Jump to content

Amenzile pentru viteză ar putea fi acordate doar dacă şoferii sunt informaţi că există radare.


South BiRi
 Share

Recommended Posts

256040l-610x390-b-576f273a.jpg
Codul Rutier ar putea fi modificat pentru ca amenzile pentru viteză excesivă să fie acordate doar în cazul în care şoferii sunt informaţi că traversează o zonă monitorizată cu radare.
Numeroşi şoferi sunt nemulţumiţi de legislaţia actuală care permite poliţiştilor să se ascundă în spatele unor obiective pentru a fi dificil de identificat atunci când monitorizează viteza participanţilor la trafic prin intermediul radarelor şi pistoalelor.

 

Codul Rutier s-ar putea însă modifica în viitor pentru ca acest lucru să devină imposibil, după ce mai mulţi parlamentari şi-au exprimat nemulţumirea că această strategie pentru acordarea amenzilor nu este normală.

Prin urmare, una dintre propuneri este ca amenzile pentru viteza excesivă să poată fi acordate doar în cazul în care şoferii sunt avertizaţi în prealabil că traversează o zonă în care există monitorizare cu radare şi/sau pistoale.

 

În plus, o altă problemă ridicată este nivelul amenzilor auto, considerat prea mare raportat la salaruiul minim pe economie. În prezent, un punct de amendă valorează 10% din salariul minim brut pe economie, adică 105 lei, astfel că amenda minimă este de 210 lei, echivalentul a două puncte de amendă. Prin urmare, este posibil ca în curând să apară un nou proiect prin care cuantumul amenzilor să fie micşorat.

 

În prezent, există deja un proiect de modificare a Codului Rutier care prevedeinterzicerea parcării pe trotuar dacă pietonii nu vor avea la dispoziţie o lăţime de cel puţin 2 metri pentru a circula sau interzicerea maşinilor cu volan pe dreapta. Aceste propuneri urmează să fie supuse votului în Senat şi Camera Deputaţilor în perioada următoare.

 

 

Sursă: aici

 

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.