Jump to content

Primul BMW M1 fabricat vreodata, descoperit intr-un hambar din Germania


Z M A i L
 Share

Recommended Posts

Primul BMW M1 fabricat vreodata, descoperit intr-un hambar din Germania


primul-bmw-m1-fabricat-vreodata-descoper



Orice pasionat al marcii BMW stie de modelul M1, cel mai performant produs pe care marca bavareza l-a fabricat vreodata. Masina a fost construita in serie limitata, ajungand in zilele noastre sa coste peste 1 milion de Euro in stare buna. Iata insa ca exista si surprize: aparent, tocmai a fost descoperit primul exemplar produs vreodata.


Istoria lui BMW M1 incepe cu dorinta germanilor de a intra in competitiile de WRC cu un model sport si performant. Nemtii au inceput discutiile cu italienii de la Lamborghini, pentru a le face un numar suficient de automobile pentru a putea avea omologare de grupa B. Lamborghini a inceput sa produca masina, realizand cateva prototipuri cu motor in 6 pistoane de la BMW, dar la un moment dat a avut loc o neintelegere si nemtii au ales sa produca masina in regim propriu, la fabrica din Germania.


Intre timp si-au dat seama ca au construit o masina mult prea complicata si mult prea mare pentru a concura in Campionatul Mondial de Raliuri, motiv pentru care Jochen Neerpasch, seful diviziei Motorsport din 1979, a decis sa-si faca propria cursa pe circuit, exclusiv cu modelele M1 construite, numita Procar. Din cele 453 de exemplare de BMW M1 construite, o buna parte au fost modificate si transformate in vehicule de circuit, iar restul au fost vandute ca autoturisme de strada.


primul-bmw-m1-prototip-9aed024e08ee8bf37


primul-bmw-m1-prototip-856d524e08e800d31



Revenind la primul BMW M1 construit vreodata, acesta a aparut acum de vanzare pe Ebay. Desi anuntul este unul destul de vag, cu putine informatii, vanzatorul din Germania spune ca e vorba de primul prototip construit de Lamborghini, masina care ulterior a fost transformata in masina Procar. Se pare ca acest BMW M1 E26 are seria de sasiu 001, mai exact are VIN-ul BMW26E/1, ceea ce o face sa fie prima de acest gen fabricata.


Tot vanzatorul mai spune ca masina a stat vreme de 30 de ani intr-un hambar si ca are nevoie de restaurare completa: motor, transmisie, suspensii si asa mai departe. In rest, nu ne da prea multe detalii despre caroserie, piesele necesare sau despre trecutul sau in motorsport. Insa probabil, cel care va vrea sa o cumpere, va cere o sumedenie de acte de provenienta, dar si ceva mai multe informatii despre aceasta masina care pare a fi mult prea interesanta ca sa fie adevarata.


primul-bmw-m1-prototip-1f23024e08ec0b5aa


primul-bmw-m1-prototip-d109e24e08ed88492



Fara indoiala, cei mai interesati ar putea sa fie chiar cei de la Muzeul BMW din Munchen, care, desi au cateva M1-uri in dotare, nu au primul fabricat vreodata. Acesta are insa o valoare inestimabila, mai ales daca ar fi reconstruit si adus in starea originala, iar singurii care ar putea face acest lucru ca la carte sunt cei de la BMW. Ramane insa de vazut la ce suma ajunge licitatia, deoarece acum, dupa ce au licitat peste 50 de persoane, suma a trecut de 40.000 de Euro. Valoarea reala a acestei masini ar putea insa sa atinga o cifra cu 6 zero-uri fara probleme.

primul-bmw-m1-prototip-e3c5324e08eb8b491


primul-bmw-m1-prototip-115c624e08ea0ae93









Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.