de exemplu, pe Dani Pedrosa, pilot de uzină Repsol Honda. În aceste condiţii, sezonul 2014 se anunţă interesat atât în ceea ce priveşte lupta pentru titlul mondial, cât şi la capitolul „bătălia de la Open“, acolo unde Nicky Hayden şi Aleix Espargaro par să fie cap de afiş pentru Honda, respectiv Yamaha. O situaţie specială va avea Ducati, echipă pentru care Dorna a înfiinţat clasa Factory 2, însă este de aşteptat ca italienii să se concentreze în acest sezon pe dezvoltarea motocicletei.

marquez11-1024x576.jpg



Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.