Jump to content

Târgul de Turism al României: mii de oferte pentru Paşte, 1 Mai şi vacanţa de vară


AIM Shadow
 Share

Recommended Posts

Târgul de Turism al României: mii de oferte pentru Paşte, 1 Mai şi vacanţa de vară, reduceri de 50% şi staţiuni balneare mai atractive

646x404.jpg?1425989577

Cea de-a 33-a ediţie a Târgului de Turism al României se deschide joi, 12 martie, şi se va încheia, duminică, 15 martie, evenimentul fiind organizat în cadrul complexului Romexpo din Bucureşti. Biletul de intrare la târg va fi de trei ori mai ieftin faţă de ediţia anterioară, de numai 5 lei, iar hotelierii şi agenţiile de turism vor practica reduceri între 10% şi 50% la pachetele vândute pe perioada târgului.

Un număr de 260 de firme îşi vor expune ofertele pe o suprafaţă de peste 11.000 de metri pătraţi la cea de-a 33-a ediţie a Târgului de Turism al României, dintre acestea, o treime fiind din străinătate, reprezentând 14 ţări.

 

"Reducerile în cadrul târgului vor fi de 10-30%, iar în unele cazuri ajung şi la 50%. În premieră, la târg va avea loc şi Bursa de Turism, unde se vor întâlni reprezentanţi ai firmelor din domeniu, şi vor mai exista şi două saloane adiacente - un salon nautic şi unul de sport şi agrement", a afirmat Cătălin Trifu, directorul Romexpo. Programul de vizitare al târgului va fi de joi până sâmbătă de la 10:00 la 18:00, iar duminică de la 10:00 la 16:00. La târg sunt aşteptaţi la ediţia de primăvară a târgului aproxiamtiv 30.000 de vizitatori, faţă de 25.000 câţi a înregistrat ediţia anterioară a evenimentului.

 

Alin Burcea, prim-vicepreşedintele Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT) a declarat cu această ocazie că anul acesta nu vor mai fi scumpiri pe litoralul românesc“, cum s-a întâmplat în anii trecuţi, şi că o strategie eficientă de promovare a turismului românesc trebuie să ţină cont că „mai întâi se vinde ţara, apoi regiunea turistică şi apoi hotelul“. În acest sens, în cadrul acestei ediţii a Târgului de turism al României se va pune accent pe mai multe zone turistice din ţară, precum Alba, Maramureş, Neamţ. Sibiu, Oradea etc.

 

De asemenea, Alin Burcea a mai precizat că România trebuie să mizeze pe „ceea ce este unic sau înglobează unicitate“ pentru a atrage atenţia turiştilor străini, fie că este vorba despre mitul lui Dracula, satele transilvane sau Delta Dunării. „S-a şi văzut că Prinţul Charles a avut dreptate în ceea ce priveşte viaţa la ţară şi natura din România“, a exemplificat prim-vicepreşedintele ANAT.

 

Românii preferă vacanţele mai scurte şi mai dese

 

Burcea a precizat că cel mai nou trend în ceea ce priveşte turismul românesc este că românul nu-şi mai ia vacanţe lungi, de 2 săptămâni, şi că din cauza ritmului alert de viaţă, a job-ului solicitant, preferă 2-3 vacanţe mai scurte în decursul unui an, de 6-7 zile fiecare. „Vacanţa nu mai trebuie privită derizoriu, este tot mai mult o necesitate, pentru că aşa reuşim să ne reîncărcăm bateriile pentru a face faţă ritmului de zi cu zi. Un astfel de târg oferă şansa unei analize de vacanţă, unde ai nevoie de măcar două ore petrecute la târg ca să poţi să-ţi faci o imagine de ansamblu asupra ofertelor de pe piaţă, lucru greu de realizat cu informaţiile de pe internet“, a explicat acesta modul în care un târg de turism îi înlesneşte mult turistului alegerea celor mai bune oferte de vacanţă.

 

Deşi este încă o categorie de nişă, turismul de aventură va fi şi el inclus în ofertele agenţiilor de turism româneşti, în cadrul târgului, astfel de experienţe fiind din ce în ce mai căutate şi de români. O călătorie cu motocicleta în Nepal sau o croazieră pe Amazon reprezintă vacanţe destul de costisitoare, dar pentru care există persoane dispuse să plătească pentru a avea parte de aventura vieţii.

