Jump to content

Lotus Elise S - 50.000€


Lowley
 Share

Recommended Posts

Lotus Elise S

lotus-elise-s-photo.jpg

 

Să intri în mașină cu plafonul ridicat este un coșmar absolut, ce-ți va declanșa instant o spondiloză acută în cazul în care nu ești un gimnast mai scund de 1,60 m. Radioul este de toată jena, iar după nici 100 de kilometri de orice drum care aduce a autostradă vei avea nevoie de un masaj viguros și, eventual, o nouă coloană vertebrală. Este imposibil să vezi ceva afară și ai senzația că stai sub linia geamurilor laterale a oricăror limuzine din trafic, devenind astfel o țină sigură pentru orice moment de neatenție în trafic. Din fericire, este vopsit într-un oranj aprins, așa că mai ai o șansă să scapi întreg. Și cu toate astea, noul Lotus Elise S este absolut delicios. Genial. O mașină pe care ar trebui să o încerce măcar o dată orice pasionat într-ale condusului.


Direcția nu este asistată și se simte literalmente tactilă, suspensia (cu toate că mașina de test rula pe jante de 16” pe față și de 17” pe spate, încălțate cu anvelope cu talon îngust, iar suspensia era gestionată de amortizoarele Bilstein opționale) este mult mai îngăduitoare decât te-ai aștepta de la o mașină joasă și ușoară ca asta. Comenzile sunt exact cum ar trebui să fie – ambreajul, manuala în șase rapoarte, accelerația și frânele lucrează toate într-o armonie deplină pentru a-ți transmite impulsurile mai departe. Fără interferențe, fără timpi morți.


Găsește un drum secundar liber, iar chestia asta se va apropia de cea mai fidelă intrepretare a nirvanei automobilistice. Versiunea S se bazează pe un motor de 1,8 litri de la Toyota alimentat de un compresor mecanic Magnuson, ce înlocuiește deja defuncta variantă SC și îl transformă în cel mai eficient Elise din punct de vedere a puterii utilizabile. În mare, produce cam aceeleași cifre ca și versiunea precendentă (222 CP), dar câștigă la capitolul cuplu maxim, unde adună 250 Nm la 4.600 rot/min în locul celor 211 Nm livrați la 5.000 rot/min. La prima vedere nu pare cine știe ce progres, dar pe șosea – acolo unde contează mai mult – noul S este mult mai ușor de condus în forță. Nu, nu mai urlă până dincolo de 8.000 rot/min ca vechea mașină, lovindu-se de limitatorul de la 7.000 rot/min într-o turuială de mitralieră, dar se simte că se delectează din plin în acest proces.


În plus, nu se mai simte supraalimentat excesiv. Nu mai există acel țiuit pregnant, ci doar o vâjâit discret în admisie, iar puterea se face simțită într-o manieră foarte plăcută ce desăvârșește un condus rapid, dar totodată fluent. Poți provoca un S într-o supravirare, dar nu asta este ideea aici – aderența este enormă, curbele sunt tot mai strânse, fericirea este pur și simplu inevitabilă. Rămâne însă o singură problemă: la 44.500 €, este o alegere destul de scumpă pentru o a doua mașină. Poate că un Porsche Boxter/BMW Z4/Nissan 370Z oferă mai puține senzații tari, dar teoretic ar putea fi utilizată ca o mașină de zi cu zi fără toate aceste tendințe masochiste.


Cifre:

1.798 cmc, 4L, supraalimentat cu compresor mecanic RWD, 222 CP, 250 Nm, 7,5 l/100 km, 175 g CO2/km, 0-100 în 4,6 secunde, 234 km/h, 942 kg

 

Sursa - http://www.topgear.ro/masini/teste/elise/438

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.