Jump to content

Povestea limuzinei prezidenţiale româneşti. Care era maşina de suflet a lui Nicolae Ceauşescu


Constantine
 Share

Recommended Posts

Ca orice dictator grandoman, obsedat de cultul personalităţii, Nicolae Ceauşescu s-a înconjurat treptat de lucruri măreţe. Aşa că atunci când ilustrul conducător şi-a dorit o casă, poporul i-a dăruit una spaţioasă şi primitoare

 

istoria-aro-b78961871bd50a8ef3-940-0-1-9

 

Pe lângă multe alte destinaţii de vacanţă, respectiv vile de protocol în fiecare judeţ. Iar când cel mai iubit fiu al umanităţii a cerut o maşină, principalii producători autohtoni au dat tot ce aveau mai bun. De exemplu, Dacia a asamblat modelul Renault 20 în atelierele IATSA Ştefăneşti, rebotezându-l 2000 (despre care am mai scris şi aici). Se pare că Nicolae Ceauşescu n-a fost încântat de această maşină, fiind mult prea mică şi prea puţin opulentă pentru gusturile lui. Şi e de înţeles, ţinând cont că spre sfârşitul anilor `60, respectiv începutul anilor `70, acesta era transportat într-una dintre cele mai luxoase limuzine ale perioadei – un Mercedes-Benz 600 Pullman Landaulette.

 

Maşina preferată a lui Ceauşescu a fost însă limuzina ARO, construită în patru exemplare (unele surse spun că ar fi fost chiar şase). Primele două modele denumite 304 au fost produse în 1977-1978 aveau grilă cromată şi faruri simple, ovale. Şapte ani mai târziu, în 1985-1986 au mai fost construite alte două exemplare, denumite 306, care au beneficiat de o serie de actualizări de natură estetică. Partea frontală avea faruri duble de formă rectangulară, iar blocurile optice posterioare erau preluate de la modele Oltcit Club – modificare adoptată ulterior şi modelele ARO de serie. Restilizarea a vizat şi interiorul, unde a fost montată o planşă de bord proeminentă, inspirată de cea a modelelor Dacia 1310. Toate aceste exemplare erau vopsite în nuanţa bleu 616 şi aveau numeroase detalii exterioare cromate: calandru şi suporţii farurilor, barele paraşoc, protecţiile de la baza portierelor, balamalele capotei, ramele geamurilor şi bara transversală de pe plafon. Se pare că modelul 304 a fost produs şi într-o versiune decapotabilă, care nu a fost folosită însă de Ceauşescu pentru că nu oferea suficientă siguranţă.

 

Sursa: gandul.info

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.