 

Hoteluri şi baze de tratament balnear de 4 şi de 5 stele

 

Inclusiv turismul balnear anunţă pentru acest an investiţii şi programe care vor fi prezentate turiştilor. Astfel, Rodica Pencea, secretar general al Organizaţiei Patronale a Turismului Balnear din România (OPTBR) a precizat că s-au făcut trei investiţii majore în turismul balnear care vor fi prezentate şi în cadrul târgului. Printre acestea se numără hotelul Lotus, care a fost transformat într-o unitate de 5 stele, de la numai 2 stele, graţie celor 14 bazine cu apă termală, o altă unitate hotelieră care a crescut de la 2 la 4 stele este Brădet, la Sovata, unde a fost extinsă partea de tratament şi zona de restaurant, dar noutăţi pentru turişti se anunţă şi la Călimăneşti-Căciulata, unde vor fi date în folosinţă din acest sezon şi alte bazine interioare şi exterioare cu apă termală.

 

Tot în zona turismului balnear vor fi introduse programe de tratament cu produse româneşti de renume, precum cele de la Gerovital şi Aslavital, recunoscute în întreaga lume pentru calitatea şi eficienţa lor. Nu în ultimul rând, România a fost cooptată împreună cu alte opt ţări în cadrul unui program european intitulat „Pe urmele romanilor“, iniţiativă care adună în acelaşi proiect de promovare ţări în cazul cărora există dovezi că apele termale erau utilizate încă de pe vremea romanilor.

 

Produsul turistic Bucureşti nu există

 

Dragoş Răducan, vicepreşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) a adus în discuţie la rândul său inexistenţa Bucureştiului ca destinaţie turistică, în acest scop fiind demarat un program de discuţii cu studenţii în turism pentru a transforma Capitala în destinaţie de weekend, prin identificarea unor circuite interesate pentru turiştii străini şi nu numai. „Circuitul totalitar-comunist este un circuit de impact mai ales pentru tinerii din alte ţări, dar şi circuitul evreiesc sau al Micului Paris“, a enumerat acesta câteva dintre posibille căi prin care se pot atrage turişti în Bucureşti la un preţ aproximativ de 200 de euro pentru un weekend.

 

Vicepreşedintele FPTR a readus în discuţia pierderea de milioane de euro înregistrată de turismul românesc, urmare a amânării emiterii voucherelor de vacanţă, în condiţiile în care legea voucherelor de vacanţă, intrată în vigoare la 1 ianuarie, nu se poate aplica. Faptul că nici după 1 ianuarie Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) nu a emis aceste vouchere a provocat un blocaj în piaţa de turism, tradus în pierderi de 50 de milioane de euro Răducan a arătat că în iunie anul trecut legea tichetelor de vacanţă a fost modificată, iar acestea au fost transformate în vouchere de vacanţă, care ar fi urmat să fie emise electronic de către ANT de la 1 iulie 2014. Din acel moment, a fost interzisă emiterea de tichete de vacanţă sau acordarea de prime, statul intenţionând să stimuleze acordarea de vouchere. Numai că atât interdicţia, cât şi emiterea de vouchere au fost amânate pentru 1 ianuarie 2015, când statul ar fi trebuit să permită ca atât firmele private, cât şi instituţiile publice, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale să acorde angajaţilor vouchere de vacanţă în valoare de maximum 6 salarii brute minime pe economie, cu care pot fi cumpărate pachete de servicii în unităţi de turism autorizate din ţară.

 

Autoritatea Naţională pentru Turism, arătată cu degetul

 

Autoritatea Naţională pentru Turism (ANT) a fost „trasă de urechi“ în cadrul conferinţei şi pentru că, deşi mai sunt două zile până la debutul Târgului de Turism al României, nu s-a plătit pentru rezervarea unui spaţiu sau stand în cadrul evenimentului, chiar dacă o rezervare timpurie ar însemna o reducere de 10% din banii contribuabililor. „Şi la Târgul de Turism de la Berlin, unde Germania şi-a plătit chiria cu 8 luni înainte şi Ungaria cu şase luni înainte, ANTa făcut acest lucru cu două zile înainte“, a atras atenţia Alin Burcea vorbind în acest caz de lipsa unei strategii şi despre un stil de gândire haotic.

 

 

 

Sursa



Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.