Jump to content

Dieselgate: Tintele imposibile impuse de conducere i-au determinat pe ingineri sa manipuleze testele


Z M A i L
 Share

Recommended Posts

Dieselgate: Tintele imposibile impuse de conducere i-au determinat pe ingineri sa manipuleze testele


dieselgate-tintele-imposibile-impuse-de-



Cativa ingineri de la Volkswagen au admis faptul ca au manipulat testele si datele despre emisiile de CO2. Ei spun insa ca de vina pentru aceasta situatie este Martin Winterkorn, fostul CEO al grupului auto german, care a impus tinte imposibil de atins.


Obiectivul conducerii era ca Volkswagen sa devina cel mai mare constructor auto din lume


In anul 2007, Martin Winterkorn a devenit CEO al Volkswagen AG si a anuntat inca de la preluarea functiei faptul ca are obiective marete pentru grupul german.


A fost o perioada marcata de cresteri spectaculoase pentru Volkswagen AG, Martin Winterkon devenind in 2014 cel mai bine platit CEO din Germania.


Salariul sau era din anumite puncte de vedere unul meritat avand in vedere faptul ca tinta sa de a face din Volkswagen cel mai mare constructor de masini din lume parea pe an ce trecea mai palpabila.


In prima jumatate a lui 2015 Martin Winterkon isi atinsese obiectivul, iar grupul german pe care il conducea devenise - pentru prima data in istorie, cea mai mare companie auto al planetei, raportand vanzari de peste 5 milioane de unitati in sase luni.



Martin Winterkorn si-a atins scopul, insa dupa marire a urmat si decaderea, iar odata cu declansarea scandalului Dieselgate, Volkswagen AG a revenit pe locul doi, iar specialistii considera ca acesta este doar inceputul.


Inginerii si managerii grupului erau presati de obiectivele ambitioase impuse de conducere, iar cand au realizat ca nu pot dezvolta un motor diesel "curat" au ales sa dezvolte un soft care sa detecteze momentul in care masina este testata si sa-i controleze emisiile pe durata testelor.


In cazul emisiilor de CO2 si a consumului de carburant au procedat in aceeasi maniera.


Vizati de investigatia interna care este in plina desfasurare la Volkswagen, inginerii au recunoscut ca manipularea datelor despre consum s-a facut inca din 2013 prin diverse trucuri precum modificarea presiunii din pneuri in timpul testelor si adaugarea de motorina in uleiul de motor.


Problemele ar fi inceput in 2012, cand Martin Winterkorn a declarat la Salonul Auto de la Geneva ca Volkswagen va reduce consumul cu 30 de procente pana in 2015. Inginerii nu au indraznit sa-i spuna ca tinta este greu de atins, asa ca au incercat sa ajunga la acest rezultat prin alte cai.


Pana in prezent, conducerea actuala a grupului auto nu a facut niciun comentariu legat de stilul de management al lui Martin Winterkorn, care i-ar fi determinat pe angajati sa minta in legatura cu emisiile si consumul masinilor.


Cu toate acestea, Mathias Mueller, noul sef al germanilor, declara ca inainte "s-a mers pe ideea de mai rapid, mai mult, mai mare" si ca, cel putin deocamdata, Volkswagen nu mai are obiectivul de a deveni cel mai mare constructor auto din lume.


Volkswagen va plati diferenta de taxa de mediu in Europa


Grupul Volkswagen a dezvaluit ca va plati toate costurile suplimentare pe care proprietarii din Europa ai masinilor sale le vor avea de platit la taxele de mediu.


Soferii acestor masini au achitat taxe mai mici decat cele aferente motorizarii lor deoarece compania a manipulat testele, asa ca odata ce vor fi masurate adevaratele emisii, taxa de mediu va fi mai mare.


Volkswagen a anuntat insa ca va plati aceasta diferenta pentru clientii sai. In acelasi timp, intr-o incercare de a-si repara greselile si de a-si spala imaginea, oficialii germani au anuntat ca vor da compensatii in valoare de pana la 1.000 de dolari clientilor din Statele Unite care detin automobilele vizate de scandalul Dieselgate.


Proprietarii masinilor care aveau softul manipulator vor primi tichete valorice de 500 de dolari pe care le pot folosi in orice magazin si un bon de inca 500 de dolari care va putea fi folosit doar la concesionarii Volkswagen.


Aceste incercari s-ar putea dovedi a fi zadarnice, mai ales ca la peste o luna de la izbucnirea scandalului, grupul german a admis ca sunt probleme si la masinile pe benzina.


Faptul ca nu au recunoscut de la bun inceput ca inca o categorie de automobile produse de ei a manipulat testele a fost taxat mai aspru de public, iar analistii vorbesc deja de pierderi de peste 70 de miliarde de euro pentru Volkswagen.


dieselgate-main.jpg








Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.