Jump to content

Alonso şi Hamilton, cel mai bine plătiţi piloţi din lume


blaze it
 Share

Recommended Posts

Alonso şi Hamilton, cel mai bine plătiţi piloţi din lume. În top 10 a reuşit să îşi facă loc şi o femeie

hamilton-alonso.jpg?width=815

Încă din anii 1950, piloţii de curse au fost văzuţi ca adevăraţi eroi. Riscurile asumate i-au transformat pe aceştia în idoli ai tribunelor, atât în Europa, cât şi în Statele Unite ale Americii. Acest lucru s-a transpus din punct de vedere financiar în salarii mari plătite de către echipe, cât şi în contracte de publicitate importante plătite de sponsorii care doreau să îşi asocieze imaginea cu oamenii care îşi riscau viaţa ori de câte ori se aşezau la bordul maşinii pe care o conduceau. Timpul a trecut, iar Formula 1 şi NASCAR s-au metamorfozat din sporturi în afaceri profitabile. Evident, şi principalii actori ai celor două circuite, piloţii, au avut de câştigat. Staruri precum Fernando Alonso sau Lewis Hamilton se numără, în acest moment, printre cel mai bine plătiţi sportivi din lume.

ALONSO ŞI HAMILTON, CEl MAI BINE PLĂTIŢI DIN FORMULA 1

N
u e de mirare că doi piloţi din Formula 1 sunt pe primul loc în topul celor mai bine plătiţi piloţi din lume, având în vedere popularitatea Marelui Circ pe Glob şi faptul că cei doi concurează pentru două dintre cele mai bune echipe din circuit. Spaniolul de la Ferrari şi britanicul de la Mercedes câştigă anual, potrivit Forbes, 30, respectiv 27,5 milioane de dolari.

Grosul încasărilor vine din salarii (28 de milioane, respectiv 26 de milioane), în timp ce contractele de sponsorizare acoperă restul până la 30 de milioane şi 27,5 milioane. Totuşi, este de aşteptat ca încasările lui Hamilton în 2015 să crească, având în vedere că plecarea sa de la McLaren la Mercedes la începutul lui 2013 îi va oferi şanse sporite să îşi găsească contracte de publicitate, cunoscută fiind politica celor de la McLaren, care păstrează încasările din drepturile de imagine ale piloţilor. Totodată, Hamilton este şi principalul favorit la titlu în acest sezon, astfel că sponsorii ar putea deveni tot mai interesaţi de contracte cu pilotul britanic, deja campion mondial în 2008. Surprinzător, Sebastian Vettel, campionul mondial al ultimelor patru sezoane, este abia pe locul 6 în acest top, cu doar 18 milioane de dolari primiţi pe an.


NASCAR, O AFACERE PROFITABILĂ PENTRU PILOŢI

D
in primii 10 cel mai bine plătiţi piloţi din lume, patru vin din Formula 1, iar ceilalţi 6 vin din NASCAR, campionatul de maşini stock din Statele Unite. Dacă în Marele Circ, grosul încasărilor piloţilor vine din contractul semnat cu echipa, modelul de business din NASCAR e total diferit. Astfel, cel mai bine plătit pilot din campionatul american, Dale Earnhardt Jr., are un salariu de 14,6 milioane de dolari, însă încasările sale ajung la 25,6 milioane, după ce primeşte 11 milioane din sponsorizări din partea constructorului de maşini Chevrolet, a fast-food-ului Goody’s, a băncii Nationwide sau a producătorului de încălţăminte Wrangler. Interesant este că, deşi cea mai bună clasare a sa într-un sezon a fost pe poziţia a treia, în 2003, Earnhardt a rămas cel mai popular pilot din NASCAR în ultimii 13 ani. Pe locul 9 în clasamentul întocmit de Forbes se află Danica Patrick, singurul pilot de sex feminin. Patrick (31 de ani), locul 27 la finalul sezonului trecut în NASCAR, are venituri de 15 milioane de dolari pe an, dintre care 9 vin ca urmare a contractelor de sponsorizare încheiate cu Coca-Cola, a lanţului de fast-food-uri Shamrock Foods sau a companiei de webhosting GoDaddy. Patrick nu are nicio victorie, dar a reuşit un pole-position în 2013 pentru celebra cursă de 500 de mile de la Daytona. Evident, succesul ei din punct de vedere al marketingului a atras şi critici, pilotul Kyle Petty spunând anul trecut despre Patrick că nu este un pilot, ci o maşină de marketing.

