Jump to content

TEST în România cu noul Lexus NX. Crossover-san


Skipper
 Share

Recommended Posts

Noul Lexus NX este, în teorie, raspunsul dat de japonezi SUV-urilor compacte premium de origine germana care au acaparat serios piata auto în Europa, dar si tara noastra. ProMotor a testat noul Lexus NX 300h în România, iar în continuare va detaliez concluziile mele.

Pentru designul versiunii de serie Lexus NX, japonezii au muncit în prealabil, foarte putin. Tot ce au avut de facut a fost sa ia conceptul LF-NX prezentat oficial la Frankfurt 2013, sa-i slefuiasca pe alocuri aspectul de Zerg (fanii Starcraft vor întelege) si sa obtina astfel un produs finit mai mic decât Lexus RX, ale carui linii au tendinta sa supere peisajul dominat de formele germane care satureaza piata în segmentul SUV-urilor compacte premium: Mercedes-Benz GLA, BMW X1 sau Audi Q3.


rljepk.jpg


Despre designul exterior afisat de noul Lexus NX o sa spun doar atât: ai mai multe sanse sa-l observi în trafic decât sa prinzi acelasi semafor rosu, de doua ori la rând, în timpul orelor de vârf din Bucuresti. Lucru bun, care denota ca NX vine cu ceva nou, iar într-o nota strict personala, o sa completez ca SUV-ul compact arata bine. Diferit, dar bine, în sensul ca schimba foaia si propune altceva în materie de design. În fond putina diversificare n-a omorât pe nimeni. Mai departe, ramâne ca fiecare sa judece formele lui Lexus NX în functie de propriile gusturi.

Interior

Pentru ca Lexus NX se recomanda drept un SUV compact premium, interiorul trece la categoria indicatorilor importanti ai acestui aspect. L-ai vazut la exterior, ti-a trezit curiozitatea, si acum vrei sa afli cum stau lucrurile în habitaclu. Ei bine, Lexus pune accentul pe tehnologie împachetata într-un ambalaj demn de pretentii premium, usor amalgamat la început, dar cu care te obisnuiesti extrem de repede


33e4n7p.jpg


Spun asta pentru ca bordul este îmbracat în piele, la fel ca si volanul, iar finisajele sunt realizate atent si cu stil. În ciuda densitatii mari de comenzi si butoane (care îti vor fi usor familiare daca te-ai urcat recent într-o Toyota), totul este asezat ergonomic, la îndemâna soferului. Mi-a placut amplasarea corecta a ecranului în partea de sus a consolei centrale, prin care soferul interactioneaza cu sistemul de infotainment cu ajutorul unui touchpad amplasat în fata cotierei (similar ca si concept cu cel adoptat de Opel pentru Insignia facelift).


24v3zg3.jpg


Repet, NX vine cu ceva diferit, dar foarte practic - te poti juca pe touch pad foarte usor în timp ce te uiti scurt, fara sa iei prea mult ochii de la drum, pe display - si în acelasi timp elegant - îti poti sprijini podul palmei pe o pernita speciala atunci când folosesti touchpad-ul, un detaliu de finete si de preocupare pentru ergonomie din partea Lexus. Pe lânga acestea, Lexus mai ofera cam toate orice gadget ti-ai putea dori de la o masina: senzor pentru fortele G din timpul condusului, Wi-FI on board, functie de încarcare wireless pentru smartphone sau bancheta spate cu spatar reglabil.


2eftgmb.jpg


Scaunele (încalzite, ajustabile electric în 8 pozitii) sunt impecabile si au grija de spate chiar si la drumuri mai lungi. Profilul lor încurajeaza o pozitie comoda, usor încorsetata la volan, dar esti situat suficient de sus cât sa ai o vizibilitate buna si o oarecare vedere de ansamblu asupra zonelor periferice ale masinii. Exista însa situatii în care pe virajele mai strânse, montantul A te incomodeaza si îti taie din vizibilitate. În fine, trebuie mentionat ca modelul de este dotat cu echiparea de top si cu pachetul optional F-Sport, astfel ca e foarte probabil ca echiparile inferioare sa nu ofere aceleasi dotari si accente de calitate.


2mx4d2g.jpg


Insonorizarea este un punct tare pentru NX, chiar si în conditiile rularii pe autostrada, la viteze de peste 100 km/h, iar acest lucru se datoreaza în mare parte coeficientului de aerodinamicitate Cd = 0,33. Zgomotul e redus la tacere asa ca tu te poti concentra pe sunetele de calitate emise de sistemul audio care se aude excelent. În spate vei sta comod si te vei bucura de suficient spatiu pentru cap si picioare daca ai o înaltime de maxim 1.80, spatiile de depozitare din întreg habitaclul sunt gândite foarte practic iar portbagajul ofera un volum util de 475 litri (cu roata de rezerva).

Tinuta de drum

Modelul de test este un Lexus NX 300h F-Sport cu tractiune integrala, ceea ce presupune introducerea unui sistem hibrid care functioneaza astfel: vorbim despre un propulsor de 2,5 litri pe benzina ce livreaza 115 CP si 210 Nm care face echipa cu un ansablu format dintr-un motor-generator de 143 CP si un motor electric de 68 CP care actioneaza puntea spate atunci când rotile fata încep sa prezinte probleme cu mentinerea aderentei.


m97pzp.jpg


Întregul ansamblu livreaza o putere totala de 197 CP si ofera un regim de condus extrem de rafinat si discret. De gestionarea resurselor se ocupa o transmisie de tip CVT care simuleaza existenta a sapte trepte de viteza. În ciuda puterii care arata bine pe hârtie, performantele dinamice livrate de pachetul hibrid fac ca aspectul exterior agresiv sa disimuleze, de fapt, capacitatile SUV-ului compact.


2pto30k.jpg


De la început vreau sa mentionez ca în versiunea 300h, Lexus NX nu îti va satisface pofta de kick-down sau cea de demaraje în forta la semafor. Departe de asta, NX 300h se adreseaza celor care prefera un stil de condus linistit, bazat pe confort, fara escapade off-road, atât în oras cât si la drum lung.


fz4xhl.jpg


E drept, mi-ar fi placut mai multa energie în clipele în care am dus pedala pâna la podea mai ales ca undeva în sinea ta stii ca acei cai putere sunt acolo, înscrisi în fisa tehnica, dar nu se reflecta în ce primesti în realitate. Confrom Lexus, NX 300h accelereaza de la 0 la 100 km/h în 9,2 secunde si poate atinge o viteza maxima limitata la 180 km/h (din motive de eficienta si buna întretinere pe termen lung a sistemului hibrid), lucuri mai putin relevante pentru ce îsi propune NX 300h sa fie, dar pe care tinem sa le trecem în revista.


ixw3fn.jpg


În fine, daca îti poti stapâni puseurile de entuziasm o sa apreciezi tinuta buna de drum, menajata de ruliu chiar si pe portiuni virajate abordate ceva mai sportiv. Exista trei moduri de rulare - eco, sport si sport+ - iar în oras suspensia face o treaba buna si silentioasa în anularea obstacolelor specifice mediulul urban atunci când se selecteaza modul eco. Per total, manevrarea prin oras se face usor pentru ca directia te asculta destul de atent. În materie de consum, Lexus specifica o valoare mixta teoretica de 5,3 l/100 km. În cadrul testului, am obtinut valori care variau între 6,2 si 8,5 l/100 km, în conditiile în care am abordat un stil de condus normal, pe portiuni de drum judetean, national si autostrada.


Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.