Jump to content

Honda VF750C Magna – A fost odată…


South BiRi
 Share

Recommended Posts

Honda-VF750C-97-2-800x480.jpg

 

Continuăm seria motocicletelor scoase din fabricație cu un alt model care ne face să ne întrebăm “de ce nu se mai fac astfel de specimene?”. Astăzi ne reamintim de un cruiser cu motor de sportivă: Honda Magna (VF750C). Cu cei patru cilindri în V făcea notă distinctă de restul categoriei.

 

Seria Magna de la Honda a cunoscut mai multe generații. Atât prima, fabricată între 1982 și 1988, cât și ultima (1994 – 2003) aveau motoare cu patru cilindri în V derivate din modelele de curse. Pentru modelul din 1994, inginerii au luat motorul direct de pe VFR750 și l-au pus pe un cadru de cruiser. Doar la curba de putere s-a lucrat puțin. S-a renunțat, din păcate, la cardan sau la ambreiajul hidraulic, așa cum aveau primele exemplare.

honda-vf-750-c-magna-8-800x495.jpg

 

 

Rezultatul? Un cruiser ce poate atinge 240km/h. Magna are performanțe comparabile cu alte cruisere de capacitate cilindrică de două ori mai mare: Valkirye ( 6 cilindri boxer, 1520cmc) sau VTX1800 (cu doi cilindri în V). Însă clienții acestei categorii nu sunt atât de impresionați de performanțe, cât sunt de tradiții. E mai important aspectul, motiv pentru care motorul a fost cosmetizat la exterior ca să pară un “doi în V”. Evident, nu puteau lipsi cromul, culoarea neagră predominantă sau o șa joasă. Șaua pasagerului se detașează ușor, lipsa ei dând motocicletei o linie curată, cursivă și delicată. Evacuările sunt câte două pe fiecare parte și doar la turații înalte trădează proveniența sportivă a motorului.

 

Bună pentru turul lumii.

 

Spre deosebire de alte motociclete de acest gen care te emoționează cu accelerațiile în line dreaptă, Magna poate să se miște și pe viraje. Scărițele sau evacuarile vor atinge asfaltul și îți vor arăta că e mai bine să mergi relaxat. Relaxată a mers și o bunică din Canada, Doris Maron, care la 53 de ani vândut tot ce avea, mai puțin motocicleta Honda Magna. A încălecat-o și a făcut turul lumii, singură, fără cameramani sau sponsori.

În 2003 Honda a decis ca Magna să fie înlocuită cu VTX1800. Cumpărătorii voiau cruisere de capacitate cilindrică exagerată, cu doi cilindri în V, al căror aspect contează mai mult decât felul în care merg. Puse una lângă alta, VF750C e mai bună la toate capitolele decât VTX1800, cu toate că are o capacitate cilindrică de peste două ori mai mică.

În ciuda progresului tehnologic din ultima perioadă, Honda Magna VF750C rămâne cel mai echilibrat cruiser sportiv produs vreodată.

Puncte bune: raportat la restul cruiserelor, este manevrabil, confortabil și puternic.

Puncte slabe: puterea vine în zona de turații înalte. Nu are cuplu “de jos”, ca un tradițional cruiser cu 2 în V. Lipsa cardanului înseamnă mai multă mizerie de pe lanț pe cromul posterior. Frânele obosesc în cazul unei utilizări mai dinamice. Îi lipsește atitudinea “supărată” pe care o are V-Max, de exemplu.

 

Fișă tehnică Honda VF 750 C Magna 1994

 

Motor: 748 cc, 4 timpi, răcire cu lichid, 4 cilindri în V
Cursă X alezaj: 79 mm x 76 mm
4 supape pe cilindru
Putere: 87 cp (64.9 kW) @ 9.000 rpm
Cuplu: 69.6 Nm @ 7250 rpm
Transmisie finală: lanț
Pneuri: 120/80-17 (față), 150/80-15 (spate)
Spate: tambur de 180 mm
Înălțime șa: 710 mm
Ampatament: 1660 mm
Rezervor: 13 l
Masă la gol: 229 kg

 

Sursă: aici

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.