ALONSO ÎŞI FACE ECHIPĂ DE CICLISM

C
um îşi cheltuiesc însă piloţii averile? Un exemplu vine chiar din partea lui Fernando Alonso, care a anunţat că din 2015 îşi va înfiinţa propria echipă de ciclism. Potrivit „Gazzetta dello Sport“, pilotul spaniol va finanţa bugetul echipei cu până la 5 milioane de euro pe an, restul de 15-20 de milioane urmând să fie asiguraţi de o companie apropiată de pilotul echipei Ferrari. Site-ul „cyclingnews.com“ a scris deja că Alonso l-a mandatat pe Paolo Bettini, fost mare ciclist, să discute cu cei mai importanţi rutieri din pluton, existând deja negocieri cu Peter Sagan (care cere un salariu de 4 milioane de euro pe an), dar şi cu Alberto Contador, dublu câştigător de Tur al Franţei.

În MotoGP, cel mai mare salariu îl ia locul patru
12 milioane de euro pe sezon primeşte Valentino Rossi de la Yamaha. La 35 de ani, septuplul campion mondial la clasa regină câştigă de patru ori mai mult decât Marc Marquez, actualul deţinător al trofeului
cei-mai-buni-piloti-de-f1-au-castigat-11

MotoGP-ul, competiţia de top în materie de motociclism viteză la nivel mondial, se poate dovedi un real succes financiar pentru piloţii care ajung în vârf. Dacă pentru a intra în competiţie piloţii au nevoie fie de fonduri proprii, fie de suportul unui sponsor important, totul se tranformă în momentul în care se semnează contracte cu echipele importante, echipele de uzină. Aşa se explică şi faptul că, în acest moment, doar 12 dintre cei 23 de piloţi de la MotoGP sunt plătiţi de echipele pentru care concurează. Valentino Rossi este, la 35 de ani, cel mai bine plătit pilot din competiţie. Italianul câştigă, doar din salariul de la Yamaha, 12 milioane de euro pe sezon, potrivit Forbes.


Rossi este plătit de Yamaha Indonezia

„Il Dottore“ îşi datorează salariul celor de la Yamaha Indonezia, filială care a vândut în 2013 tot atâtea unităţi de motociclete câte a vândut constructorul japonez în restul lumii. Indonezienii s-au angajat să îi asigure salariul lui Rossi ca urmare a popularităţii de care se bucură italianul în interiorul ţării. Al doilea cel mai bine plătit pilot este Jorge Lorenzo, colegul lui Rossi de la Yamaha şi dublu campion mondial. Spaniolul primeşte 7 milioane de euro pe an din salariu şi îi depăşeşte la acest capitol pe piloţii Repsol Honda. Actualul campion mondial, Marc Marquez, şi Dani Pedrosa au acelaşi salariu, de 4 milioane de euro, însă primul va beneficia de o creştere importantă la finalul lui 2014, atunci când îi expiră actuala înţelegere. Cei mai mari constructori moto, Honda şi Yamaha, oferă şi cele mai mari salarii. Doar Ducati îşi mai poate permite salarii de şapte cifre (Crutchlow – 1,5 milioane euro, Dovizioso – 1 milion euro). Altfel, LCR Honda îl plăteşte cu 0,9 milioane de euro pe Stefan Bradl, Gresini Honda le dă 0,7 milioane lui Bautista şi 0,4 milioane lui Scott Redding, iar Nicky Hayden continuă să profite de pe urma popularităţii şi încasează 0,9 milioane de euro de la Aspar.

 

Sursa: prosport.ro

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.