Jump to content

Prima impresie: Nissan X-Trail 2014


Lowley
 Share

Recommended Posts

Prima impresie: Nissan X-Trail 2014.

prima-impresie-nissan-x-trail-2014-51278

 

Nimeni nu te va putea blama dacă ți se va mai întâmpla să mai confunzi, în trafic, noul X-Trail cu modelul Qashqai. Asemănările sunt evidente, X-Trail-ul fiind varianta trecută parcă pe la sala de forță, mai lungă și mai înaltă, a celuilalt model. Și exact asta a fost și intenția producătorului nipon, de a sacrifica designul vechi, mai brut, în detrimentul liniilor mai ascuțite, mai line, să înglobeze caracteristicile unui crossover modern și, cu ajutorul opțiunii celui de-al treilea rând de scaune să înlocuiască, astfel, și modelul Qashqai+2.
Evenimentul lansării X-Trail-ului în România ne-a permis testarea în mediul urban, pe autostradă, pe drumuri naționale, județene și chiar forestiere.
Direcția și cutia de viteze manuală cu șase trepte bine etajată au fost binevenite în oraș, iar pe autostradă nu i-am putut găsi cusur. Serpentinele și curbele montane au putut fi abordate dinamic fără probleme, înclinările laterale fiind destul de mici. Pe drumurile forestiere însă, X-Trail-ul zdruncină, dar garda la sol ridicată și cursele mari ale suspensiei mai salvează din experiența off-road atunci când se trece încet peste denivelări.

Există un singur tip de motorizare: un diesel de 1,6 de 130 CP, care este în regulă, un nici prea-prea, nici foarte-foarte - satisface dar nu excelează. Consumul este, într-adevăr, foarte bun, noi reușind un decent 6,3 l/100 km, cu mașina plină, pe drumuri de munte (în mare parte). Dacă vei avea trei sau patru pasageri cu bagaje, motorul va începe să se chinuie, dar în anul umător se anunță posibilitatea unei motorizări pe benzină, tot de 1,6 litri.
În materie de tehnologie, X-Trail-ul este primul model echipat cu ultima versiune a sistemului Nissan Connect de navigație și divertisment, care permite prin conectarea la un smartphone accesarea rețelelor de socializare și a aplicațiilor de divertisment sau călătorii. De asemenea, modelul conține elemente de siguranță oferite de sistemul Safety Shield (anticipare frânare de urgență, avertizare unghi mort sau avertizare încălcare bandă).
Trenul de rulare All Mode 4x4i permite tracțiunii, disponibilă în trei moduri –față, auto și lock -, să poată fi modificată de la un buton central. Modul „auto” presupune ca mașina să monitorizeze factorii accelerației, cuplului și vitezei pentru a anticipa aderența și să distribuie tracțiunea corespunzător către cele două punți, dar asta se întâmplă până la 80 de km/h. În modul „lock”, tracțiunea este integrală.
Prețurile noului model din gama Nissan pornesc de la 26.990 euro cu TVA inclus, pentru nivelul de intrare în gama Visia - 2WD transmisie manuală și motorizare 1.6 dCi 130CP, cu tehnologie Stop&Start.

 

Sursa - http://www.topgear.ro/masini/primele-impresii/prima-impresie-nissan-x-trail-7241.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.