Jump to content

Primul impact: noul Volvo XC90


Lowley
 Share

Recommended Posts

Primul impact: noul Volvo XC90.

primul-impact-noul-volvo-xc90-51362.jpg

 

În Suedia lucrurile sunt altfel. Ca să evităm o întreagă polologhie despre cât de curat este aerul și cate de limpede apa, cât de drepți ca brazii sunt bărbații, și blonde că spicele sunt femeile, prefer să facem o simplă și relevantă comparație cu alt produs faimos al Suediei: IKEA. Elvețienii au Toblerone și Victorinox, suedezii au IKEA și Volvo. Ambele țări sunt faimoase pentru identitatea și personalitatea lor, personalitate care se reflectă în orice produs marcate Swiss Made sau Made în Sweden - doar că elvețienii nu fac mașini, așa că în luneta noastră rămâne doar Suedia.

La Volvo, lucrurile astea - adică individualitatea și afișarea personalității - sunt mai mult decât evidente, si asa au fost dintotdeauna.

Mașinile Volvo au fost mereu speciale, cu o identitate proprie, plasate între clase, între prețuri, între germani, italieni și japonezi. Designul scandinav este la fel de faimos ca cel latin, performanțele tehnice rivalizează cu cele ale germanilor, iar rezistența în timp dă dureri de cap niponilor.
După multe frământări și gânduri negre legate de situația financiară, Volvo navighează acum în ape calme, grație banilor cu miros de China livrați de Geely - noii proprietari. Din fericire, chinezii nu s-au băgat decât cu bani (11 miliarde de dolari), nu și cu idei, păstrând filozofia suedeză de a construi mașini, lăsându-le blonzilor mână liberă și încurajându-i să dea tot ce au ei mai bun. Și exact asta au și făcut.

Noul XC90 reprezintă renașterea unei mărci de care lumea are nevoie, un strop de ”altfel” într-un ocean de automobile făcute fie pentru imagine, fie pentru viteză, fie pentru bugete restrânse. Noul XC90 este si primul Volvo construit pe o platformă și cu piese 100% Volvo, fără importuri sau colaborări cu alte mărci, iar la nașterea lui au venit trei ursitoare care i-au dat funcționalitate, siguranță și darul de a face utilizatorii să se simtă speciali. Practic, totul a fost reinventat, lucru care va fi mult mai vizibil în următorii patru ani, perioadă în care întregul portofoliu de produse Volvo va fi înlocuit.

Despre design, pot fi spuse multe, dar părerile subiective nu fac decât să vulgarizeze câteodată, așa că mai bine lăsăm pozele să vorbească de la sine, în galeria foto atașată.

Tehnic însă, se poate tăia firul în patru. În primul rând, noul XC90 este cel mai sigur Volvo din toate timpurile, el fiind prima mișcare pe o tablă de joc în care Volvo dorește ca în 2020 să poată afirma că în mașinile lor nimeni nu și-a pierdut viața sau a fost rănit grav. Lista principalelor sisteme de siguranță este impresionantă și arată cam așa:

- premieră mondială: protecția pasagerilor în cazul accidentelor cu ieșire ”în decor”, care sunt responsabile pentru 50% din mortalitatea rutieră din SUA (centuri inteligente care țin ocupanții presați în scaun, atâta timp cât mașina se află încă în mișcare, scaune care absorb jocurile laterale, plus un set complet de avertizări la părăsirea accidentală a benzii, de monitorizare a oboselii șoferului precum și de dirijare a acestuia către cel mai apropiat loc de odihnă

- premieră mondială: frânare automată în intersecții, dacă la schimbarea direcției de mers este sesizată posibilitatea impactului cu un autovehicul de pe sensul opus

- pachetul City Safety: frânare automată înaintea impactului cu vehicule, bicicliști sau pietoni, atât ziua cât și noaptea

Un alt atu pentru XC90 îl reprezintă conectivitatea multimedia, unitatea din bord cu ecran tactil, asemănătoare unei tablete, înlocuind aproape toate butoanele și comutatoarele. Și când spune conectivitate, Volvo chiar livrează conectivitate, XC90 fiind capabil să se programeze singur la service, pentru efectuarea reviziilor periodice, asta pe lângă pachetul clasic de navigație, internet și telefonie.

Sunetul muzicii nu a sunat nicicând mai bine într-un Volvo, grație sistemului audio Bowers & Wilkins, cu 19 difuzoare (1.400 W) și un subwoofer integrat în caroserie, subwoofer care este răcit cu aer. Prin urmare, o singură melodie ascultată în habitaclul lui XC90 are darul de a te transforma într-un mare meloman care preferă drumurile lungi în favoarea celor scurte.

Sub capotă, motorizările au o singură filozofie: cilindree de 2 litri (1.969 cmc) și patru cilindri în linie, iar paleta completă arată cam așa:

T6: benzină, 320 CP
T5: benzină, 254 CP
D5: diesel, 225 CP
D4: diesel, 190 CP
T8: hibrid plug-în, electric- benzină, 400 CP și autonomie electrică de 40 de kilometri

Încheiem scurta relatare in urma prezentării statice cu cifrele care contează: prețurile în România pentru noul Volvo XC90 pornesc de la 51.962 euro, cu TVA inclus.

 

Sursa - http://www.topgear.ro/masini/primele-impresii/primul-impact-noul-volvo-xc90-7251.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.