Jump to content

Creşteri pe linie în Europa: vânzările Dacia în UE au crescut cu 9% în februarie. Seat, singura marcă în declin.


South BiRi
 Share

Recommended Posts

541601l-610x390-b-87c784d2.jpg
Dacia a înregistrat vânzări în creştere cu 9.1% în februarie în Uniunea Europeană într-o piaţă în care Seat este singura marcă cu un declin al vânzărilor comparativ aceeaşi lună a anului trecut.
Apetitul europenilor pentru achiziţia de maşini noi este în continuă ascensiune, după ce Asociaţia Europeană a Constructorilor de Autovehicule (ACEA) a raportat a 30-a luna consecutivă de creştere.

 

Astfel, în luna februarie, vânzările de maşini noi în cele 28 de state ale Uniunii Europene au crescut cu 14.3%, la 1.056.902 de unităţi. Aproape toţi constructorii auto au raportat creşteri susţinute ale vânzărilor, iar acest lucru este valabil inclusiv în cazul mărcii Dacia.

Constructorul român a vândut luna trecută 29.257 de maşini, în creştere cu 9.1% comparativ cu februarie 2015, însă cota de piaţă a scăzut de la 2.9% la 2.8%. Explicaţia? Creşterea înregistrată de Dacia este una dintre cele mai mici, întrucât numeroşi alţi constructori au înregistrat un spor de peste 10%: Fiat a avut o creştere de peste 24%, Ford de 19%, Opel de peste 18%, în timp ce grupul PSA Peugeot Citroen a crescut cu 13.2%.

Seat, singura marcă la care vânzările au scăzut

De altfel, la nivelul uniunii Europene, o singură marcă a înregistrat o scădere a vânzărilor: Seat, constructorul spaniol deţinut de Volkswagen, a raportat vânzări de 24.000 de unităţi, cu 4.3% mai mici decât în perioada similară a anului trecut.

 

La nivelul primelor două luni ale anului, vânzările de maşini noi în UE au crescut cu 10.1%, la 2.118.273 unităţi. Dintre acestea, 59.535 unităţi au aparţinut celor de la Dacia, astfel că marca de la Mioveni a crescut cu 4.2% în ianuarie-februarie comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Ca de obicei, "vinovate" de creşterea de vânzări sunt principalele pieţe europene. Dintre acestea, Italia a crescut în cel mai susţinut ritm, cu 27.3%, însă nici celelalte ţări din Vest nu s-au lăsat mai prejos: frântă a raportat o creştere de 13%, Spania de 12.6%, iar Germania de 12%.

România a reuşit să comercializeze 5.099 de maşini, în creştere cu 23.9%, ceea ce plasează ţara noastră sub Ungaria (6.625 unităţi), dar peste Bulgaria, care a reuşit să vândă doar 1.661 de maşini noi. Singurele ţări din UE care au înregistrat un declin al vânzărilor sunt Grecia (-32.4%) şi Olanda (-15%).

 

 

Sursă: aici

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.