Jump to content

iQ la sfarsit de toamna.


Lowley
 Share

Recommended Posts

iQ la sfarsit de toamna.

iq-la-sfarsit-de-toamna-9596.jpg

 

Toyota noastra iQ sta in fata portii infrigurata. Starea ei nu are nicio legatura cu vremea de afara, ci cu noua situatie din garajul – temporar sau nu – TopGear. Toate masinile o patesc in ultima vreme, si ea isi asteapta cuminte si resemnata randul. Fetele alaturi de care era obisnuita sa-si petreaca zilele, Megane-ul rosu si Alfa Romeo maroniu, sunt acum in service si nu se stie cand se vor intoarce.

Problema e alta. iQ-ul vine cu noua airbaguri, dintre care unul pe luneta – o premiera – deci siguranta nu e tocmai o problema pentru ocupantii ei. Pentru ea, insa... un eventual accident s-ar putea solda cu traume serioase. Asa ca ne-am gandit ca aflam mai multe despre iQ-ul nostru, sa ne cunoastem mai bine, dat fiind ca exista sanse sa nu mai petrecem mult timp impreuna.

Conceptul care a prefigurat lansarea iQ a aparut pentru prima data in 2007, la Salonul de la Frankfurt. Cei de la Toyota s-au miscat foarte repede, astfel ca dupa mai putin de un an au dezvaluit modelul gata pentru productie – atat de repede incat multa lume nici nu apucase sa afle prea multe despre concept. Asa se face ca, pana si acum, in 2010, daca iesi pe strada intr-un iQ ai sanse sa intorci mai multe capete decat intr-un BMW M3 sau... chiar si Focus RS. Iar daca te apuci sa executi o

intoarcere pe o straduta ingusta, lumea o sa inceapa sa se holbeze. De ce? Pentru ca, din cauza amplasarii speciale a transmisiei, unghiul de bracaj la iQ este incredibil, putand sa intoarca dintr-o singura miscare in cele mai stramte locuri. Nu e tocmai un argument pe care sa te bazezi atunci cand incerci sa vinzi cuiva masina, dar in mod sigur e ceva ce te face sa iubesti mai tare masina odata ce l-ai experimentat din postura de sofer.

Uitandu-te la masina din exterior, ai putea sa juri ca este un cub. De fapt, dimensiunule sunt destul de departe de asa ceva – 1.500 mm inaltime, 1.689 mm latime si 2.985 mm lungime (da, au tinut neaparat sa stea sub 3 metri in lungime). Avand o inaltime si o latime normale, locurile din fata sunt aproape la fel ca in orice alta masina. Scaunul pasagerului e impins putin mai in fata, pentru a face mai mult loc in spate. Totusi, este impins in fata, dar nu si in bord, gratie unei trasaturi a designului acestuia de care foarte multi oameni se tem: asimetria. Si, desigur, aici trebuie amintit si deja celebrul torpedou textil care se prinde cu capse. Si pe care poti sa-l pui in portbagaj atunci cand nu ai nevoie de el, pentru ca oricum altceva nu o sa intre acolo.

Ai vazut ca am reusit sa intram trei oameni in ea. Ba chiar si patru. Intrebarea este: cum se mai misca masina in conditiile astea? Raspunsul este: greu dar sigur. Motorul are un litru si doar 68 CP (la 6.000 rpm, o turatie la care nu o sa ajungi niciodata daca alegi cutia CVT) si (trebuia sa pastrez „doar-ul” pentru asta) 98 Nm la 4.800 rpm. Comparativ, motorul 1,33 suna de-a dreptul sportiv. 98 CP la aceeasi turatie si 123 Nm la 4.400 rpm, in conditiile in care masina cantareste 860 kilograme fara Popa, Lazarica si Mitrache in ea.

Cam asta ar fi pe scurt, esentialul despre iQ. In speranta ca acum simti ca stii mai multe despre ea, iti multumeste pentru atentie si spera sa va puteti reintalni si luna viitoare.

 

Sursa - http://www.topgear.ro/masini/garajul-topgear/iq-noiembrie-2388.html

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.